Alla inlägg under januari 2016

Av tant-rosa - 17 januari 2016 11:20

Igår var jag hembjuden till Kalle och Titti. Titti har nu flyttat in till Kalle och de börjar sitt liv som sambo. Jag är så himla glad för deras skull. De bjöd på välkomstdrink i form av piggelin, vilket jag inte druckit sedan Öland tror jag. Sedan åt vi och hade en himla mysig kväll. Mycket snack och skratt och vi var eniga i alla ämnen. En kväll som fyllde på min energi helt enkelt.

Av tant-rosa - 16 januari 2016 10:25

För ett tag sedan fick jag knäckebröd av Skatan. Jag måste jämt tugga på kvällarna. Alltså jämt och det är hopplöst. Då kan jag ju tugga på något nyttigt ovh inte på godis, chips och annan skit. Så Skatan gjorde knäcke till mig. Mama mia så gott det är. Som ni ser är det bara lite kvar i påsen. Mums mums...

Av tant-rosa - 15 januari 2016 15:34

 

Hur kan folk och fä gå på toaletten utan att tvätta händerna efteråt? Så äckligt. Det är ju inte alltför sällan jag ser tjejer komma ut från toan på krogen och direkt börjar fixa håret och måla läpparna. Undrar vilka hon tar i hand sedan. Jag är säker på att hon inte tar snacks ur samma skål vid bardisken som jag iaf. 

 

Hur kan de bli kallade vip-personer när de håller sig undan stället större delen av somrarna, för att det då är ny personal som inte vet att  de har stampriser?

 

Hur kan folk snacka så mycket skit om andra utan att stå för sina ord och låtsat som ingenting när de sedan träffas? Jag får rysningar varje gång jag ser det.

 

Varför tycker jag det är så fult när folk tuggar tuggummi? Sjukt avtändande när en man gör det.

 

Hur länge  ska det dröja innan någon på Gina Tricot hälsar när en kund kommer in?

 

Varför finns det inget brotts-avdrag på barnbidraget och varför i hela världen är det fortfarande inte inkomstbeprövat?

 

Hur kan en kvinna gå igång på att bli kallad "min lilla duva"? Bli jämförd med en flygande råtta hade fått mig att knyta näven och ladda :-)

Av tant-rosa - 13 januari 2016 14:05

Alla mina kompisar och vänner, vet hur jag är när det gäller män. Jag är kräsen som faen. Vem är då jag att vara kräsen kanske ni undrar. Jag undrar varför jag ska nöja mig och inte vara kräsen? Förutom att han ska ha alla de viktiga inre egenskaperna så är hans kläder viktiga för mig. Jag kan bara inte bli attraherad av en man som inte har snygg klädsmak. Jag funkar inte så. Vissa tycker att det är en skitsak och att man kan styra upp mannen och hans garderob efter ett tag. Hahaha, vad jag är färdig med att klä en man. Nope, ska jag bli det minsta intresserad, så måste han ha stil. Han måste inte vara en kostymnisse, det är inte det jag menar. Jag älskar snygga jeans på en grabb, men skorna är apviktiga. Skorna avslöjar en man direkt om han är på krogen. Han kan vara snyggt klädd från topp till vader och sedan ha glömt skorna. Alltså är han inte van vid att vara snyggt klädd eller bry sig. Fattar ni? Så, snygga skor är ett krav för mig. Dessutom ska han vara lång. Under 180 cm går inte hem hos mig. Jag vill se upp till en man och inte tvärtom. 

Sååå, en lång man med stor social kompetens, som har självinsikt/självkännedom, mycket humor, egna vänner och som inte är van vid att X:et lägger fram kvällens kläder på sängen, vill jag träffa. Mina vänner är väldigt obra som wingman, fast de vet precis vad jag söker. Hur svårt kan det va? Va? Va? Va?

