Alla inlägg under oktober 2015

Av tant-rosa - 31 oktober 2015 12:58

Nu börjar jag få flyt ang jobbet. Inte lika många fel och jag får mer självkänsla. Igår hade jag ett homeparty. En kompis dotter samlade sina vänner. Eftersom jag kände värdinnan så fick jag ett glas vin. Sedan cyklade jag hem lugn och fin. Idag stänger jag butiken klockan femton och sedan är det jalla jalla. Hem för ombyte och sedan vidare till förfest innan storfest. Eftersom jag är en häxa resten av årets dagar, så blir det ingen hög hatt på mig. Jag nöjer mig med häxbrygden. Häxbrygd och hångel funkar för mig.
Hallååå vin på er allihopa!!

Av tant-rosa - 29 oktober 2015 21:11

Igår var jag hos Anders på Kärven. Vi hade ett litet möte och planerade tjejkvällen i Halmstads city den 4 november. Jag representerar Lustgården och har ett bord med lite mysiga saker. Anders fixar rosa drinkar och rosévin till rabatterade priser. Vi kör mellan 19-22. Kom dit vetja.

Av tant-rosa - 28 oktober 2015 17:41

...så kände jag mig lite hängig. Det gick genast över då jag kom in i vardagsrummet. Det finns alltid andra som har det värre. Dagen har iaf gått betydligt bättre och ikväll är det tjejsnack, vin och bönnerna. Ganska beiga bönner detta år om ni frågar mig. Vilket ni såklart gör.

Av tant-rosa - 26 oktober 2015 17:03

Vilka gubbar är det som går omkring med hår i öron, näsa och otrimmade ögonbryn? Ja inte är det singelkarlarna som jag först tänkte/trodde. Nej det är de gifta gubbarna. Deras fruar är perfekta själva. Snygga kläder, snyggt hår och naglar. Koll på både skor och väskor. Men deras karlar har de faen ingen koll på. De kommer i kläder som är både ute och för stora/små. För karlarna bryr sig inte. De har ju en snygg fru. De har tofsar i både öron och näshål. Nackarna ska vi inte prata om. Där växer håret ihop med rövhåret. Tror jag. Jag vill inte veta.

Av tant-rosa - 25 oktober 2015 11:38

Så har det låtit om denna helg. I fredags hemma hos Titti med de andra brudarna på middag. I går teckningsfest i Slättåkra. Vi var 140 stycken som röjde loss. Smilbandet kallade sig de två grabbarna som spelade. Mama Mia så duktiga de var på att få igång oss under maten. Det tog inte många minuter innan de flesta stod upp på stolarna och röjde. Men tyvärr var de inte så bra till dansen, för de spelade sjukt tråkiga låtar och jag kollade läget med dem om de kunde spela "något tuffare" om önskemål fanns till annan gång. Nope nope och mera nope blev svaret. Synd för dem skulle man gärna vilja ha på en fest. Iaf, så var det en rolig kväll. Alltför sällan såna kvällar sker. Mera teckningsfester tack.

Av tant-rosa - 23 oktober 2015 10:19

Jag ligger med de andra tjejerna. Ja, inte så mycket bokstavligt då va. Nä, men jag ligger nu med i listan över de som har homeparty genom Lustgården. Så jag är nu bokningsmöjlig. Jag kan varorna i min väska, jag har livserfarenhet, humor, allvarlig sida och kunskap att bemöta olika människor i olika åldrar. Så gå gärna in och boka denna kärring, så kommer jag hem till er och öppnar upp min väska. Tänk på att jag kan ha en del braiga julklappar. Tänk på att jag har tystnadsplikt, så någon skvallerkärring blir jag inte i detta ämne. Så det så.
Ja, jag vet att jag ser skitpräktig ut på denna bild och jag ska få till det lite senare. Senare kan dock dröja några dagar.

 

http://www.lustgardenhalmstad.se/homeparty/

Av tant-rosa - 21 oktober 2015 19:47

Ibland ser jag folk på stan. Folk jag inte känner, men folk som jag vet gick på samma skola som jag. De ser ut att vara minst tio år äldre än jag. Då blir jag chockad. Ibland ser jag folk som jag vet är jämngamla med mig och ser yngre ut än jag och då blir jag avundsjuk. Lite förbannad också. Men jag undrar: När slutar vissa bry sig? Varför har en del aldrig brytt sig? Jag tror jag har min fåfänga efter mormor. Jädrar i min låda om inte allting matchade. Var och en gör ju som den vill, men den dagen jag slutar bry mig, så ska jag slå mig själv. Hårt, för jag vill inte se äldre ut än vad jag verkligen är. Basta.

Av tant-rosa - 19 oktober 2015 10:06

I lördags hade vi vår traditionskväll. Mina söner med respektive, Kalle och Skatans döttrar med respektive. Vi träffas, äter gott, dricker gott, leker och har både mysigt och skitroligt. Denna gång var det min tur. Jag har haft mycket och göra, både på och utanför jobbet. Schemat har alltså varit tufft, så när önskemål om kalkon kom upp, så ökade stresshormonerna. Jag pratade med Loppan och hon sa att hon mer än gärna ville hjälpa till. Så på lördagen efter jobbet susade jag ut till henne och fick med mig en hel back hem. Massa trans...tranch...transh...uppskuren kalkon, god sås och två äppelpajer. Helt underbart gott. Sedan i våras har jag samlat på pipmuggar som jag hittat på olika loppisar och alla gillade välkostdrinken jag hade hällt upp i dem.

 

Kvällen gick snabbt med massa sånger, lekar och danser. Jag älskar dessa kvällar och jag älskar dessa människor.

     

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards