Alla inlägg under februari 2016

Av tant-rosa - 21 februari 2016 21:18

Igår efter jobbet hämtade jag kinamat innan jag åkte hem. Drack vin till det och degade i soffan. Bäddade ner mig och sov tv. Kollade den skitdåliga mellon. Blev besviken på After Dark. Kollade film. Idag vaknade jag vid åtta, men steg inte upp förrän vid elva. Bläddrade alla sidor i ajfånen, kollade Nyhetsmorgon och bläddrade i fler sidor. Steg upp och åt frukost. Slängde ihop en sockerkaka, vilket jag inte gjort på flera år och visste med säkerhet att bakpulvret inte skulle klumpa sig eftersom det stod kvar i husvagnen. Så jag tog till ett beprövat husmorstips och hällde i karamellfärg. Rosa kaka kan aldrig bli fel. Degat i soffan hela dagen. Ätit resten av kinamaten och glott tv.

Ikväll ringde det på dörren och utanför stod Tobias och Lizette med en låda kakor till mig. Inte vilka kakor som helst, utan jitterbuggar. Mama mia så goda de är. Smördeg och maräng i en spiral som ska tryckas rätt in i ansiktet. Mina nostalgikakor. Undrar varför jag inte går ner i vikt?! Iaf, så har jag endast gjort några enstaka viktigheter och är inte dagen-efter-trött utan istället bara utvilad. Dessutom är det snart dags att krypa i säng. Gäsp och natti.

Av tant-rosa - 20 februari 2016 12:45

Det började på en förfest "Hade det inte varit jävligt roligt att åka iväg på en charter tillsammans?" Sedan tog planerna och planeringen fart. Nu är det bokat. Vi ska på charter ihop. Sola, bada, äta och dricka gott. All inclucive. Hur många vi är? Vi är 29 stycken och alla känner alla. Jag och tre till ska dela på en svit, resten är dubbelrum. Flyget går ifrån Köpenhamn och vi har planer på att hyra en buss dit och hem. Vi kommer göra kaos. Mama mia. 

   

Nu ska jag bara gå ner 30 kilo och sluta snarka. Det kommer bli lika lätt som att spara till lockigt midjelångt hår.


Av tant-rosa - 20 februari 2016 12:24

Igårkväll hade Tobias och Lizette förhäng innan parken och Sannex. Vi var 17 stycken som minglade och drack gott innan det var dags att åka till dansen. Alltså de andra åkte till dansen. Jag cyklade hem. Dels så jobbar jag idag och dels har jag lagt dansen på hyllan. Det retar mig som faen att jag varit så dum. Så det är inte alls omöjligt att jag plockar ner den från hyllplanet igen. Ska bara flytta in fettomaskinen till vardagsrummet så jag kan sparka igång min obefintliga kondis. Iallafall. Vi hade en mysig kväll och det var inte så förvånande att det var mina ongar som var sist, för att de skulle fixa till håret. Zambo släpade sig trött ut till hallen för att hälsa då jag kom hem. Knappt så han fick upp ögonlocken och jag kände att vi var i fas.

     

Av tant-rosa - 19 februari 2016 08:40

Jag har dyskalkyli. Alltså jag kan inte se eller fatta siffror. Jo jag kanske kan se dem, men jag kan faen inte räkna dem. För några år sedan ville jag gå en utbildning, men var då tvungen att läsa matte. Vilket skämt alltså. Jag hamnade nere på nivån där jag skulle räkna äpplen och päron och klarade det inte. Kompisar rådde mig att skita i frukten och istället tänka klänningar och vinglas. Inte ens det hjälpte. Fatta då hur illa det var/är. Sedan gick tiden och jag hamnade på en annan kurs. Vi skulle räkna procent, lära oss excell och räkna både framåt och bakåtmoms. Mama mia som jag körde huvudet i väggen. Efter en hel dags procenträkning så gick jag inom en butik på vägen hem och såg att där var 70% på nästan allt. All kunskap jag fått under dagen var puts väck och jag tänkte som vanligt "halva priset och lite mer" Nu har jag ä n t l i g e n lärt mig att räkna procent med en miniräknare och vet hur jag ska tänka. Så glad att detta sker före min 55 årsdag!

 

 

Härom dagen såg jag på nyhetsmorgon där de räknade. Jag fattade absolut ingenting. Verkligen ingenting.

 

Igår såg jag denna på fejan. Det var tuuuusentals som hade svarat och nästan alla hade svarat 1 eller 4. Asså jag blir tokig. Jag får det till 7. 

7 minus 4 blir 3. 3 plus 3 blir 6. 6 gånger 0 blir 6. 6 plus 1 blir 7 . SJU!!! ???????

Matte kan dra åt helvete. Hur, jag bara undrar hur kan man vilja arbeta med siffror hela dagarna? Ge mig stavningstest istället tack.

Av tant-rosa - 18 februari 2016 19:51

Jag älskar när Tobias leker med kameran. Jag tycker han tar så fina bilder. Denna gång på min underbara svärdotter och hans sambo Lizette, men även på sig själv för en gångs skull.

     


Av tant-rosa - 16 februari 2016 12:26

Den frågan ser man ju lite då och då i olika grupper på fejan. Då ramlar det in massa med olika förslag. Jag är lite kluven där, för jag tycker att det är skillnad på frisörer om du ska klippa eller färga. En del frisörer är bättre på att färga än andra och de har verkligen olika nivåer på klippning. Fast andra delen av mig tänker att det måste gälla färgning. Det är ju inte många i denna stada som har frisyrer. De har hängande hår liksom. 

    

Av tant-rosa - 16 februari 2016 08:27

Jag älskar mackor. Mackor och potatis i alla former. Det är väl just det jag inte ska äta. Provade smothies till frukost i flera månader. Började äta mackor igen och fick mitt liv tillbaka. En dietist hade väl skällt öronen av mig om hen hade sett min frukosttalltik, så jag visar den bara för er. Hmm.
Önskar er en braig dag!

Av tant-rosa - 15 februari 2016 17:15

Såg ni "Päron i solen" förra veckan? Ensamstående föräldrar åker iväg med sina tonårsongar. Där var iaf en pappa med sin son. Sonen sa att om pappan hade bla bla, så hade han sagt några väl valda ord. Pappan undrade då vilka ord det skulle vara, men sonen ville inte säga dem. Då gjorde gubben ett misstag. Han tjatade på ongen att berätta vad han skulle sagt. Orden är pipade, så vi tittare får inte höra dem, utan får bara höra honom starkt förmana sin son om att så säger man verkligen inte och vi ser att han skäms. Skyll dig själv liksom. Jag fick skylla mig själv då då jag var på utvecklingssamtal med Pontan och vi berättade att han inte hade lärt sig någon spanska för läraren var inte bra. Han kunde bara en fras och den hade en kompis lärt honom. Hade jag varit lite lyhörd där och läst min onge, så hade jag fattat. Men nä då, jag tyckte absolut att han skulle berätta vilken fras det var han kunde säga på spanska. Både läraren och jag skruvade på oss och jag var glad för att mötet var slut. Om jag inte har helt fel så tror jag att Pontan än idag minns hur man säger "Jag vill banka en bäver"

      

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards