Alla inlägg under april 2015

Av tant-rosa - 30 april 2015 11:14

Hade jag haft mod igår när vi satte upp förtältet, så hade jag tagit fram mobilen och fotat när vi skulle ha upp skiten i den halva stormen. Annika såg så skön ut att jag höll på att kissa på mig. Vi slet som djur med stormlina, pinnar och tältduk. Efter ca 150 timmar så kom både Steve och Roger och det sa tjopp-tjopp så var skiten uppe. Sedan var det tältpinnar att spika ner i marken, pressening och matta som skulle ut. I fyra timmar höll vi på. Då har jag inte berättat om när Annika och jag skulle koppla på vagnen på bilen. Nej det har jag inte och skiter i det, för då kissar jag på mig av skratt. Fast igår kunde jag hålla mig när vi slet som babianer. Ja det kunde jag verkligen. Fast till slut så lyfte vi både vagn och bil. Kalla oss starka. Iaf Annika. Ni som känner mig och/eller hängt här ett tag, vet ju att det enda tunga jag kan lyfta är ett ämne.

 

Av tant-rosa - 29 april 2015 14:57

Tänk om ändå klockan kan bli fyra snart. Då ska detta ekipage ge sig av. Inte långt, för vi ska bara till Hagön. Vi är tre vagnar med goa människor som ska umgås under Valborg. Härligt ska vi ha. Roligt ska vi ha. Vi sätter upp vagnen ikväll, men sover hemma eftersom vi jobbar imorgon också. Men imorgon så åker vi direkt till campingen och häller upp ett glas gott. Mumma.

 

Av tant-rosa - 29 april 2015 14:44

Jag har ju berättat förut att jag varje kväll somnar till en sommarpratare. Många kvällar på samma person, eftersom jag alltid somnar ifrån dem och får spela upp dem igen. Härligt. Förra gången tipsade jag om Dregen. Nu tipsar jag om Bea Uusma. Satan i gatan vad hon står i. Det är hon som fick Andrées polarexpedition på huvudet och som kan allt om den. Hon utbildade sig till läkare för att kunna mer om ämnet. Hennes diss på "farbröderna" som ska knäppa henne på näsan är helt underbar. Ja ja, lyssna själv. Gör det.

 

Av tant-rosa - 29 april 2015 14:39

Glada överraskningar. Igår städade jag bakom elementet och hittade ett kort från Tobias och idag köpte jag lunch på Britts och åt en ljuvligt god dillsås till laxen. Gräddig och fin.

 

Av tant-rosa - 28 april 2015 14:53

För nya läsare så kan jag berätta att jag gillar färgen rosa. Om ni missat det liksom.

Så det mesta jag sätter händerna/tänderna i för att pimpa, blir väldigt lätt rosa.

Första året jag åkte till Öland, på senare tid, tidigt nittiotal räknas inte,  så åkte jag själv och bodde i Karl-Åkes skåpbil. Skatan (som heter Malene och varit min vän sedan mitten av 80-talet) hade fixat en tjock madrass till mig och jag hade med mig lite saker för att pimpa till det.

 

 

 
Året efter så var bägge sönerna med och vi hade husvagn. Jag tyckte det var synd att skåpbilen skulle stå tom, så jag bestämde att vi skulle göra något med den. Det blev ett BarSKÅP. Vi hade massa god dricka som vi kunde erbjuda många på campingen.

 

   

Året därpå då det var dags för nytt ämne, så kom jag på att vi skulle ha temat InstaBIL-en osäker studio. Massa tyger, döpta till samma filternamn som på Instgram. Jag hade med många peruker och hattar att välja på och Kimsan hade hjälpt till med planchen. Vi är förresten fortfarande skyldig henne en drink för det arbetet.

 

         

Nu har jag kommit på årets tema. Ja, jag kanske borde skaffa mig ett liv, men den dagen jag inte kan fortsätta att planera för roligheter och titta på snygga karlar kan jag lägga mig ner och dö. Så ni vet.

Av tant-rosa - 27 april 2015 20:09

Min förstfödde arbetar i en kundmottagning/rådgivning i en bilaffär här i stan. Idag kom en kund och hämtade sin lagade bil med orden "bara den tar mig till Ölandsveckan, så är jag nöjd" och det visade sig att han varit på dansveckan fem år i rad. Tobias talade då om vilken plats vi har och kunden utbrast " Men vad faen, i det tältet var jag ju och blev bjuden på turkisk shot förra året!" Mycket troligt svarade Tobias då. Jag sa att världen är liten. Fast det var ju faktiskt ganska många som träffade vår turk ifjol.

Av tant-rosa - 27 april 2015 13:24

Schyssta kollegor jag har. Ställer fram sån här skit. När Gud delade ut karaktär, så satt jag troligen och filade en nagel någonstans. Attans att jag inte kan låta bli.

 

Av tant-rosa - 27 april 2015 12:40

Helgen kom och helgen gick. I fredags var vi åtta brudar som samlades hos Beate.

Vi började med vin och goda drinkar innan vi snabbt kom in på shotar. Första gången jag shotade på ovispad grädde och jag tyckte det var sådär. Jag har alltså hellre vispad grädde i både hotshot och i Mora-Nisse. Efter en taxifärd in till stan så landade vi på Foxen. Jag hade kunnat tänkt mig Hk, men eftersom mina "norska gubbar" var här för sin traditionella golfhelg, så ville jag gärna träffa dem. Där var knökat med folk och pga att jag blivit skitgammal, så blev jag i vanlig ordning trött vid halv tvåtiden och tog mig hemåt.

               

I lördags åkte jag ut till Mini och Steve. Vi njöt först av en god himmagjord Caipirinha och jag sa att det var tur att den var godare att dricka än vad den var lätt att stava till. Under tiden skötte Steve både spis och grill och köttet blev magiskt gott. Nutellacheesecake och en kaffe-karlsson deckade oss. Härligt att få vara trött och slö en go hemmakväll.

 

På söndagen lånade jag deras dammsugare och fixade till bilen. Välbehövligt. Sedan åkte vi till Falkenberg och Fynda. Där fanns såklart grejer för oss att handla. Skulle denna kärring gå tomhänt ut ur en affär? Tror inte det va! Rosa engångshanskar för en skitbillig peng. 50-pack för 19 kronor. Tant behöver en del såna när hon färgar sitt hår och dessutom var de r o s a. Hör och häpna liksom.

På kvällen hade jag tänkt att byta gardiner i vardagsrummet, men soffan ropade alldeles för högt och jag lyssnade på den. Kalla mig klok.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards