Alla inlägg den 10 mars 2016

Av tant-rosa - 10 mars 2016 13:34

Flera mornar har jag nu vaknat i ottan. Inte kunnat somna om utan stigit upp och hunnit med massor. Asså jag brukar ju vakna vid sju-åttatiden, men har nu vaknat före sex. Iaf så hann jag både putsa alla fönster, duscha blommor och byta gardiner igår, före jobbet. Idag hann jag åka till skogen och plocka björkris, pimpa riset och greja hemma innan det var dags att jobba. Det är kanske lite tidigt att pimpa inför påsken, men jag har väntat länge alla redan ska ni veta. Tobias hjälpte mig plocka ner påsklådan från vinden igår och idag så kliade det i fingrarna. Jag fullkomligt älskar påsken. Julen kan dra åt h-e, men p å s k e n vill jag ha. Den är ljus, färgglad, lång, innehåller god mat, godis, sill&nubbe och jag får pimpa. Hur kan man inte gilla påsken liksom?! Mitt första ris jag ställde fram idag passar till mina ljusrosa gardiner. Så ni vet liksom. Jag tror ni har undrat. Sjukt mycket, har ni undrat. Så nu vet ni.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards