Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Min mammadag

Av tant-rosa - 5 april 2016 17:45

Imorgon är det min mammadag. Då är det 27 år sedan jag födde Pontan. Tjugosju år. Fatta liksom. Jag fes ut honom, målade naglarna och drog sedan på party. Eller inte. Eftersom jag blev igångsatt med Tobias, så hade jag bestämt mig för att inte åka upp förrän huvudet hängde utanför denna gång. Typ. Jag skulle sitta i bubbelpool och sedan skulle jag föda stående. En bra plan. Den gick sådär. Pontans pappa och min kompis hotade med att bära ut mig i bilen då det var en minut mellan värkarna. Till slut gav jag med mig och när vi kom upp till förlossningen mitt i natten, så avtog de såklart och hamnade på sju minuter emellan.

 

Allting flöt på. Bubbelpoolen var på lagning, riskudden tog de ifrån mig eftersom jag bet i den och när de frågade om jag skulle ställa mig upp och föda stående, så bad jag dem fara åt helvete. När Pontan kom ut 08.00, så kissade han direkt. En stråle som hamnade i hans egen mun.

 

Jag blir förundrad varje gång jag ser kvinnor som är allerta och raska direkt efter förlossningen. De ler och de kollar in underverket. De är pigga eftersom de endast haft ett litet Kittyplåster på insidan av låret som bedövning. Jag bad att få allt de hade och gärna grannsjukhusets medel också. Hade de sagt till mig att det blev en hundvalp, så hade jag troligen blivit lika glad, bara det var över.

I tre dagar velade vi angående hans namn och eftersom han inte var det vackraste barn jag sett, så kallade jag honom Alien. Brett mellan ögonen, platt näsa, utstående öron och liten mun. Japp, en alien. Självklart ordnade han till sig efter tre-fyra dagar och blev fantastisk, underbar och otroligt söt.

  

Han är en äkta Vädur och har alltid strävat framåt och uppåt. Som liten började han med att klättra i trädtopparna och man kan se att han även som vuxen har sina mål och jobbar sig ditåt. Så länge han tycker det är roligt, för plötsligt tröttnar han och vill ha annat mål. Ibland har det varit svårt att hänga med i antingen det snabba tempot, eller det sjukt sega. Min älskade mini-svullo, mini-buddha som sprängde varenda kurva som bebis. Idag spränger han mest hjärtan, på ett positivt sätt. Jag har uppfostrat honom själv och jag ligger som jag bäddat. Himla gött liksom och jag är sjukt stolt över lilleman. Lavvar honom ända till himlen.

       

 

Så grattis till mig som burit honom i nio månader, uppfostrat honom till en ordentlig onge och får äran att kallas hans "älskade mamsen"

 
 
Ingen bild

Nette

6 april 2016 01:09

Stort grattis jävla bra jobbat! Det är verkligen något att fira❤️
Kurvan va ju fantastisk gå från slemmig spermier till hur snygg som helst OCH med fantastisk uppfostran! Det skall du ha all kredit för!👍 Dessutom allt jobb själv💪👊😘
Respekt till dig kvinna/mamma/sexsymbol/spindelrädd galning 😂

 
Ingen bild

Tanten

6 april 2016 13:12

Jag behöver mera Nette, du säger alltid så fina saker till mig. Inte alltid sanna men det skiter jag i. Bästaste Nette. KRAAAAM

 
Lena

Lena

7 april 2016 18:59

Vilka stiliga gossar du gjort! Så klart är du en stolt mamma och det ska du sannerligen vara! Grattis på mammadagen! 🍰🍦🍧🍨🍭🌹🌹🌹

http://www.lenan.bloggpausen. se

 
Ingen bild

Tanten

7 april 2016 21:12

Tack och tack Lena. Gulligt sagt av dig💗💞💗

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards