Alla inlägg under augusti 2009

Av tant-rosa - 31 augusti 2009 11:30

Idag har jag varit och lämnat blod. Jag blir oftast så himla pigg av det och jag känner mig nöjd med mig själv. Ge blod och dessutom lägga de trettio kronorna plus en tjuga till i burken för cancerforskningen. Två flugor ni vet.

Fick ännu en gång lova att jag inte haft oskyddat sex. De skulle bara veta. Mina så kallade vänner påminner mig väldigt ofta om att det finns bäst-före-datum på kondomer. Ska köpa nya vänner som inte ger mig kondomer i present och samtidigt hånler åt mitt obefintliga sexliv ;-)


Av tant-rosa - 30 augusti 2009 11:30

 

I fredags var Harrietta och jag på hk. Vi skulle mötas där vid sextiden.
Det tog mig ca 15 minuter att ta mig från entrén till uteplatsen längst in på hk. Hela tiden träffade jag på folk och slängde några ord med dem. Vid åtta gick vi bort till fox och lyssnade på livebandet. Christel med co kom också dit och goa Christel bjöd på josa shot. Tillbaka till hk och där träffade vi bla bla bla, och när hk stängde så bla bla bla...

Efter dryga två timmar hos Micke igår var jag mera blåhårig, fått gott kaffe, trevligt sällskap och fått på mig lite smink. Cyklade då bort till hk och pratade med Ida och hennes kompis en stund. Lekte med Lukas som nu hunnit bli sju månader gammal. Vid femtiden ramlade in ett glatt gäng som samlades för att ta en öl innan de skulle på samma fest. Fest för en man som säkert alla där pratat mycket skit om. Jag har en gång sagt till honom att jag inte gillar honom, och varför - varför var inte jag bjuden? ;-)

Harrietta, Rosa och jag slog ihjäl ytterligare en timme tills jag kände vid sjutiden att jag inte ville vara social längre. Så jag cyklade hem, fixade lite mat och hade en lugn skön lördagkväll. Fick ett mess om att en man hade gift sig. Jag fick då bevis för att det FINNS verkligen en för alla. Skönt, nu är marknaden av med en...hmm...man.

Av tant-rosa - 28 augusti 2009 11:30

 

När jag var dryga 20 år så tittade jag på "Lilla huset på prärien" varje torsdag och grät en skvätt. När min älskade mamma 61 år gammal, hade fått beskedet om sin cancer som inte skulle gå att bota, så kom inte hennes tårar förrän hon en eftermiddag satt och tittade på "Lilla huset på prärien". Idag tog jag en paus i packandet och samtidigt som jag åt lite så zappade jag och hamnade på dansk tv och tittade på "Lilla huset på prärien" och grät en skvätt.
Denna serie håller mina tårkanaler igång.

Av tant-rosa - 27 augusti 2009 11:30

Idag har jag bloggat i ett år. Mycket vatten under broarna har det runnit.
Tack alla ni som läser, det peppar mig att blogga skiten ur er ;-)
Jag vet inte exakt hur många ni är men många är ni, det har jag förstått.

Jag har försökt ungefär hundra gånger att få in en besöksräknare men inte lyckats och det stör mig för det hade varit roligt! :-)
Så hopp och hej, nu kör vi på ett år till :-)

Av tant-rosa - 26 augusti 2009 11:15

 

Igår ägnade jag många timmar nere i tvättstugan. Tvättade alla täcken och kuddar. Våra, och de extra vi har för våra gäster. Stod sedan i flera timmar och manglade hela innehållet i linneskåpet. Jag har ju sagt innan att vårt linneskåp ser ut som ett råttbo, men att det skulle bli skillnad när vi flyttade. Nu jädrar är det fint!

Av tant-rosa - 24 augusti 2009 11:15

Idag skulle jag åka och tanka. Det var lång kö och jag väntade ca tio minuter och under tiden funderade jag på min kod. Skrattade lite åt mig själv för att jag inte kom på den kod som jag haft i över ett år, men kände ingen oro. Äsch, så fort jag ser tavlan så vet jag ju vilka siffror det är. När jag hade slagit fel två gånger så vågade jag inte längre, och utan kontanter fick jag helt enkelt köra därifrån igen.

Under tiden Micke färgade mitt hår så berättade jag om ett samtal jag hade i torsdags. Två timmar senare berättar jag för Micke om ett samtal jag hade i torsdags. Inte förrän jag hörde Mickes svar kom jag på att denna historia hade han hört innan!! På frågan varför han inte stoppade mig fick jag svaret att han kanske skulle få en annan rolig version denna gång :-)

Så med nyklippt, färgat hår och rynkad panna åkte jag hem med blinkande bensinlampa.

Av tant-rosa - 24 augusti 2009 11:15

 

Idag tog jag med mig Yster när jag skulle till min nya lägenhet. Jag hade fått lov att komma dit och mäta och fundera. Yster kände samma för lägenheten då hon steg in som jag gjorde första gången jag såg den. Detta kommer bli jättebra. I september ska den målas så hon som har den nu behöver inte ha så bråttom ut, och jag kan flytta dit lite lådor då och då.

I väntan på att klockan skulle bli halv sex och jag skulle klippa och färga mig, så gick jag förbi Wedins. Såg dessa väskor i skylten och föll i trans.
Vill ha!!! Men just nu ska jag endast skaffa flyttlådor att packa i.

Av tant-rosa - 23 augusti 2009 11:15

 

Min älskade Nippis har jobbat i Spanien hela sommaren och haft fullt upp. Men i fredags var det äntligen dags. Hon kom hit vid femtiden och vi drack Asti Cinzano vilket både hon och jag älskar. Jag fick jättefint armband och två fina ringar av henne som jag blev mycket glad över. När vi kände att vi var någorlunda ifatt varandra på vad som hänt eller inte hänt under sommaren så tog vi oss till hk. Vet inte vad hon längtat mest efter, mig eller vingarna ;-)
Sedan gick vi bort till Fox för att det var liveband och slöt upp med de andra. Pontan jobbade fram till 22.00 så vi, Tobias och Emelie väntade på honom. Vi gick tillbaka till hk, Veronica, Candyman och shotar. Halv ett fick vi för oss att gå bort till The Corner. Nippis skor som är AS-snygga var inte lika sköna, så det blev en taxi hem.
Hoppas du kommer tillbaka snart igen mitt hjärta.

Igår var jag inte alltför pigg. Tar på krafterna att hänga med i ongarnas tempo, så tant vilade igår. Bjöd Harrietta på middag och sedan degade vi i soffan.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards