Alla inlägg den 14 mars 2016

Av tant-rosa - 14 mars 2016 17:44

 

Denna bild med text alltså! Det påminner mig om en krönika jag läste. Javisst!

 

Det är inte mc-tjejerna som går runt i skinnvästar och farliga spindelnätstatueringar på halsen och gör upp om både heder och skumma affärer genom att skjuta ihjäl varandra. Det är inte de kvinnliga fotbollsfansen som gör att barnfamiljer inte vågar gå på matchen längre och som kräver enorma polisresurser för att motståndarlagets supporterkvinnor kommer till stan. Och det är ytterst sällan invandrarkvinnorna som ställer till något problem i förorten. Dom tar inga resurser ifrån våra äldre, Tvärt om! Det är dom som torkar våra gamla föräldrar i stjärten och som sliter i långvård och hemtjänst. Det är ju väldigt sällan som det är en kvinna som är Hagamannen, Stureplansmördaren, Dagispedofilen, Hiv-mannen, Lasermannen, eller Bombmannen. Inte ens Lasse-Maja var ju kvinna. Ja, jag vet att det också finns massor av bra män. Killar som lämnar på dagis, står upp för de svaga, behandlar kvinnor jämlikt och klappar katter. Men nu var det ju en gemensam nämnare vi skulle hitta. Vilka det är som ställer till mest skada i samhället och vad dom har för likheter. Och då blir tyvärr svaret – Det är män!

Av tant-rosa - 14 mars 2016 13:43

I lördags bjöd jag in till ballahäng. Fast egentligen kallar vi det så där ungdomligt som "dagfylla" En dagfylla är så himla mysigt. Då träffas vi klockan skittidigt och festar. Det betyder att kvällen inte måste vara så himla lång liksom. Jag bjöd in Kalle, Titti och Hanne. Eftersom jag inte tycker det är kul när det är skittrångt, så får jag bjuda in i omgångar. Vi hade några mysiga timmar med gott att dricka och filtar. Sedan fixade Kalle maten och ropade när den var klar. Då gick vi in och åt i värmen. Varmare blev vi även av snapsen. Eftersom vi bestämde att vi nu skulle stanna inne, så kunde vi lika gärna ropa hem de som vi visste stod på harrys. Så vi blev några stycken. Tyvärr kollade vi på Mello. Sicken skit. Vid röstningen hade ingen någon aning om vilken som var låt nummer tre eller fem. Ingen mindes dem liksom. Vilket slöseri med livstimmarna.

När jag kröp i säng, så överraskades jag med ett påskris i sängen. Min favvofärg är i n t e gult, vilket jag nu tyvärr har klartgjort tydligt och kommer säkert få prylar i just denna färg. Med såna här vänner behöver man inga fiender :-)

 

Igår när jag steg upp stå startade jag med röj och disk. Vissa kan inte gå och lägga sig innan de röjt och kanske t om diskat. Det har jag inga som helst bekymmer med. Jag kan sova lika gott på bägge sidorna trots disk. Iaf så var det gött att få röjt och sedan få slappa i soffan. Rester, vatten och lite ostbågar.

 

Av tant-rosa - 14 mars 2016 13:35

I fredags hade jag butiksparty för nio goa ongar. Vi drack vin, tuggade snacks och gick igenom massa produkter. Utav några fick jag en fantastisk bukett tulpaner OCH en flaska rött. Jag blev så himla glad och snopen. Jag älskar tulpaner denna tid. Jag älskar rödin alltid. Iaf, så hade vi det både informativt, trevligt, roligt och mysigt. Efteråt gick några av oss till Hk där vi åt lite och drack mera vin. Jag var hemma strax efter tolv. 

   

Ps. Gissa vem som pyntat påsk i butiken. Jennie-boss var ledig och då passade jag på liksom.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards