Alla inlägg under november 2015

Av tant-rosa - 23 november 2015 13:57

Efter stängningsdags i lördags så skyndade jag mig att byta om och sätta på mitt ansikte. Sedan började jag stega bort till Kärven. Jag hann inte många steg innan en taxi körde upp jämte mig och jag hoppade glatt in till Roger och Cicci. På kärven hade vi inte mer än hällt upp förrän taxichauffören ringde Roger och sade att min mobil var hittad i baksätet. Hur glad blev jag på en skala? Jag hade inte ens hunnit sakna den. Vi var sjutton stycken som drog ihop till ett långbord och värmde upp, innan alla tog taxi bort till lokalen och firade Maya som fyllde femtio. Festen var rolig med god mat, mycket dryck och festglada människor. Mayas döttrar och svärson har verkligen social kompetens och de är självklart bjudna till nästa års shotfest. Ongar som tycker det är roligt att festa med oss gamlingar, ska man ta tillvara på. Minsann.

Av tant-rosa - 21 november 2015 13:28

...är så sjukt spännande. Under veckan har jag jobbat, tvättat och legat i soffan. Igår stod jag på Wapnös julmarknad några timmar och sålde armband för barncancerfonden. Sedan somnade jag till Idol. Dessutom låter det som om min bil ska krascha när som helst. Fast Roger säger att det beror på att den står stilla mycket nu. Jag brukar lita på honom. Hur går er bil då?


Asså, gobbar som är 65+ är helt otroliga! Denna gobbe ställde sig utanför sista parkeringsplatsen, med nosen mot allt. Med dörren öppen sprang han ner i cykelverkstaden och var där i flera minuter. Han skulle ju bara...Idiot! Japp, så spännande är mitt liv just nu, så jag retar upp mig på idiotier på gatan. Fast ikväll vankas feeeest!

 

Av tant-rosa - 19 november 2015 11:15

"Det är den gamla och äldsta vänskapen som är bäst" Det håller inte jag med om. Bara för att man varit bästisar i sjuttio år, så kan ju den vänskapen dala. Jag menar att vi går åt olika håll i livet och med det får nya glasögon med jämna mellanrum. Om den ena hamnar i massa olika rum och får nya intryck, kunskaper och värderingar och den andra mest nöjer sig med ett rum för att den har en skön soffa, ja då händer det ju att tunga gemensamma punkter suddas ut.
"Man behöver inte höras av på väldigt lång tid och ändå vara de bästaste vännerna" Det håller jag inte heller med om. Jag tycker att vänskap får man jobba på, precis som med en kärleksrelation. Dessutom är det viktigt att det går åt bägge hållen. Det är inte alltid den ena som ska höra av sig, fixa, greja och bjuda. Det måste ansträngas från bägge håll. Annars är det en beige vänskap tycker jag.
"Jag har skitmånga vänner" Det tror inte jag på. Jag tycker det är stor skillnad på vänner, kompisar och bekantar. Vänner för mig är de jag kan sitta i soffan och prata om allt med, eller inte prata alls, kissa på mig av skratt med, råka rapa eller fisa inför utan att bli dömd och visa mitt innersta jag för. Kompisar är de jag träffar för att fika, festa och ha roligt med. Bekantar är dem jag stannar och pratar väder med, dem jag inte vet deras favoritfärg eller knappt vet vart de bor.
Jag har ett fåtal vänner. Jag har sketamånga kompisar och även asmånga bekantar. Jag har några omkring mig som ser när mina ögon inte ler, fastän munnen gör det. Jag har några omkring mig som skulle släppa allt de har i händerna för min skull. Jag är väldigt rik.

Av tant-rosa - 17 november 2015 16:34

För ett tag sedan fick jag frågan om jag ville vara med och arrangera Företagarna Halmstads julfest, för 100-125 personer. Javisst ville jag det. Så hedrande att få en sådan fråga ansåg jag. Så igår hade vi det första mötet och flera av mina idéer mottogs med glädje. Roligt tyckte jag och nu ska det sättas fart och fixas. Dessutom blev jag ombedd att bjuda in egna företagare till festen. Jag funderade på om jag kände någon egen och kom ganska snabbt på tjugotvå stycken. Hepp liksom.

Av tant-rosa - 15 november 2015 12:20

Knytis, tacos, snaps och massa sånger. Senare på kvällen slöt fler folk upp. Det tog ett tag men nu är alla spår av fest borta. Nästan. Dessutom vill inte det torra i halsen ge med sig. Det blir lugnt idag. Väldigt lugnt.

Av tant-rosa - 14 november 2015 12:33

Igår var vi tolv brudar som samlades hemma hos Michelle på mat och dryck. Hon är helt fantastisk på att duka fram godheter. Snack, flams och fnitter gjorde att kvällen rusade på. När de andra tog taxi in till stan, så cyklade jag hem. Bakfull i butiken en lördag och sedan trött på festen senare på kvällen, låg inte högt på kärringens lista. Glad för min klokhet idag.

 

Av tant-rosa - 13 november 2015 08:40

Jag tokar! I cirka två år har jag haft stor text i mina sms. Funkar skitbra för mig och när jag ser standardtexten så kan jag inte fatta att folk kan läsa sina skitsmå meddelande. Igår morse när jag gick in på fejan, så fick jag notis om att fejan nu ska följa vald storlek i mobilen. What? Plötsligt har jag allas statusar precis under näsan. Skitjobbigt blev det plötsligt. Va? Finns det de som har det värre i sin vardag? Vad menar ni?

Ja, texten stämmer. Jag har haft denna bloggen i två år nu. Tiden går fort när man har roligt.....och även nu. Hö hö...

Av tant-rosa - 12 november 2015 12:04

Asså, vilken beige och tråkig säsong det är i "Bonde söker fru" Alla fyra bönner är riktiga mesar och tar inga intiativ alls. Tjejerna gnäller över att grabbarna inte visar något, fast de gör knappt något åt det. Tur att denna kärring sitter i soffan och kollar istället för att deltar. Jag hade käkat dem till frukost och de hade bara fyllt en hörntand. Gäsp!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards