Alla inlägg under december 2015

Av tant-rosa - 30 december 2015 10:29

Det känns som att detta år har varit en körsträcka för att komma in i ett spännande 2016. Även detta år ska vi fira tolvslaget två gånger. 12.00 och 00.00 Härligt och mysigt. Fast innan dess har kärringen lite att göra. Jag brukar ha bra framförhållning, men nu ligger jag lite illa till. Uj uj...

Av tant-rosa - 28 december 2015 16:46

Jag är trött, trött och mera trött. Sugen på att fixa och dona, men har ingen ork. Jag vill ju fixa fest, jg tycker ju det är skitroligt. Så kom jag att tänka på då jag hade en grabbfest. Jag fixade en fest för 21 grabbar. Jag var avundsjuk på mig själv.

 

Ni som missat det kan läsa om det i länken och kolla på filmen som min förstfödde gjorde av bilder och filmer. Ni som läst det en gång, kan läsa om det, för ni har ju inget roligare för er än att läsa tantens blogg. Visst?? Hade det inte varit så asmycket jobb, så hade jag satt tänderna i en ny fest. Men när jag fixar, så finns det överhuvudtaget inget som heter "det ordnar sig, det löser sig" så då går det åt en hel del tid och energi. Men roligt är/var det.

    

 

http://tant-rosa.bloggplatsen.se/2014/11/16/10927407-21-grabbar-och-en-karring/

 

http://tant-rosa.bloggplatsen.se/2014/11/23/10934643-filmen-ar-klar/

Av tant-rosa - 26 december 2015 19:10

Jag fixade mig och åkte hem till Kalle och Titti på förfest. Där var vi tretton glada festare. Sedan åkte vi in till stan och Harrys. Det tog ett bra tag faktiskt innan folket kom, vilket inte brukar vara så en juldag. Lite mingel och snack med massa folk innan vi var några som tog oss till Foxen. Jag höll ut ett tag, innan jag bestämde mig för hemgång. Trött kärring liksom.

Av tant-rosa - 25 december 2015 11:30

Ongarna hämtade mig och vi körde till Lasse. Det var vi och Ingelas mamma som hade en mysig dag och kväll. Självklart var Ingela med oss hela tiden och Lasse hade tänt ett ljus vid hennes foto. Det är fortfarande så overkligt att hon är borta och bara fick bli 56 år. Jag är helt övertygad om att hon verkligen hade gillat Lizette. Tobias hade varsit paket till grabbarna och i låg varsin julslips. Som sig bör tycker jag. Inte lika viktigt att den är snygg som att den är julig denna afton, tycker vi.

Först åt vi som vanligt dopp i grytan. Eller, de andra gjorde det. Jag åt bara kötten och kålen.

Kalle anka, någon av ongarnas quiz, kaffe, kaka och drink följde traditionsenligt innan vi var tillbaka vid matbordet för julmaten. Detta år var det Tobias tur att lura i Pontan de vidriga bäska dropparna. Listighet och att smyga på rätt sätt får antingen den ena eller den andra att vinna. Fy faaaasiken vad den smakar illa.

Efter disk så hade vi julklappsutdelning. Pontan som är lilleman har varje år "tvingats" vara tomte. Detta år bestämde vi att även nykomlingen skulle vara tomte. De hade mysigt teamwork, vi hade en mysig julafton. Massa säärlek.

Av tant-rosa - 24 december 2015 09:56

Traditionsenligt så var vi hemma hos förstfödde igår. Före maten bjöds vi på en god välkomstdrink och till kaffet drack vi god whisky. Vi mös hela kvällen och kände massa säärlek. Dock blev jag upprörd över att Bingolotto bröt sin tradition med att avsluta programmet med O helga natt. H u r kan de göra så? Va? Va? Va?
En riktigt mysig och härlig jul önskar jag er alla.

Av tant-rosa - 23 december 2015 16:43

Idag när jag kom till jobbet så hade min underbara chef ställt julklappar vid min plats. Jag fick till min glädje öppna meddetsamma. I det ena så var det ett härligt doftljus och i det andra var det en Lollo-stav som hon kallar den. Den är så sjuuukt snygg alltså. Glöggen kommer även det att smaka gott. 

 

Av tant-rosa - 22 december 2015 16:25

Asså, huuur ofta kan man gapflabba åt sina egna skämt?? Tycker verkligen folk att de själva är sååå roliga jämt? För inte kan det väl vara så att de bara överdoserar dessa gapflabbssmajlisarna i varenda status eller kommentar? Eller?

 

Av tant-rosa - 21 december 2015 14:41

Det hoppas jag verkligen att den lille patetiska skiten får som snodde min cykel idag. Flera miljoner. Medan jag klippte mig, så tog någon min cykel som stod på andra sidan gatan. Faaan att jag inte vred på huvudet i rätt stund och såg det hända. Jag som just börjat gilla min cykel, riktigt mycket. Faan mä.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards