Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av tant-rosa - 17 oktober 2017 10:29

I två veckor har jag varit sjukskriven och jag är det ytterligare i två veckor. Yr och trött. Jag har fått remiss till hjärnröntgen. Fast de trooor att det antingen är kristaller eller virus på balanssinnet. Jag får nog snart veta. Iaf ska jag vila vila vila. Jag tycker det är skiiittråkigt att vila och ta det lugnt. Jag är inte så bra på att INTE få planera. Jag älskar att planera fester och event. Men troligen har det blivit för mycket av det. Nu säger kroppen ifrån. Dåmma!

Iaf så har Tobias ovh hans Lizette varit helt magiska dessa veckor. Fixat, donat, skjutsat, handlat mm. Jag har känt/känner mig trygg.

Av tant-rosa - 17 oktober 2017 10:13

Jag, Emelie och Elina fick uppdraget att arrangera jubileumsfesten. Vi var 80 stycken.

Av tant-rosa - 4 oktober 2017 11:42

Vi har varit på Kreta igen. Ifjol var vi 33 kompisar som drog iväg. Detta året var vi 27 stycken galningar. Vi började med hotellfrukost på Scandic innan Tofi-resor körde oss till Kasterup. Fullt ös på både buss och flyg.

Vi bodde på ett stort 4+ hotell och självklart pimpade vi vår balla direkt. Vem vill ha en beige och tråkig balla liksom?

Vi hade roliga och mysiga dagar och när personalen insett att vi bara var högljudda och i övrigt betedde oss helt fantastiskt, så började de bjuda på drycker hej vilt. Vi var de som jämt städade efter oss, de som alltid tackade, de som roade och de som bjöd på sig själva. Sista dagen kom även det högsta hönset fram till oss och tackade för att vi hade lyst upp deras vecka och hälsade oss välkomna tillbaka.

Vi hyrde även taxibilar en dag och tog oss in till Heraklion. Marknad, uteserveringar och shopping.

Nu är det nästan ett år kvar tills vi reser igen. Åh, som vi längtar till nästa galna resa.

Av tant-rosa - 20 september 2017 14:05

Länge, mycket länge har jag sagt att jag vill ha en lång, mörk, trevlig man. Han ska ha vuxna barn och kunna klä sig själv. I lördags fick jag honom. Goingar hade bokat honom på nätet och hade ed hono till mig på festen. Där och då förstod jag ganska snabbt att han är bisexuell, för han var intresserad av de flesta. Det jag inte anade var att han även är transa. För när jag kom hem igårkväll, så överraskade jag honom tydligen. Så nu får jag vakta min garderob. Jag har inte vant mig vid att vara sambo, för varje gång jag kommer in i rummet så håller jag på att skita på mig. Men nu har jag iaf en man i huset. Japp!

Av tant-rosa - 19 september 2017 17:19

I fredags var Tobias och jag och fixade i Alestugan. Vi pausade med lunch på Västergök innan vi fortsatte. Bort med stolar eftersom shotfesten är en mingelfest, fram med snacksbord och massa pimp. Vi var ganska möra och när Pontan körde mig hem, var det bara för att jag skulle hinna fixa till mig. På kvällen väntade nämligen ett bord på Pinchos med massa goa "Ölandsfolk" som kommit redan dagen före. Vi åt och drack gott innan vi gick till shotluckan, so såklart skulle visas upp.

På lördagen jobbade jag och jag var sjuuukt sugen på att börja festa då det ramlade in massa bilder på folk som var på väg till Halmstad. De taggade fest som attan. Några av dem gjorde ett besök hos mig i butiken. Sedan cyklade jag hem och möttes av de som skulle sova hos mig. Vi hällde upp drinkar och satte oss på ballan en stund. så hila mysigt att ha dem hos mig. När jag hade fixat till mig, så kom mina ongar och hämtade mig och vi åkte till lokalen för att styra upp det sista. Tända ljus, hälla upp snacksen och ha vår "egna lilla familjestund"

När folket började komma, så möttes de av trubadur med sångerska och David och Pia som hade i uppgift att ta emot alla. för vi satt tysta och tryckte på kontoret. det gjorde vi tills alla hade kommit och vi gjorde en snygg entré med konfettibomber och pampig musik. Kvällen gick så hiiiimla fort. Alla 73 personer umgicks med alla och vi hade diskjockey-tävling, vilket innebar att ca 10 personer som tidigare anmält sig, fick spela en kvart var. På så  sätt var det ganska blandad musik.

Efter nattamaten, iform av piroger så delade vi ut vårt vandringspris som vanns utav Kalle. Bjudit på sig själv, minglat och roat många. Hepp

På morgonen åt vi mysig frukost. Vi bad först en morgonbön, som vi brukar, hehe.

När alla hade åkt hem var denna kärring inte så kaxig, utan intog soffan i några timmar.

Vi var sååå glada att vi detta år hade hyrt in en städerska, så vi slapp det på natten. Bra tänkt av oss. Bu sätter vi snart tänderna i nästa fest. ska bara vila lite först.

Av tant-rosa - 13 september 2017 16:01

...så stängde jag butiken klockan 15 och Kalle, Titti och jag tog oss upp till Kalle 11-krysset för att hoppa in i Pridetåget som gick från Norre kattspark, just klockan 15. Vi gick i tåget hela vägen, men hoppade ur det strax innan vi var i mål för att ta oss till Harrys. Där var vi ett gäng som åt vingar, drack gott innan vi gick hem till Lotta och Håcke för att festa. Senare på kvällen var några av oss på Foxen. En kulig kväll.

Av tant-rosa - 7 september 2017 16:41

Min svärdotter Lizette, som ni kan följa på Insta under "dearlizette" fyllde 30 år i söndags. Det firade med kakkalas.

Av tant-rosa - 7 september 2017 16:22

Förra helgen var Titti, Kalle och jag hos Hyltarna. Mama mia vilken mysig helg vi hade!! Titti och Kalle hämtade mig utanför jobbet och innan jag hade bältat mig, så hade jag en grogg i handen. Man väljer ju sina vänner liksom. På kvällen åt vi Racett, vilket var helt nytt för mig. Men attans gott. De har sin stuga i småland, vid en sjö. Där har de en flotte med bänkar, bord och grill. Efter frukost gik jag och blandade en coantröö med kall oboy, vår nya favvo. Så himla god. sedan packade vi ihop oss och gick till flotten, 50 meter ner. Vi flöt omkring på sjön, drack och åt gott, fiskade, mös, gapflabbade och hade en helt magisk dag och kväll. En helg man lever på länge.

Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.