Alla inlägg under januari 2019

Av tant-rosa - 28 januari 2019 11:37

...på att ta foto. Jag är duktig på att sortera dem och lägga dem i album. Det är så himla roligt att ha foto.

Jag var INTE lika duktig på att sortera foto och lägga dem i album när vi hade dem i pappersform. Verkligen inte!

Av tant-rosa - 25 januari 2019 17:08

Visst är det så att man blir arbetsskadad i sitt yrke? När jag jobbade som teckenspråkslärare, så var jag noga att vara pedagogisk och tänkte då jag såg/hörde andra lärare att sååå skulle jag aldrig jobba. När jag jobbade med flyktingar, så var jag noga med språket, vara enkel och fåordig och lyssnade på andra och tänkte att såååå fort skulle jag aldrig prata med någon som är mindre bra på svenskan. Nu när jag jobbar i butik, så har jag full koll på hur jag blir bemött av expediter. Frågar jag en personal vart en vara finns, så brukar jag bara få en pekning åt rätt rikting. Så jobbar inte jag, trots att jag jobbar i liten butik. Jag följer med kunden fram till rätt hylla. Såna små gester betyder mycket. Iaf i min värld.

Av tant-rosa - 25 januari 2019 16:00

Någon som varit väldigt rädd för vad folk ska tycka och som tyckt det varit skitviktigt att ha en ren och vit putsad yta. Någon som aldrig har varit för vild eller galen, för vad ska folk tycka, har visst hoppat över staket OCH blivit påkommen. Uj uj. Karma?

Av tant-rosa - 24 januari 2019 09:56

Jag har inga barnbarn, men flera av mina vänner har. Det känns himla konstigt att se de ongar som man sett sedan de var små, att sitta med egna ongar. Lilly har jag känt sedan spjälsängen och nu har hon lilla Milia. Gulle

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards