Alla inlägg under juni 2016

Av tant-rosa - 20 juni 2016 14:21

Jag vet nu att vibratorer och dildosar tillhör min vardag. Det kom jag på då jag i lördags skulle köra till ett homeparty. När jag slängde in väskan i baksätet, så hörde jag att en dildo hade satt igång sig själv. Så jag öppnade väskan, tog fram dildon och stängde av den. Sedan kom jag på att jag undrade vilka batterier den hade och öppnade den och ännu lite mer sedan, kom jag på att jag stod utanför Medya pizzeria med en dildo i handen. Nu har jag ju aldrig varit pryd va, men även jag har gränser. Iaf gatgränser.

Av tant-rosa - 19 juni 2016 10:44

Igår precis innan jag skulle in till ett gäng brudar och ha ett homeparty, så blev jag så sjukt bajsenödig. Jag tänkte att detta kommer aldrig ever gå vägen. Varför, varför just nu liksom? Så jag ringde en kompis som bor i huset bredvid och frågade om hon var hemma. Eftersom Murphy alltid ska ha roligt, så var hon såklart hos en annan kompis och förfestade. Så jag fick allt knipa ihop och släpa väskan två våningar upp, vilket inte var det lättaste jag gjort. Dels så var jag så nödig och dels så måste jag bära och tänka på ett speciellt sätt, med tanke på min operation. Jag bara vinkade och tjoade hallå till brudarna i soffan medan värdinnan visade mig till toan och jag var så himla glad för att de hade lukta-gott-spray. Tack för det liksom. Fast än en gång så vet ju alla att det sprejet är onödigt för oss kvinnor eftersom våra toabesök alltid luktar hallon och inland rosblad. Hur partyt gick? Det gick skitbra.

Jag påminns ju såklart om när en kompis till mig var på väg hem från krogen. Blev sjukt bajsenödig och messade mig för att få låna min toa. Jag var inte hemma och såg inte messet förrän långt senare. Messade henne dagen efter och frågade hur det hade gått. Fick till svar att det inte hade gått bra, att hon hade bajsat på sig och att hon nu tvättade. Asså, sooom jag skrattade. Fast det gjorde jag inte igår. Då kunde jag hålla mig för skratt minsann.

Av tant-rosa - 15 juni 2016 17:41

En före detta kollega till mig har nu fått sin dom. Sju års fängelse för grov våldtäkt/övergrepp på barn. Det är så otroligt overkligt, att han har gett sig på barn. Hans kompis som gjorde likadant fick nio år, för det var någon anhörig han gav sig på. Dessa två har skypat varandra under tiden de våldfört sig på barn. Barn som varit från blöjbarn och upp i tio-tolvårsåldern. Både flickor och pojkar. Nu tillhör min fd kollega den grupp som jag avskytt. Gruppen som jag sagt "bör ha ett skott i pannan" Man tror man känner folk. Man känner sig trygg med dem man umgås med. En kompis visade sig vara massmördare och t om grävde upp sina offer, för att ta deras trosor som trofeér och sedan flytta på dem och gräva ner dem igen. En kompis visade sig våldta barn, tvingade bland annat en liten flicka att se på barnporr medan han våldtog henne och kompisen tittade på genom Skype. Människan är det värsta djuret!!

Av tant-rosa - 14 juni 2016 17:15

I lördags hade Martinsson inflyttningsfest. Det var en mingel och förfest som skulle gälla mellan 18.00-22.00 och sedan skulle vi ut på stan. Jo tjena. Chrillan och jag tog en taxi hem halv fyra på morgonen. Då övertog fåglarna våran sång. Sång, musik, skratt och dans hela kvällen/natten. Inte så tyst heller direkt. Rolig fest med go stämning, god mat och god dryck. Asså har ni inte smakat Granat/Äpple ännu, så gör det. Ruggigt god är den. Himla ruggigt god.

Av tant-rosa - 9 juni 2016 21:05

Asså, himlen öppnar sig och det pisseregnar, samtidigt som SMHI´s app visar sol. De kunde bara vridit på huvudet och tittat ut, så hade de sett vilket väder de skulle skriva in. Nötter.

Jag är fasiken så mycket bättre. Iaf på att fickparkera. Jag vet inte vem jag har fått det ifrån, men helt seriöst så är jag skiiiitduktig på det. Impar mig själv varje-varenda gång liksom.

Något jag inte är lika skitbra på är att dra husvagnen. Jag börjar lära mig att packa rätt, så att den inte ska börja vobbla, för d e t är inget roligt. Shit liksom. Idag gick det dock bra. Tagga husvagnslivet.

Av tant-rosa - 9 juni 2016 12:00

Det såg jag på fejan, att det är fyra år sedan menar jag. Fyra år sedan jag hade mitt strandparty. Det hade jag för dem som fixade min femtioårsfest. En överraskningsfest för mig som ni kan läsa om i ämneslistan. De var 16 stycken och jag hade aldrig rett ut det utan Karl-Åke och Skatans hjälp. Jag sökte om tillstånd hos kommunen om att resa tält på stranden. Jag hyrde Söderpirens bastu och lilla pool och jag fick låna Peters kyl och el.

Jag välkomnade alla klockan 14 och då skulle de komma till grillplatsen vid Kattegattskolan i oömma kläder. De skulle ha med sig omkläde, vattenpistol och dryck. Jag delade in dem i flera lag och de fick göra olika moment. Hitta fem stenar, leta efter en meterlång pinne osv. Sedan hade de vattenkrig på ängen. Ena laget hade blått vatten och det andra laget hade rött vatten. Vi grillade korv och sedan gick vi ner på stranden. Först då såg de tältet längre bort och spekulationerna började. Kan det vara tanten som fixat det tältet? Nä, det kan hon väl ändå inte gjort? Jomenvisst.

Väl framme vid tältet fick de bli nya lag och de skulle göra det bästa sandslottet. De fick varsin spade, rosa såklart och sedan började de gräva. Efteråt så badade några i havet och några i poolen. Bastun var skön och ölen var god. När alla hade fixat sig, så hade Charlie som har "Mobila kocken" dukat upp maten i tältet. Vi åt, sjöng och hade roligt. Jag hade även bokat in en trubadur som kom och underhöll oss och sedan började spontandansen. En jättelyckad kväll helt enkelt. Tänk vad tiden går. Fyra år sedan. 1460 dagar sedan. Undra hur mycket choklad och vin man hunnit med dessa dagar. Vill inte veta.

Av tant-rosa - 7 juni 2016 11:33

Asså, jag ska inte klaga och jag får verkligen skylla mig själv, men hua så trött och sleten jag känner mig. Igår var vi fem glada som låg på Handikappbadet på östra. Massa snicksnack och jag var solkåt. Jag visste ju att jag inte får chans till solning på ett tag nu. Senare på eftermiddagen så messade Hanne och frågade om jag var pigg på ett glas gott på stan en stund. Att jag var. Så vi hamnade på Hamngatan 43, för gott att dricka och åtta bitar sushi. Sedan cyklade vi hem till henne och hennes balla. Mera vin och även shot. Lite nattamacka och oplanerad övernattning. Strax före sju när jag cyklade hem, så tog sig många till jobbet. Troligtvis såg jag ut som jag haft bortamatch. Snyggt. Nu har jag sovit några timmar till och är redo för jobbet. Nä, redo är nog inte så sant, men jag ska vara på plats iaf. Vill ni se en sleten bränd kärring, så vet ni vart ni hittar mig. Hua, så ont huden gör. Dåmm i hela huvet liksom.

Av tant-rosa - 6 juni 2016 10:00

I lördags efter jobbet skulle man ju kunna tror att jag åkte hem och lade mig eftersom jag var så trött efter fredagens utegång. Så blev det inte. Jag cyklade istället hem och bytte om, målade mig och laddade mobilen en stund innan jag drog in till "Solsidan" där Chrillan, Lotta, Håkan och Annette höll en stol till mig. Trevlig leendes personal och på den nybyggda lilla scenen som ska stå där hela sommaren, stod Christof som trubadur. Jag faller inte i trans av honom, men däremot så gästspelade Simon från "Kvart i åtta" en stund och honom gillar jag verkligen. Sedan drog vi till Hamngatan 43, där vi drack gott och åt sushi. En rolig kväll.

Igår låg vi på Handikappbadet på östra och hade det gott. Lika gott som Peter verkar ha det på bilden, lika gott hade vi det i solen, fast utan cigarr då. På kvällen var det meningen att vi skulle in till stan, men jag orkade helt enkelt inte. Jag fixade lite mat, vattnade blommorna på ballan och kollade finalerna på webb-tv från Helsingborg. En kväll med tidig sänggång, vilket var himla gött.

Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.