 

 

Av tant-rosa - 12 januari 2016 09:37

Hallå alla goingar! Ni som vill ha en rolig kväll. Ni som är nyfikna på nytt. Ni som är uppdaterade. Ni som inte har stenkoll. Ni som aldrig använt leksaker, oljor, glidmedel eller piller. Japp, det är till er jag vänder mig nu och har jag missat någon målgrupp, så gäller det er också. Boka ett HOMEPARTY med mig. JAG har ingen minst-antal-personer-gräns. Ni kan boka en vardagkväll eller en kväll/eftermiddag under helgen. Tjejkväll, killkväll, parkväll, möhippa, svensexa, firmafest eller förfest. Ni kan vara unga och ni kan vara lika skitgamla som jag. Det kostar inget att ha ett party, om ni bor i Halmstad. Bor ni utanför staden, så kostar det 20 kronor milen. Det enda som kostar är de varor ni köper/beställer. Vissa vill betala genast, andra vill vänta till löning innan de betalar de beställda grejerna. Allt funkar liksom. Jag kommer hem till er på utsatt tid och har väskan med härliga produkter med mig. Jag vill att ni ska få lukta, smaka, klämma och känna på massa grejer. Vill ni inte ha partyt hemma, så kan ni boka ett BUTIKSPARTY, som inte heller kostar något. Då kan ni ta med valfri dryck, lite snacks och ha partyt i butiken efter stängningsdags. Det betyder att jag kan visa er betydligt fler grejer än vad som går ner i en resväska och ni slipper städa där hemma, både före och efter partyt. Dessutom kan ni få med er era inköp på momangen. JAG HAR TYSTNADSPLIKT. Jag talar inte om att jag varit hemma hos er, eller att ni haft party i butiken. Jag berättar inte för någon. Spelar ingen roll om vi har gemensamma vänner, eller om ni är kompis med mina ongar. Jag talar inte ens om ifall ni varit inne i butiken på dagtid och bara köpt ett armband för barncancerfonden. Så är det och så funkar det. Det finns heller inga fördomar i mitt tänk. Det enda ni behöver göra är att dra ihop några kompisar. Jag hoppas att ni planerar in en rolig och glatt vibrerande kväll med kärringen. Maila mig på: halmstadcity@hotmail.com

 

Av tant-rosa - 11 januari 2016 22:54

Som jag sagt innan så känner jag inte igen min Tobias. Från att ha klarat av att göra fläskpannkaka och spagetti med köttfärssås har han nu gått loss i sitt kök. Det är det enda stället han inte har en miljard tekniska prylar så det är kanske det som är skälet. Nu har han iaf köpt fina knivar. Han har inte direkt gjort någon mjukstart, utan köttar helt enkelt på i full fart.

Neapolitansk bolognese på högrev. Långkok i fem timmar. Jag skulle inte ens hitta revet i affären.

Högrevsburgare, Vad är det för fel på Donkens?

Ciderkyckling med äpplen. Ingen kommentar.

Jag anar att det var knivarna han ville åt och därför fick träna på matlagning. Min rosa kniv som jag har till kött, bröd, gurka och även huggit lite granfot med, funkar kanon. Men jag undrar fortfarande vem han är och var fasiken han gjort av min onge?!

Av tant-rosa - 11 januari 2016 22:40

Blommig antenn och rosasprejade fäljar är inte bara fint, det är väääldigt praktiskt också. Det finns de som inte gillar min pimpade bil, men de går och letar efter sin. Så det så.

Om det inte vore för att jag vill börja cykla, så hade jag gråtit över att snön försvann. Det är så ljust och fint.

Av tant-rosa - 11 januari 2016 10:49

I lördags var jag hos Loppan och Steve. En mysig och rolig kväll. Mitt gästrum var välkomnande och doftade gott av doftljuset. Ni vet ju hur det är, vissa saker går bara inte att återberätta. Vi hade många goa skratt iaf.

   

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards