Alla inlägg den 12 februari 2016

Av tant-rosa - 12 februari 2016 09:12

På söndag är det. DÅ är dagen här. Det är just DÅ det visas säärlek. DÅ ska det köpas blommor och choklad. DÅ ska det bjudas ut på restaurang. DÅ ska det lavvas hit och lavvas dit. Männen kommer hem med blommor och choklad och fruarna blir väldigt överraskade. Asså....

 

Hur många kvinnor är det inte som aldrig får en spontan blomma av sin man. En spontan present och /eller en spontan överraskning. Generllt så suger män på att överraska. Jaaa, mina söner är skitduktiga på att överraska året runt och det beror på att de har vuxit upp med en morsa som bankat in detta i deras huvud.

 

Alla tramsens dag är detta år en söndag. Det kommer bli många restaurangbesök. För mannen kan inte sticka inom macken på väg hem från jobbet och köpa den färdiga buketten och chokladkartongen. Hur ska det gå liksom?

 

Nej, jag är inte bitter. Jag är inte avis, för jag tycker verkligen att denna dag är trams. Så klart jag är avis på par som har det bra även utanför fejan. Ja, jag tycker det är tramsigt att visa sin särlek på fejan för att alla andra ska se. Skicka ett sms med bilderna eller orden istället, kan jag tycka. Fast det får hamna i ett annat blogginlägg :-)

 

Jag är iaf inte bitter, för jag har alltid tyckt detta, även när jag var gift/sambo.

"Asså skit i blommor och choklad, rita mig hellre en teckning, för det betyder att du engagerat dig och ansträngt dig lite grann"

Jag skulle ju mycket väl kunna fira denna dag med mina singelkompisar. Men jag gör inte det, för jag visar hellre sääärlek de andra 364 dagarna.

    

Undrar hur många män som kommer hem med grapefrukt 25/2, mazariner 13/3, lakrits 12/4, chokladbollar 11/5, muffins 27/5, mjölk 1/6, gräddtårta 2/10 och kanelbullar 4/10??

Som dessutom ger massage 12/5, lagar lasagne 29/7 och bjuder på brunch 18/9? För inte är det väl så att männen minns för att fuarna ser till att de inte ska glömma denna enda skitviktiga alla tramsens dag??

 

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards