Alla inlägg den 12 april 2016

Av tant-rosa - 12 april 2016 12:39

Igår var det begravning i Falkenberg. Min släkting begravdes och som jag bloggat om tidigare så hade jag bestämt mig för att inte gå. Det var inte lätt, för jag funderade på vad folk skulle säga och jag visste att mamma inte skulle gilla det. Men. Jag tror att mamma sedan flera år har förlikat sig med mitt beslut uppe i himlen och jag vet att jag skulle bara känna mig falsk om jag hade gått för att det ser bra ut. Falskhet är inte min grej (verkligen på både gott och ont många gånger) och jag skulle inte önska att någon gick på min begravning med tanken "vad ska annars folk säga" Jag hoppas iaf att han har det bra nu och att han får lära sig vissa saker i nästa liv. För så tror jag. Vi lever flera liv och det vi inte lär oss i detta, ska vi lära oss i nästa. Jag tror inte att det bara tar slut och att när vi dör så är vi bara borta. Nej, allt har en mening och allt fortsätter. Tyvärr så får vi aldrig veta vad som är meningen.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards