Alla inlägg under augusti 2015

Av tant-rosa - 14 augusti 2015 19:25

Idag har det varit en tuff dag. För igår hade Hanne och jag kräftskiva på min balla. Många kräftor, massa snaps och god ajrisch. Systrarna Bengtsson på Harrys cyklade förbi och vi håvade in dem. De hade ju inte blivit presenterade för turken, vilket jag ansåg var ett måste. Varför de lipar på bilden har jag glömt. Säkert glömt massa annat också, vilket kanske är lika så bra. Iaf så blir det soffan ikväll och jag har tackat nej till både häng på "Tre hjärtan" och räkfrossa. Jag ska vakta soffan, för imorgon gäller det att vara piggelin. Natti. Zzzzzzz...

Av tant-rosa - 13 augusti 2015 08:59

Jag såg en varning på fejan. Någon varnade för falska mobilnummer, falska mail från Skatteverket och bankerna. Hade jag inte sett de varningarna, så hade jag säkert hamnat i klistret! Eller möjligen inte.

KAMMA TILL ER NU FOLK!!!!
Är någon så j-a dum och går på all skit som mailas/rings ut, så får väl den personen skylla sig själv. Då ska den faktiskt ha det, tycker jag. Det har skickats ut mail med varningar från företag om att de a l d r i g begär uppgifter via mail. Det har pratats om det gång på gång på nyheterna och debattprogram. Det finns de utskicken som ser rena och snygga ut, men företag skickar f o r t f a r a n d e inte ut frågor om uppgifter/uppdateringar. Så om någon går på det...hahaha!!

Av tant-rosa - 12 augusti 2015 09:30

Den kopplas till hemtelefonen, som i mitt och många andras fall blir mobilen. Igår var jag på stan för några ärenden. Då ringde min porttelefon och jag fick svara och tala om att jag var en bit hemifrån. Jag stod alltså på "Myrorna" och talade om att jag inte kunde öppna när någon stod utanför mitt hem. Så kan det ju naturligtvis inte vara, så jag styrde upp och har nu en knapptelefon som porttelefon. Nu krockar det inte heller med oväntat besök (hua) och när jag pratar i mobilen. Hepp liksom.

Av tant-rosa - 12 augusti 2015 09:14

Igår var Skatan här. Hon kom med fina gladiatorer. Ja, jag vet att de inte heter just så, men det är nära. Fina är de iaf. Vi satt på ballan. Fikade och hade mysigt. Fast jag måste skaffa mig ett balkongparasoll, för det blir cirka tusen grader i solen. Men det var det här jag ville. Jag vill ha sol, men kunna välja bort den. Då är ballan fortfarande varm på kvällen. Underbart.

Av tant-rosa - 11 augusti 2015 10:32

Jaha, och? Det är mitt första alldeles egna skåp. Det har jag inte haft sedan 1975. I min första egna lägenhet. Sedan dess har jag delat skåp. Med mannen och med ongarna. I min förra lägenhet hade jag bara en spegel. Spegel och hyllor som jag satte upp. Men nu, nu har jag ett alldeles eget badrumsskåp. Lycka liksom.

Av tant-rosa - 10 augusti 2015 16:45

Det finns ett talesätt som lyder: Du är aldrig lyckligare än dina barn. Hey hey på den liksom. Den stämmer så himla bra. Är inte barnen tillfreds, så kan inte en förälder vara det. Tobias är i lallelandet nu. Han har träffat Lizette. De träffades på Öland. Han var helt bestämd på att i n t e träffa någon där, men Lizette hade andra planer och med kvinnlig list så...

Nu är de nästan oskiljaktiga. De är så mysiga ihop och mammahjärtat är lyckligt.

Lizette har en egen hemsida med skitsnygga kläder och smycken. Gå in och kolla där.

http://gypsyrebel.se/

Av tant-rosa - 10 augusti 2015 16:37

Jag tyckte i lördags att det var dags med en tävling. Det var minsann skitlängesedan vi hade det. Så jag skaffade adressböcker och sade till brudarna att den som fick flest namn och telefonnummer vann. Annikas penna funkade inte och hon fick ingen av varken Hanne eller mig. Är det tävling så är det. I början av september ska vi ha en resultatkväll och vinnaren får massa bubbel.

Av tant-rosa - 10 augusti 2015 11:20

Är det någon av er som ska till Ullared snart, så får ni gärna köpa kuddar till mig. Jag menar, vem vill inte ha en gravid kudde?! Köp en och få flera stycken efter ett tag. Alltså flera småkuddar. Perfekt jue.

Jag vet inte, men kanske har de foppatofflor för vinterbruk också. Jag använder ju aldrig vanliga foppa, men vinterpimpade är säkert helt okey.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards