Direktlänk till inlägg 7 december 2017

Skittufft schema-not!

Av tant-rosa - 7 december 2017 10:50

Nu har jag varit sjukskriven 10 veckor! Vem kunde ana att det skulle ta så lång tid?! Läkaren är velig på om det är kristallsjukan eller virus på balanssinnet. Han tror att det lutar mer åt virus eftersom det då kan ta 2-3 månader att bli yrselfri. Iaf ska jag börja jobba halvtid på måndag. Jag är ganska yrselfri nu, men känner direkt av det om jag bli stressad eller provocerad till stress. Då börjar det snurra meddetsamma och jag blir lipig direkt.

 

Dessa veckor har jag betat av sju böcker, vilat, handarbetat och vilat mera. Jag har missat en hel del med gänget, men några ggr har jag varit med på förfester innan de dragit ut på krogen. Det känns jobbigt att vara sjuk, fast jag inte är sjuk liksom. Men jag har fått höra hundra miljarder ggr att jag måste ta det lugnt, för troligen så har det varit en kombo med stress och att jag inte lyssnat på min kropp, under en längre tid. Gissa hur svår den första tiden var att inte tänka på att fixa fester?? Varje gång jag börjat tänka "åh, vad kul det skulle vara att fixa en tema-fest" så har jag fått banna mig själv och kasta bort de tankarna. Det kommer jag nog få göra i fortsättnigen också. Kanske inte alltid, men mer sällan än förut.

Ja ja, nu är jag iaf på G och det känns sjukt bra. Friskt bra?

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards