Alla inlägg den 6 januari 2016

Av tant-rosa - 6 januari 2016 14:51

Igår när jag spelade tusen år gamla låtar på spotify, så mindes jag också den tidens händelser. Ja mirakel, jag vet. Men jag mindes då jag just fyllt 30 och fick visa leg på Kavven, då jag blev vald till Niveas sommarflicka. Bartömning på krogen. Danstävlingar/läger runt om i Sverige. Taxichaufförer som körde hem mig för billig peng och som körde förbi för att ge mig blommor. Ölandsdagarna på piren och kvällarna i stugorna och i ladan. Blomsterbud vid sängen med massa rosor. Miss i planeringen och två dejter samma kväll. Åh, vilka minnen...

Av tant-rosa - 6 januari 2016 12:47

Igår städade jag ut all jul. Nu har jag bara en vit julstjärna kvar. Bar ner alla fyra jul och adventlådor i källaren. Under tiden spelade jag tusen år gamla dansbandslåtar på spotify. Asså, vilka minnen från sjuttiotalet, då jag var i parken och dansade.

På kvällen kom Hanne och Sofie hit. Vi åt och vi drack. Jag plockade fram sånghäften som vi sjöng till snapsarna och Sofie som drog sig tillbaka till soffan, tyckte att vi sjöng jättefint. Eller inte!

Idag ska Roger hjälpa mig och få hem min nyinköpta cykel. Ska bli gött att cykla igen. Fattar inte att det är min hjärna som tänker såna tankar. Konstigt.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards