Inlägg publicerade under kategorin Hallabalo

Av tant-rosa - 14 juni 2016 17:15

I lördags hade Martinsson inflyttningsfest. Det var en mingel och förfest som skulle gälla mellan 18.00-22.00 och sedan skulle vi ut på stan. Jo tjena. Chrillan och jag tog en taxi hem halv fyra på morgonen. Då övertog fåglarna våran sång. Sång, musik, skratt och dans hela kvällen/natten. Inte så tyst heller direkt. Rolig fest med go stämning, god mat och god dryck. Asså har ni inte smakat Granat/Äpple ännu, så gör det. Ruggigt god är den. Himla ruggigt god.

Av tant-rosa - 9 juni 2016 12:00

Det såg jag på fejan, att det är fyra år sedan menar jag. Fyra år sedan jag hade mitt strandparty. Det hade jag för dem som fixade min femtioårsfest. En överraskningsfest för mig som ni kan läsa om i ämneslistan. De var 16 stycken och jag hade aldrig rett ut det utan Karl-Åke och Skatans hjälp. Jag sökte om tillstånd hos kommunen om att resa tält på stranden. Jag hyrde Söderpirens bastu och lilla pool och jag fick låna Peters kyl och el.

Jag välkomnade alla klockan 14 och då skulle de komma till grillplatsen vid Kattegattskolan i oömma kläder. De skulle ha med sig omkläde, vattenpistol och dryck. Jag delade in dem i flera lag och de fick göra olika moment. Hitta fem stenar, leta efter en meterlång pinne osv. Sedan hade de vattenkrig på ängen. Ena laget hade blått vatten och det andra laget hade rött vatten. Vi grillade korv och sedan gick vi ner på stranden. Först då såg de tältet längre bort och spekulationerna började. Kan det vara tanten som fixat det tältet? Nä, det kan hon väl ändå inte gjort? Jomenvisst.

Väl framme vid tältet fick de bli nya lag och de skulle göra det bästa sandslottet. De fick varsin spade, rosa såklart och sedan började de gräva. Efteråt så badade några i havet och några i poolen. Bastun var skön och ölen var god. När alla hade fixat sig, så hade Charlie som har "Mobila kocken" dukat upp maten i tältet. Vi åt, sjöng och hade roligt. Jag hade även bokat in en trubadur som kom och underhöll oss och sedan började spontandansen. En jättelyckad kväll helt enkelt. Tänk vad tiden går. Fyra år sedan. 1460 dagar sedan. Undra hur mycket choklad och vin man hunnit med dessa dagar. Vill inte veta.

Av tant-rosa - 7 juni 2016 11:33

Asså, jag ska inte klaga och jag får verkligen skylla mig själv, men hua så trött och sleten jag känner mig. Igår var vi fem glada som låg på Handikappbadet på östra. Massa snicksnack och jag var solkåt. Jag visste ju att jag inte får chans till solning på ett tag nu. Senare på eftermiddagen så messade Hanne och frågade om jag var pigg på ett glas gott på stan en stund. Att jag var. Så vi hamnade på Hamngatan 43, för gott att dricka och åtta bitar sushi. Sedan cyklade vi hem till henne och hennes balla. Mera vin och även shot. Lite nattamacka och oplanerad övernattning. Strax före sju när jag cyklade hem, så tog sig många till jobbet. Troligtvis såg jag ut som jag haft bortamatch. Snyggt. Nu har jag sovit några timmar till och är redo för jobbet. Nä, redo är nog inte så sant, men jag ska vara på plats iaf. Vill ni se en sleten bränd kärring, så vet ni vart ni hittar mig. Hua, så ont huden gör. Dåmm i hela huvet liksom.

Av tant-rosa - 6 juni 2016 10:00

I lördags efter jobbet skulle man ju kunna tror att jag åkte hem och lade mig eftersom jag var så trött efter fredagens utegång. Så blev det inte. Jag cyklade istället hem och bytte om, målade mig och laddade mobilen en stund innan jag drog in till "Solsidan" där Chrillan, Lotta, Håkan och Annette höll en stol till mig. Trevlig leendes personal och på den nybyggda lilla scenen som ska stå där hela sommaren, stod Christof som trubadur. Jag faller inte i trans av honom, men däremot så gästspelade Simon från "Kvart i åtta" en stund och honom gillar jag verkligen. Sedan drog vi till Hamngatan 43, där vi drack gott och åt sushi. En rolig kväll.

Igår låg vi på Handikappbadet på östra och hade det gott. Lika gott som Peter verkar ha det på bilden, lika gott hade vi det i solen, fast utan cigarr då. På kvällen var det meningen att vi skulle in till stan, men jag orkade helt enkelt inte. Jag fixade lite mat, vattnade blommorna på ballan och kollade finalerna på webb-tv från Helsingborg. En kväll med tidig sänggång, vilket var himla gött.

Av tant-rosa - 1 juni 2016 09:14

Jessica som flyttat till Liverpool har varit på besök i Sverige och Norge. Hennes ord om att hon hade många att besöka men bara m å s t e träffa mig, värmde kärringhjärtat. Iaf, så kom hon, Emzan och Hanne hit i måndags. Det var så mysigt att träffa ongen igen och vi alla hade roligt. Bubbel och två sorters shot. Javisst. Massa info om hur hon lever, trivs och bor. Nu dröjer det ett år tills hon kommer igen. Dåmma onge. Rätt gjort onge.

Av tant-rosa - 30 maj 2016 16:38

I fredags hängde Michelle, Kryckan, Martinsson och jag på hk för en AW. Eftersom jag skulle jobba på lördagen (förvånande va?) så drog jag hem i braig tid.

Efter jobbet på lördagen, så rusade jag bort till Arenahallen där Kalle och Titti höll en plats för mig. EM i rock´n roll och world cup i boogie woogie. Det var nog inte så många som såg de femton livvakterna som Putins dotter hade med sig. Hon dansar rock´n roll och fick finalplats.  Tobias hade presskort och fotade i massa timmar. Ska bli roligt att se hans bilder. En "utbildad" fotograf som brukar hyras in hade en braig plats, medan Tobias fick ligga på golvet för att få bra vinkel på sina bilder. I dans kan jag tycka att det är bra om fotografen k a n dans, för då kan han lyssna på musiken, veta att det är musikanpassning och invänta "ettorna" i takten och få riktigt härliga poser.

Jag hann inte vara kvar till slutet, för Jennie-boss hade tjejfest. Jag fick mat när jag kom och sedan drack jag ifatt de andra brudarna. Vid halv två ville de in till bom-bom och jag valde hemgång. Va fasiken ska jag på ett ställe som spelar house för. Fast det visste jag inte innan. Insåg bara att jag hade tur som varit klok.

Mors dag kom och gick. Jag var trött som två servicehem och sade till Tobias att jag faktiskt inte orkade med den traditionella turen ut till Tylösand och kolla balen. Då jag inte heller orkade den lika traditionella måltiden på Harrys, så föreslog förstfödde att han och Lizette skulle komma hem med lite kinamat, för fira morsan med lite mat och present ville han. Pontan som var i Köpenhamn ringde och grattade och halv nio, så körde jag iväg ongarna för att gå och lägga mig. Helt slut i rutan.

Av tant-rosa - 22 maj 2016 16:42

Igår var vi hemma hos Peter och grillade. Gott, mysigt och roligt. Som vi pratade, som vi skrattade och som vi dansade. Som vi vill göra om det.

Av tant-rosa - 21 maj 2016 13:49

Igår var vi elva stycken hemma hos mig. Vi skulle varit tolv, men en var sjuk. Jag som brukar duka, fixa bordsplaceringar och någon lek, hade inte gjort ett skit. De fick själva dra ut bordet, de fick själva duka och vi ringde efter pizza. Hepp! Men vi uppfyllde målet: Att tagga Öland och planera lite inför Öland. Nu har vi börjat nedräkningen och vi längtar.

Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.