Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Fredag, lördag och mors dag

Av tant-rosa - 30 maj 2016 16:38

I fredags hängde Michelle, Kryckan, Martinsson och jag på hk för en AW. Eftersom jag skulle jobba på lördagen (förvånande va?) så drog jag hem i braig tid.

 

Efter jobbet på lördagen, så rusade jag bort till Arenahallen där Kalle och Titti höll en plats för mig. EM i rock´n roll och world cup i boogie woogie. Det var nog inte så många som såg de femton livvakterna som Putins dotter hade med sig. Hon dansar rock´n roll och fick finalplats.  Tobias hade presskort och fotade i massa timmar. Ska bli roligt att se hans bilder. En "utbildad" fotograf som brukar hyras in hade en braig plats, medan Tobias fick ligga på golvet för att få bra vinkel på sina bilder. I dans kan jag tycka att det är bra om fotografen k a n dans, för då kan han lyssna på musiken, veta att det är musikanpassning och invänta "ettorna" i takten och få riktigt härliga poser.

 

Jag hann inte vara kvar till slutet, för Jennie-boss hade tjejfest. Jag fick mat när jag kom och sedan drack jag ifatt de andra brudarna. Vid halv två ville de in till bom-bom och jag valde hemgång. Va fasiken ska jag på ett ställe som spelar house för. Fast det visste jag inte innan. Insåg bara att jag hade tur som varit klok.

 

Mors dag kom och gick. Jag var trött som två servicehem och sade till Tobias att jag faktiskt inte orkade med den traditionella turen ut till Tylösand och kolla balen. Då jag inte heller orkade den lika traditionella måltiden på Harrys, så föreslog förstfödde att han och Lizette skulle komma hem med lite kinamat, för fira morsan med lite mat och present ville han. Pontan som var i Köpenhamn ringde och grattade och halv nio, så körde jag iväg ongarna för att gå och lägga mig. Helt slut i rutan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards