Alla inlägg under januari 2010

Av tant-rosa - 31 januari 2010 17:00

 

2009

Dagens ungdom tänker sig för! De är måna om att hålla i pengarna.
Denna peng hade Nippis med sig hem efter utekvällen igår :-)

Av tant-rosa - 26 januari 2010 13:30

Pontan har gått i ide, han pratar knappt med någon, han har slutat äta. Han visar sig bara utanför rummet vid enstaka tillfällen. Han tycker att storebror Tobias har dålig smak som inte sörjer. Han är helt enkelt urdeppig.

Pernille har slutat som modell på Gina tricot!!

 

Av tant-rosa - 23 januari 2010 13:15

Pontan och jag skildes åt efter att vi hade gjort våra ärenden, och jag gick in på hk. Hade inte varit där många minuter förrän Per, Kalle och Peter kom. Ytterligare några minuter senare så kom även Chrillan och Maria. Timmarna gick otroligt snabbt och vi hann med många ämnen. Mina planer om att hinna hem till Lets dance rann ut i sanden. Per som är så himla glad för sin nyinköpta iPhone fick låna Marias glasögon då det blev för liten text...eller för många öl, jag minns inte ;-)

 

Av tant-rosa - 21 januari 2010 14:15

 

Det har jag gjort sedan jag var fyra år. Jag har alltid varit trygg i min stamning. Jag vet att det varierar med nya bekantskaper. Vissa hör inte att jag stammar medans andra lyssnar på bara den. Då jag hållt större föreläsningar så har jag börjat med att prata om min stamning för att folk ska lyssna på VAD jag säger och inte HUR jag säger det. Den enda gången jag drar mig för att prata är när jag träffar en annan stammare. Herre gud, tänk om han tror jag härmas? ;-) Tobias stammade som barn men slutade i tonåren. Pontan stammar ännu och jag har fått även honom att känna sig säker i sin stamning. Ett exempel på det är i somras då Pontan och en kompis var ute och festade och stod i baren. Då gick ett pucko (han jobbar på Svea och heter Ulf i förnamn och Cato i efternamn) förbi dem samtidigt som Pontan hakade upp sig. Puckot stannade upp och stack in huvudet mellan de två pratande grabbarna och härmade Pontan: Ta ta ta...Pontan vände sig då lugnt till puckot som han aldrig sett tidigare och frågade: Jag stammar, men vad fan är din ursäkt? Puckot ville då veta om Pontan verkligen visste vem han var och ville börja slåss. Pontan som har en klok mor, trots att hon är en ko...har sagt åt honom att aldrig använda nävarna, så puckot fick stå kvar själv och se nästan lika dum ut som han är.
Jag kan många riktigt roliga historier om stammare och jag ser mig själv som en som måste bana väg för "blyga Anna" som har svårt att tala inför främlingar och drar sig för att gå ut för att det fortfarande idag finns vuxna som härmar stammare, eller ser dem som mindre intelligenta. Så jag blev inte vidare förvånad då en fotograf kom fram för ett tag sedan och ville fota oss på hk och därefter vände sig till mig.
"Dig har jag talat med innan och du gav mig en riktig käftsmäll. Jag har mått dåligt över det" Jasså sa jag, det minns inte jag. Men då har du fått dig en läxa och kan sluta upp att må dåligt, men jag kommer fortsätta sta sta stamma :-)

Av tant-rosa - 20 januari 2010 13:15

Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de hade på sina fruar. Den första mannen hade gift sig med en kvinna från östkusten och han hade
bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset. Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på tredje dagen kom han hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.
Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från norra Sverige. Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att sköta all disk, matlagning och städning.
Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre.
Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en vällagad middag på bordet.
Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från Halland. Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan, sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag. Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen såg han heller ingenting.
På tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han kunde se lite på ena ögat.
I alla fall nog för att fixa en macka och fylla diskmaskinen.

Så nu vet ni det! :-)

 

Av tant-rosa - 17 januari 2010 13:15

Planerna för lördagen var tjejfest men värdinnan blev sjuk så efter en mellanlandning hos ett födelsedagsbarn, tog vi oss till Chrillan för förfest. Vi kom på att vi ville ha med oss kinamat så vi dök inom den närliggande krogen och gjorde vår beställning. De sa att det skulle dröja en kvart och det tyckte vi var lite väl lång tid utan någon alkohol så vi bad om två glas och hällde upp ;-)

Roger var den enda mannen hos Christel och han fick inside information ang om hur vissa kroppsdelar domnar bort på mig vid mcåkning. Han ville ringa en vän och valde då flickvännen Cissi, som fick hänga med på lite förfest genom luren.

Fleksibla som vi är så var vi strax innan elva på väg till bikerfesten utanför Holm. "Stian" heter stället och vi har varit där tidigare. Många skinnvästar, många tatueringar, många stora skägg och många jättetrevliga människor. Biljetterna vi köpte för att använda i baren tog ganska snabbt slut. En sexa whisky-cola var fyra streck. Yster och jag gick ut för att kissa. Vi valde att plumsa i snön istället för att stå i den långa toakön. Hon skulle spana efter harar och kaniner, hålla mitt glas, min väska, och i mig så att jag inte skulle ramla baklänges i snön. Något gick fel och mitt obefintliga balanssinne gjorde att jag satte mig pladask i snön. Attans så kallt det blev om...fingertopparna.

Dagen idag har gått i soffans, frukostens, godiset, täcket och filmens tecken.

     


Av tant-rosa - 13 januari 2010 23:45

 

Denna lilla klämma ska hjälpa ammande mammor att hålla reda på amningen. När bebisen verkar hungrig nästa gång, sneglar de endast ner på BHn för att se på vilken sida klämman sitter så de vet vilket bröst som inte tömdes sist, och på klockan för att se om det verkligen är dags att amma igen.
Jag ringde Yster och läste upp reklamen för henne och vi blev ganska förtvivlade över att inte vi hade sådana klämmor när våra barn var små (egentligen så flabbade vi oss ner till golvet)
Vi fick ju barn samma dag och låg jämte varandra på BB. Hur i herrans namn gjorde vi? Vi hade inte ens en mobil att ställa på larm, inte heller någon granne att gå in och fråga. Är det därför våra 20-åringar inte gillar tonfisk och älskar att sova länge?

Av tant-rosa - 12 januari 2010 23:45

 

Jag har haft samma frisyr i över tio år och försöker nu låta håret växa vilket går väldigt väldigt långsamt.
Hur kommer det sig att när jag vill ha kort snaggat hår så växer det nedanför örat över natten, men när jag vill att det ska växa fort och snabbt, så tror jag det är någon som hällt "Stop&Väx" i mitt schampo??
Jag vill att det ska växa nu-nu!!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards