Alla inlägg den 28 januari 2016

Av tant-rosa - 28 januari 2016 22:14

Ikväll, strax efter åtta så hade jag ärende på Stenalyckan och efter det så rusade jag in på City Gross för att handla lite. Shop shop. Framme vid kassan så satt där en tjej som pratade med en kollega om att hjälpa en annan kund och jag väntade gärna. Fast när hon började "behandla" mina varor utan att först titta på mig och säga hej, så kom denna kärrings taggar ut. För det är något jag aldrig gillat. Så jag sade ett tydligt hej och efter att hon svarat mig, så fortsatte hon med kollegan. Bla bla bla. Summan blev att jag gick därifrån irro och inte nöjd.

 

Jag gör fortfarande fel då och då på jobbet, men det absolut viktigaste för mig är att kunden går därifrån glad och nöjd. Det är skitviktigt. Så om jag känner att kunden har fått vänta pga min okunskap, så stoppar jag ner en pingvinstång i påsen. Vi har massor med såna stänger som säljs till förmån för barncancerfonden. Så jag köper stänger från fonden och jag mutar kunder. Alla är alltså ganska nöjda och det är min önskan och jag har verkligen s e t t kunden, vilket är hans/hennes önskan.

Av tant-rosa - 28 januari 2016 13:40

Chefen Jennie har dyslexi och stavar som en kråka. Nu är det mest jag som skriver texter och lappar på jobbet, för hon lämnar med glädje över alla bokstäver till mig. Jag har dyskalkyli och kan knappt dela en krognota. Säg ordet siffra till mig, så blir jag stel som en pinne. Asså det låser sig fullständigt för mig. Jennie suckar då jag inte fattar och försöker väldigt pedagogiskt förklara för mig. Fattar jag inte då heller, så suckar hon och jag slänger någon felstavning i ansiktet på henne. Så vi funkar bra ihop liksom.

    

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards