Alla inlägg den 11 september 2015

Av tant-rosa - 11 september 2015 10:55

Nonne fick en stroke dagarna före jul 2013. Då sa hon att hon beräknade jobba heltid efter midsommar igen. Tänk om vi vetat att hennes hjärntrötthet skulle ta så otroligt lång tid. Nu arbetar hon t v å timmar om dagen och med bussåkning både till och från jobbet, så måste hon sova över en timme för att få tillbaka lite av krafterna. Cirka ett år före stroken, så lärde hon sig att använda en mobil!! Hon lärde sig att skriva sms. Inga noveller och inte så ofta, men ändå. Efter stroken så lyckades hon knappt skriva alls. Det var för tröttande att leta bokstäver och att skriva. Men sista tiden har det sprungit på. Nu för tiden så funkar flera meningar i sms. Synd bara att vi inte fick lite mer tålamod i DNAt, i vår släkt. Idag ska jag hämta henne och vi ska åka till fiskbilen på Flygstaden innan vi åker hem till mig och myser. Då får tiden gärna gå långsamt för mig. Gärna.

 

[Bild]

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards