Inlägg publicerade under kategorin Husvagnslivet

Av tant-rosa - 26 juni 2014 15:19

Nästa vecka tillbringar vi på Öland. Dansveckan på Lundegård. Ongarna, jag, slavarna och flera andra. Fastän det är avkoppling så är det också massa inplanerat. Det börjar redan imorgon med invigningsfest. Över 400 har meddelat att de kommer. Dit hör inte vi gamlingar. Vi dissar husmusiken. Ett jäkla dunkande anser vi och det slutar inte förrän vid femtiden på morgonen. En kväll spelar Perikles på campingen, mellan stugorna och det är ett gött ös. Annan kväll är det några grabbar som har med sig våffeljärn och ställer till med efterfest. Ifjol kom det ca 200 personer till stugorna och de gjorde ca 400 våfflor!! När folk detta året erbjöd sig att betala eller komma med sylt och grädde, föreslår de istället att de ska sätta in de pengarna på Cancerfonden. Maskeradkvällen är alltid på tisdagen och det är roligt att se ongarnas fantasier. After beachen med Casanovas är på onsdagen har jag för mig. Ja, så håller det på. Soom vi längtat efter denna vecka och nu är den snart här. Yippi!

Av tant-rosa - 25 juni 2014 13:03

Jag tycker jag har koll på läget. De sista dagarna har jag flängt runt och fixat. Hämtat det, lämnat detta, köpt ditt och beställt datt. Inte varit direkt miljövänlig och bensinen har gått åt. Men jag är i fas, både med tiden och mig själv. Idag har Pontan och jag hämtat viktigheter. Vi körde ut till vagnen och både provkopplade och provkörde ekipaget. Det kändes bra. Imorgon ska Tobias och jag handla maten inför resan. Det närmar sig liksom.

Av tant-rosa - 22 juni 2014 18:51

Idag åkte ongarna och jag ut till husvagnen. Skruvade ihop grill, garderob och lite andra saker. När vi hade hunnit med halva listan, så bjöd Skatan och Kalle på kaffe, äppelkaka och vaniljsås. Mysigt. Resten av listan checkades av ganska snabbt och vi kände oss nöjda inför den kommande trippen. Gött.

Av tant-rosa - 8 juni 2014 21:38

Jag har campat själv och jag har klarat det själv. Idag packade jag ner allting. Jag fick hjälp med att dra ur tältet ur skenan och vika ihop det, men det vet jag väldigt många andra som också får hjälp med. Så det så. Jag kan själv. Det firade jag med att ligga på stranden i Laxvik med Kalle och Karin. Väl hemma framåt kvällen så var Zambo som vanligt kylig mot mig för att jag dissat honom i flera dagar. Visst, han njuter av att Caroline bor här och sällskapar honom, men han ska ändå straffa mig och morrhåren pekar neråt. Jag har väntat på att klockan ska bli "sova" och nu är den slagen. Natti på er.

Av tant-rosa - 8 juni 2014 21:25

Den startade vi i mitt förtält i fredags. Shot, shot och sedan tog vi en shot. Jag hade tre sorter och då fick vi ju prova tre sorter. Svårare än så var det inte.

När vi kom till festtältet som låg femtio meter från min vagn, så stod nästan alla femtio gästerna med ett glas skumpa i handen och jag vet inte varför, men plötsligt skulle jag vara i Kalles famn bestämde jag mig för. Tyvärr glömde jag att informera Kalle om detta, så han var inte riktigt beredd. Vi rasade ner i gräset och på vägen så tog vi med oss ett av de tre benen till kamerastativet. När Kalle drog upp mig, så hann jag se Tobias min. På frågan "vilka är det där?" svarade han "jag vet inte" sedan flabbade ihjäl oss allihop. Smygentrén, gick alltså bara sådär.

Jag hamnade vid ett bord med fyra stycken som drack vatten/cola. Ni som känner mig kan ställa er upp från golvet nu och sluta flabba!
Den enda förutom jag som drack vin, öl och snaps vid mitt bord, visade sig vara trubaduren. Han fick snart klart för sig att det var ös i kärringen och hängde på då jag föreslog att vi skulle ropa "andra sidan är ni klara" Det var ganska många tal och kuligheter och kvällen gick snabbt.

Pappa Hans höll tal.

Tobias höll tal. Pontan och Hanna höll tal.

Demetrice var överväldigad av all kärlek han fick av oss alla. Men den mannen är sjukt lätt att tycka om! Så himla mysig och sympatisk. Tänk att han jobbade i ett år, innan han fick börja dejta Tilda. Det kallar jag tålmodigt.

[Bild]

Senare på kvällen hamnade jag vid ett annat bord. De som bor hela säsongen på campingen hade slagit ihop sig. Ett skitgött gäng som inte spottade i glasen, vilket passade mig. Vem har förresten kommit på att man ska spotta i glasen? Dumt, mycket dumt.
Dansen funkade bra och vi hade helt enkelt en rolig kväll.

På lördagen var vi inte lika kaxiga och brassestolen användes flitigt. Hanne, Stone och Peter hälsade på och vinet försvann fortare än ölen ;-)

Av tant-rosa - 5 juni 2014 12:43

Igårkväll landade jag på Laxviks camping. Vi ska ha bröllopsfest här på fredag, så då tänkte jag att jag kunde göra två flugor på smällen. Hans hjälpte mig med att dra i förtältet och ställa upp de stöttande pinnarna. Resten fixade jag själv. Det tog ganska lång tid, men vem har bråttom på en camping liksom? Eftersom jag glömde att ta stödbensölen, så tyckte jag att jag var värd lite vin innan jag kraschade strax före tolv i natt.

Idag har jag pimpat och haft mig. Klar lagom till solen kom. Myyys!

Av tant-rosa - 22 april 2014 14:42

Så sa det om påskdagarna då vi campade på Hagön. Vi har haft det roligt. Gott om mat och gott om dricka. Min lever är skitförbannad och kommer inte prata med mig på ett tag.

Jag är jättenöjd med min vagn och mitt förtält. Vi slappade i stolarna och reste oss bara då det var tomt i glasen, i magen eller det kom besök.

Ciccis 82-åriga mamma kom på lördagen och hälsade på och deltog då vi hade påskmiddag. Hon njöt av att få umgås och ha roligt med oss "ungdomar"

Peter Rooth hade med sig sitt härliga ekipage. Äggvagnen är från -61 och döm om min förvåning då jag hittade en tavla i hans vagn. En tavla som jag broderade tidigt 80-tal och sålde på loppis för flera år sedan.

Peter tog fram sin batteridrivna grammofon. Det var faktiskt helt ok ljud i den. Men inte lika bra som i de maskinerna Loppan och jag spelade schlager på.

Som vi åt! När vi inte grillade, åt påskmat eller godis, så friterade vi bläckfiskar, rökte räkor och gräddade våfflor. En kväll delade Steve och jag på en krabba till förrätt. Mums så gott.

Jag är så himla tacksam för de goa grabbarna. Roger och Steve har verkligen ställt upp för mig. De turades om att kolla till min vagn. Elen, värmen och tältpinnarna. Nu har vi hittat felet och varför elen ibland slog ifrån, så nu ska biltema få ett nytt besök av tant. Igen.

Av tant-rosa - 20 april 2014 16:55

Har det underbart på campingen. Goda frukostar med ägg,sill, nubbe och varma baguetter. Sitter i solen med rosé och roligt sällskap. Bildar långbord med allsång vid kvällsmaten. Älskar campinglivet.

Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.