Alla inlägg den 8 maj 2017

Av tant-rosa - 8 maj 2017 14:34

I fredags var det dags att ta ett sista farväl av henne. I en fullsatt Snöstorps kyrka samlades vi. Hon hade bestämt psalmerna och hulkandet var ibland ett faktum. Prästen hade ingen spade för att lägga de tre små jordhögarna på kistan, utan istället lade han dit tre vita, långa liljor. Något jag inte sett tidigare och tyckte var väldigt fint. Hennes önskan var att istället för att skicka blommor till kyrkan, så skulle pengar sättas in till cancerfonden. På hennes kista låg det en stor blomsterängel och vakade över den ljusa kistan. Vid sidan om visades det ett bildspel på henne, med massa fina bilder och det var många minnen som bläddrade förbi där och då. I min blomma som jag lade på kistan, hade jag satt fast en guldnougat och en drinkpinne. Sååå himla mycket henne liksom.

   

 Utanför kyrkan träffade jag många människor jag inte sett på flera år och hade det inte varit så sorgligt, så hade jag glatt mig väldigt åt att se alla. 

Dagen efter hennes död, så fick jag ett mail av hennes ena syrra, med en inbjudan i ett dokument. Hon hade själv bestämt vilka hon ville skulle vara med på middagen efteråt och vi var ett 50-60-tal personer som efter kyrkan åkte ut till Pers kök. Där bjöds vi på rosa bubbel, buffé, kaffe>/kaka och dryck. Massa vin i alla färger och öl. Hon ville det skulle vara en fest och vi försökte så gott vi kunde. Det blev både tårar och skratt. Bildspelet följde med och stod och jobbade flera timmar. På bordet stod det blommor med rosor av G-K-påsar, såklart. Även trädet var klätt i såna blommor. Självklart var hennes grabbar Cloney och Pitt med denna dag, för de har alltid hängt med henne, både i vardag och fest.

Vi drog oss hemåt strax före 21 och det kändes att det hade varit en oerhört tuff dag. Föräldrar har förlorat ett barn, en son har förlorat en mamma, systrar har förlorat en syrra och många många har förlorat en underbar vän. Hon fattas oss.

       

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards