Alla inlägg under augusti 2015

Av tant-rosa - 31 augusti 2015 22:41

Det kommer massa annat före än att blogga just nu. I lördags hade Annika kräftis. Vi samlades först på Hk, innan vi tog bussen ut till henne. En riktigt rolig kväll. En kväll med folk som bjöd på sig själva. Vi var några som sov över i husvagnar och hade en mysig frukost på söndagen. Söndag kväll var jag bestämd över att jag aldrig mer ska dricka alkohol. När är det helg sa ni?

Av tant-rosa - 28 augusti 2015 15:32

Igår satt Stone och jag på min balla med varsit glas rött. Vi kommenterade alla cyklister som tror de är odödliga i trafiken. Inte var det många som vred på huvudet när de korsade gatan. Galningar. Jag hade gjort egen himmagjord snaps som jag tänkte ha i helgen. Stone och jag skulle p r o vsmaka snapsen. Hmm, gick ju sådär. Jag får fixa ny snaps liksom. Undrar hur många gånger han vred på huvudet när han korsade gatorna på hemvägen. Fast kul hade vi. Idag är det inte lika kuligt. Märks att man inte är femtio längre.

Av tant-rosa - 27 augusti 2015 12:07

Bara för att jag inte bloggat om det på ett bra tag, så innebär det inte att jag blivit duktigare. Jag suger fortfarande på att känna igen ansikte. Folk hälsar, folk vinkar, folk nickar och folk ler igenkännande. Jag tänker m i n s t en gång om dagen "vem fasiken var det?" Fast jag ler och jag vinkar alltid tillbaka. Sjukt jobbigt om ni frågar mig. Gör gärna det. Fråga mig alltså.

Av tant-rosa - 26 augusti 2015 13:46

Jag såg en brud på Insta som tyckte hon hade kommit till helvetet på jorden då hon kommit in i en inredningsbutik. Där var nämligen massa många flera skyltar med ord. Jag håller verkligen med henne. Jag orkar inte med alla dessa fantastiska ord, som gärna är vita. "Länge leve kärleken, kärleken övervinner allt, carpe diem, våga vinna, veni-vidi-vici, kram, kärlek, lycka och all annan skit. Jag hörde att 90-talet ringde och ville ha tillbaka sina skyltar.

Av tant-rosa - 25 augusti 2015 10:40

Minns ni inlägget jag gjorde tidigare i somras, om att en kvinna från tv3 mailade mig och tyckte jag skulle söka till ett kommande program? Om inte så kan ni läsa länken jag bifogar längre ner. Iaf, så nappade jag på en rolig grej och spelade in en film och skickade iväg. Jag blev dock inte antagen. Igårkväll såg jag trailern inför programmet. Mama Mia, tack så mycket för att de dissade mig. Jag är som tur är, alldeles för beige och tråkig. Fy faen för att vara beige och tråkig. Ja ni hör ju själva hur kluven jag är. Men jag är iaf glad. Himla glad att jag inte kom med. Programmet heter "Hoppas det smakar" och jag tycker verkligen det ska smaka att sitta i soffan och inte vara mer delaktig än så. Pust liksom.


http://tant-rosa.bloggplatsen.se/2015/06/14/11120170-jag-fick-ett-mail/

 

Av tant-rosa - 24 augusti 2015 17:33

...Lasse. Ikväll börjar det. Ska bli roligt att se. Lasse är en skittrevlig och mysig man. Så jag håller såklart min tumme för honom.

Av tant-rosa - 23 augusti 2015 15:41

Han får mig att må illa när han vill festa till det. Det är alltid på hans villkor och jag har tröttnat. Nu får det vara bra. Jag kanske flirtar med honom igen nästa sommar, men just nu är han färdig hos mig och jag har gjort slut. Hej då turken!

Jag gör såklart inte slut med Mr Vin, för han är både charmig och kraftfull. "Honom ska vi ha" liksom.

 

Av tant-rosa - 23 augusti 2015 15:31

Igår låg vi i Vilshärad. Så himla gött. På kvällen satt Loppan och jag på min balla och åt kräftor. Vi sjöng snapsvisor så det skrölade på gatan. Sedan tog vi oss in till stan. Kollade några ställen och det var lite folk på dem alla. Blev bjudna på varsit glas gott på Bullen, innan vi gick till Foxen och skakade rumpa. Idag har vi legat i Vilshärad igen. Slöedag. Slödag. Slö dag.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards