Alla inlägg under februari 2016

Av tant-rosa - 29 februari 2016 11:04

Imorse friade jag till mig själv. Jag känner att jag är ett riktigt kap. Jag skrattar ofta åt mig själv och på insidan kan jag sjunga.
Fast jag har inget direkt tävlingshuvud och jag har drabbats av enorm underlängd. Dessutom är jag ganska dålig på att ligga sked. Fast ett kap det är jag.

Av tant-rosa - 28 februari 2016 12:19

Jag bjöd hit folket som skulle hem till Chrillan på fest. Drinkar och prov av min egengjorda shot. Martinsson som tyvärr blev försenad hann att få en drink i hallen innan vi skulle gå. Hos Chrillan fick vi en välkomstdrink före maten och just när Kim skulle gå på toa, så hann jag att informera honom om att inte låsa. Lyssnade han? Tio minuter tog det att få ut honom och vi kunde sätta oss till bords. God mat och god stämning. Vissa blev lite tötta och tog en powernap, vissa fick åka hem för barnvakten ringt om sjukt barn, vissa kom in på erfarenheter om hårt sex och vissa ville inte höra om det. Jag ledde min cykel hem, vilket kändes säkrast. Ibland är jag klok. Ibland.

Av tant-rosa - 28 februari 2016 12:15

Jag blir sjukt tokig på mig själv. Jag säger "sjukt" hela tiden! Det är sjukt jobbigt, sjukt bra, sjukt roligt, sjukt snabbt, sjukt gott, sjukt...ja ni fattar. Jag hör mig själv och det är sjukt jobbigt. Sjukt!

Av tant-rosa - 27 februari 2016 12:10

Jag tror det är ca 150 gram. Kan vara något mer ;-)

Igår efter jag varit och haft homeparty i Oskarström, så cyklade jag hem till Bea och Per. Där fick jag två stora portioner smörgåstårta, en ajrisch och en mora nisse.

 

När jag kom hem så bad Zambo om en paraplydrink, men jag sa at det fick finnas någon måtta liksom och klockan var nästan halv ett. Det vet ju alla hur klokt det är att beställa in nytt glas strax före sänggången.

 

Idag cyklade jag in till Mårenson för att dejta Skatan på hotellfrukost. Mysiga timmar. Nu sitter jag på jobbet och kan knappt röra mig av proppmätthet. Är huvet dumt, får kroppen lida. Men gott var det. Ikväll vankas det fest. Jag är ganska säker på att jag kommer ligga i fosterställning imorgon. Ganska.

 

Av tant-rosa - 25 februari 2016 21:42

Jag rövade ut till maxi flygstaden ikväll för att köpa hot-shot-extrakt. Hade egentligen ingen lust eller ork men var "tvungen" Väl där och med halvfylld varuvagn, så inser jag att de inte har den extrakten. Så tröttsamt. Hur fasiken kan man inte ha hotshot i en välsorterad butik? Däremot hade de dillstuvad potatis. Hur kan man ha dillstuvad potatis i någon butik?

Av tant-rosa - 24 februari 2016 20:02

Ja det kan ni kalla mig. För ca en vecka sedan var jag med i en tävling på Insta. Bilden skulle vara melloinspirerad. Idag fick jag veta att jag VUNNIT. Jädrar i min låda. Jag vann biljetter till "andra chansen" här i Halmstad. Om Bengtzing inte går direkt till final, utan till...just det. Ja, då får jag se henne live. Dessutom så får de spela hennes låt på radion, vilket de inte får om hon går direkt till final. Jag vann! Jag har aldrig vunnit mer än en visselpipa eller en kam på "vinst varje gång" så jag är sjukt glad. Yehaa...

Av tant-rosa - 23 februari 2016 23:01

Nu har jag inflammation i länden igen. Knarkar piller och har värmedyna.
Jag var tvungen att ta mig till jobbet idag och jobba en timme, då chefen skulle iväg på ett möte. Trots att det var ett litet helvete att ta sig i och ur bilen, så steg jag ändå in i bilen igen och flyttade fram den. Jag avskyr verkligen egon som tar för stor plats på en parkering.
Imorse hade jag feber. Nu vet jag inte eftersom jag omlott-lappar (nytt ord?) med mina piller för att slippa smärtan. Hoppas iaf att denna natten inte blir som förra, för då var det synd om kärringen ska ni veta. Då visste jag inte heller att jag skulle vinna tävlingen. Yeha!

Av tant-rosa - 23 februari 2016 19:17

Jag har nämligen vunnit en tävling. Inte vilken tävling som helst. Utan en tävling med hon som ligger högst på min lista. Hon som jämt är med mig på mina fester. Hon som är en "Killer Girl" på lördag i mello. Min underbara Linda Bengtzing. Jag vann att hänga med henne en månad på Jamaica. Eller så var det en hårtrimmer. Jag minns inte riktigt. Men vann, det gjorde jag! Tack Bengtzing!
#allaflickorOCHjag

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards