Alla inlägg under juni 2011

Av tant-rosa - 30 juni 2011 15:00

Framför fiskbilen stod det idag en tant som påminde så himla mycket om min ljuvliga mormor. Mormor bodde i LAS Palmas i 22 år. Morfar dog då jag var 6 år och mormor vsr sedan dess själv. Massa karlar svärmade runt henne för hon var en snygg kvinna in i det sista, och jag tror att jag har fått fåfängan efter henne. Hon kom hem i maj varje år och skämde bort mig med köttbullar, äppelpaj och småkakor. September var alltid lika tuff för då tog hon allt sitt rosa och åkte tillbaka till GC. Hon blev 85 år och gjorde sin morgongymnastik där gå- ner-i-spagat var en självklarhet varje dag i 60 år. Mormor var alltså vigare än väldigt många andra då hon var 75 bast. Då cyklade hon tyvärr och välte och efter det blev hon tyvärr "gammal" Ingen dans, ingen shopping och ingen cykling. När jag gick fram till tanten vid fiskbilen och sa att hon var så himla fin, så såg hon så förvånad ut och utbrast. I detta? Det är ju bara mina vardagskläder. Men jag såg nog allt att hon och det rosa lös upp lite extra :-)  

 

Av tant-rosa - 29 juni 2011 15:00

Det finns 150 år gamla oskrivna lagar för oss som bor vid havet. De är så självklara och så enkla, så vi blir förbannade då det kommer folk som inte följer dessa. Så nu inför sommar 2011 ska jag informera er som inte kan dem. Man talar om för barnen hur långt ut de får gå i vattnet. Till knäna, till badbyxkanten, till midjan eller till halsen. För då behöver man inte stå vid vattenbrynet och ropa ihjäl sig att de ska komma längre in. Man talar om för barnen att vill de något, får de komma. De får alltså inte stå i vattnet, i dynorna eller vid gungorna och ropa. Alltså, man skriker helt enkelt inte på stranden. Blåser i visselpipa gör man verkligen inte. Jezes.  Man talar om för barnen att de inte ska springa nära folks handdukar, för det skvätter sand på dem då.   Man tar med sig allt skräp när man lämnar stranden. Glasspapper, fimpar och äppelskruttar. Annars blir de som är kvar drabbade av massa måsar som vill festa på rester. Man tvångsbadar/tvättar inte sitt barn som inte vill. Ser tant det så finns det risk att jag går fram och ger dig en kallsup. Vad är skillnaden på att tvinga sitt barn i kallt vatten och att slå det? Pucko!  

 

Av tant-rosa - 28 juni 2011 16:30

 

Sönerna ville låna bilen idag för att åka på festival i Göteborg. Jag blev alltså körd till stranden och får nu ligga här tills Stefan hämtar mig klockan fyra. Man kan säga att jag blivit "strandad" Höhöhö...

Av tant-rosa - 27 juni 2011 15:00

Nu är det mindre än två veckor kvar tills jag inte är 49 år längre. Jag får sätta igång med en viktnedgång. Himla långt ord, inte konstigt det tar tid att banta. Jag ska kämpa på, för jag är ju inte den typen som gillar genvägar och fusk. Nej, inte alls. Inte alls. Lalalala....

 


Av tant-rosa - 24 juni 2011 14:30

...får man gå med klänning... Så jobbar vi här på landet idag.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards