Alla inlägg den 19 september 2017

Av tant-rosa - 19 september 2017 17:19

I fredags var Tobias och jag och fixade i Alestugan. Vi pausade med lunch på Västergök innan vi fortsatte. Bort med stolar eftersom shotfesten är en mingelfest, fram med snacksbord och massa pimp. Vi var ganska möra och när Pontan körde mig hem, var det bara för att jag skulle hinna fixa till mig. På kvällen väntade nämligen ett bord på Pinchos med massa goa "Ölandsfolk" som kommit redan dagen före. Vi åt och drack gott innan vi gick till shotluckan, so såklart skulle visas upp. 

På lördagen jobbade jag och jag var sjuuukt sugen på att börja festa då det ramlade in massa bilder på folk som var på väg till Halmstad. De taggade fest som attan. Några av dem gjorde ett besök hos mig i butiken. Sedan cyklade jag hem och möttes av de som skulle sova hos mig. Vi hällde upp drinkar och satte oss på ballan en stund. så hila mysigt att ha dem hos mig. När jag hade fixat till mig, så kom mina ongar och hämtade mig och vi åkte till lokalen för att styra upp det sista. Tända ljus, hälla upp snacksen och ha vår "egna lilla familjestund"    

När folket började komma, så möttes de av trubadur med sångerska och David och Pia som hade i uppgift att ta emot alla. för vi satt tysta och tryckte på kontoret. det gjorde vi tills alla hade kommit och vi gjorde en snygg entré med konfettibomber och pampig musik. Kvällen gick så hiiiimla fort. Alla 73 personer umgicks med alla och vi hade diskjockey-tävling, vilket innebar att ca 10 personer som tidigare anmält sig, fick spela en kvart var. På så  sätt var det ganska blandad musik.

 

Efter nattamaten, iform av piroger så delade vi ut vårt vandringspris som vanns utav Kalle. Bjudit på sig själv, minglat och roat många. Hepp

 

På morgonen åt vi mysig frukost. Vi bad först en morgonbön, som vi brukar, hehe.

När alla hade åkt hem var denna kärring inte så kaxig, utan intog soffan i några timmar.

 

Vi var sååå glada att vi detta år hade hyrt in en städerska, så vi slapp det på natten. Bra tänkt av oss. Bu sätter vi snart tänderna i nästa fest. ska bara vila lite först.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards