Alla inlägg den 4 mars 2016

Av tant-rosa - 4 mars 2016 11:42

Det finns vissa saker och beteende jag dissar och tappar respekten för/inför.


-de som inte drar in alla i samtalet med blickar, utan tittar och talar till endast en person. Det är i mina ögon brist på social kompetens. Jag tycker det är oerhört viktigt att alla känner sig delaktiga i samtalet. Märker jag att någon bara vänder sig till mig, så tar jag bort blicken för att den ska vändas till någon annan. Märker jag att jag aldrig får blicken, så dömer jag personen i fråga.

-de "män" som har köpefruar. Ja jag vet att det finns de som bott i Asien i flera år och blivit kär där. Det är inte de jag pratar om. Jag menar de som "hämtar" hit en asiatisk kvinna. Det är "män" som inte fixar en svensk kvinna. Att de själva kallar sig män får mig att gapflabba.

-de företag som ej svarar på mail. Den nonchalansen liksom. Det ger mig signaler om hur det ser ut bakom kulisserna.

-de som lovar att höra av sig men inte gör det. Vem tror de att de är?

-de som inte passar tider. Vem är du att slösa med min tid? Du är någon som inte får min respekt iaf.
Nu respekterar jag tiden och får jalla iväg.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards