Alla inlägg under juli 2010

Av tant-rosa - 31 juli 2010 22:15

 

2009

Efter fem missade samtal och några sms, så lyckades vi till slut.
Åh, vad roligt det var att träffa dessa heeeelt underbara människor.
Vi följde senare med dem till ett ställe som hette Sidetrack, där Peva och jag fick en genväg till toaletten ;-)

Yster, Peva och jag var de enda på detta knökfulla ställe som var av det kvinnliga könet. Skulle ju kunna tro att det var kanon, men det var ingen som tittade på OSS :-)

Av tant-rosa - 31 juli 2010 22:15

 

2009

Attans att jag glömde fota Pevas underbara klänning och skitsnygga skor.

Det var jättekul att även träffa T, Stentorp och H.
Hoppas inte jag glömde någon nu, Var ju lite yr igår ;-)

Ikväll är vi bjudna hem till Plymen och T som ska ha öppet hus mellan
18-21. Grabbarn här hemma har fixat kräftor och annat gott som vi ska äta innan vi drar till Söder.

Yster och jag har fått vipkort till Café Opera så dit ska vi och mingla en stund, sedan får vi se vad natten har att erbjuda.

Av tant-rosa - 31 juli 2010 15:45

 

2009

Igår bestämde Yster att hon skulle bjuda oss alla tre på middag. Vi tog en taxi till Djurgårsbrunn där vi åt en jättegod middag. Ulf som tog resterna vi andra inte orkade, blev arg för att han var så mätt och att vi inte hade stoppat honom. Karlar!!

Vi stoppade inte vid kaffe och choklad/apelsintryffel utan började dricka både öl och shot. Sedan jallade vi hem och bytte snabbt om innan vi tog en ny taxi till Tantolunden. Grabbarna som hade vipband gick in genom en annan grind och vi möttes senare upp. Vi började i matståndet vilket tog ca hundra timmar att få sin mat och öl, sedan kollade vi schlagerartisterna vilket inte alls var lika bra detta året. Perrelli, Lili & Sussi, Alexander Rybak, Yohanna från Island och några till. Kissa fick ta ca en halvtimme varje gång för så långa köer var det. Jag kissar ca 78 ggr i timmen när jag dricker öl....

Av tant-rosa - 30 juli 2010 14:30

 

...en tid på samma ställe där Peva bokat in sig för vapenvård och jag som satt bredvid och tittade på, njöt av det goda vin vi blev bjudna på. Jag tror att personalen tyckte de hade de roligaste kunderna på länge och blondinbella skulle självklart kolla in min blogg då jag sa att jag hade ungefär lika många besökare per dag som henne. Höhöhö...

Av tant-rosa - 29 juli 2010 23:15

 

2009

Ni vet när man skrattar i en kvart så man inte får luft. Det är det roligaste som man hört på flera månader. Detta hände Yster och mig inatt när vi hade krupit ner i sängen. Vi började prata och sedan bröt vi. Skrattade så Yster nästan kissade på sig. Hade någon frågat oss då vad vi skrattade åt och vi hade berättat så hade de bara sagt, jaha?!

Innan våra ögonlock stängdes så var det denna synen vi såg.
Våra kläder hänger fortfarande snyggt.

Nu har vi ätit en kanonmysig frukost på ballan och ska fixa oss innan vi drar till stan och drottninggatan. Grabbarna skulle jobba idag. Ulf som är producent för ett kommande tv-program ska intervjua 12 personer idag som gärna vill vara med i denna häftiga serie.
Ska bli spännande att se i höst.

Av tant-rosa - 27 juli 2010 17:15

2009

JAg är övertygad om att jag måste ha med mig dessa fem väskor.
Frågan är ju vilka som verkligen kommer användas!?

Allt nertryckt i en liten väska, ringarna i en påse.
Jag messade Ulf och Patric och sa att jag höll på att packa och hade glömt hur stor deras lägenhet är. Har ännu inte fått något svar ;-)

Bakfulla och helt utslagna välkomnade grabbarna oss. Vi hade beställda pizzor med oss och pride-vinglasen som de fick kommer de att njuta mer av imorgon :-)

Grabbarna har sovit sovit och sovit. Jag och Yster har tassat runt och packat upp. Vi hade med oss ett vädringsställ som vi hände upp alla våra kläder, väskor och boasjalar på. Ännu så länge vet de inget och kommer säkert få ett bryt när de inser vad det betyder när de vet att vi stannar till nästa måndag :-)

Det var ganska kul att vara "hemma" igen för vi märkte att vi faktiskt hade varit saknade, både hos personal och hos stamfolket.
Så nu vet vi att vi inte är så tjötiga som de säger ;-)

Jag frågade Matilda om hon hade gått paraden eller stått och tittat på den. Det visade sig att hon hade åkt i vagnen med de starkaste rosa ballongerna. Hur kunde jag missa en skitgo halmstadbo i den vagnen??

       



Av tant-rosa - 27 juli 2010 14:30

 

Fick ett mail av Peva med massor av bra info för mig, ang parkering, tider, sovplats mm och brevet slutade: Är det något mer du funderar på? Hör av dig i så fall. Kul att du kommer! Du är sååååååå välkommen.
Marju skickade ett SMS:
Älskling bara för att jag längtar efter dig så mycket råkde jag dricka lite för mycket rosé ikväll. Vill bara du ska veta att jag längtar efter att få träffa dig igen.
Jaa det gör jag, känner mig varmt välkommen alltså!
Nu har jag fått in det mesta i bilen: Tio klänningar ( ja jag vet att jag bara ska vara där i fem dagar),resväska, vatten, kaffe, skivor och hopp om att jag inte glömt något.
Hej då Halmstad, hej Stockholm och pride.


Marju, Micke, Alex, Henke och jag hade en riktigt mysig kväll. God mat och dryck ute på ballan och efter maten serverade Micke sin specialare.
Herre gud, tur man inte kunde blanda denna goding i juni! Tänk att vi inte har träffats på över fem år men det känns endst som fem veckor. Kvällen rusade iväg och våra skarpa hjärnor sa att vi skulle gå och lägga oss i tid, för att vi har en lång dag framför oss. Synd man inte bär på den smarta hjärnan lite oftare.

            

När jag kom in på mitt rum, så väntade en rosa bukett rosor, rosa doftljus, ett litet silver hjärta och en rosa liten blomma på sängen.
Tack älskade Marju, allt detta rörde mig till tårar.

Nedanför sängen stod ett par tofflor och på sängen låg en duschhandduk. Om någon undrar så är svaret JA, jag känner mig väldigt bortskämd. För en stund sedan väntade frukost och nu ska vi duscha innan vi tar oss till stan. Marju ska jobba och det ska även jag.
Jag ska springa in och ut i de flesta affärer på Drottninggatan utan fikarast, så det kan bli kämpigt. Tufft arbetspass ända fram till ettiden då jag ska träffa Missan. Vart då någonstans? Ja, jag får se vart jag befinner mig då så får hon helt enkelt hämta mig på plats. Tant har nämligen uruselt lokalsinne och kan gå vilse i en hiss.

     

Marju hade fixat biljetter och vi åkte till Globen för att åka skyview vilket var häftigt.
Före vi gick in i bubblan som skulle ta oss upp på globens tak, fick vi gå in i en biosalong och se en film som handlade om globens byggnad och historia. När vi skulle åka ner så gnisslade bromsarna och vi funderade hur mycket vikt den orkade med. Vi läste oss till 16 personer, men det sa ju ingenting.
Tänk om det gällde 16 asiater? Jag letade efter den lilla röda stugan som fanns på taket innan, men de har tydligen tagit bort den. Den kanske behövdes hemma i Halmstad nu i helgen då det ska bli marinfestival i hamnen. Kalle har kanske tröttnat på tältuppsättningar.

   

När jag var hos Peva var det lika kanon. Jag följde med henne för att hon skulle ha vapenvård. Jag satt bredvid och tittade på och njöt av det goda vin vi blev bjudna på. Jag tror att personalen tyckte de hade de roligaste kunderna på länge och blondinbella skulle självklart kolla in min blogg då jag sa att jag hade ungefär lika många besökare per dag som henne. Höhöhö...

  

Vi minglade sedan bort till mingelfesten. Asså jag ääälskar dessa fester.

   

Taxin tröttnade tydligen på att vänta på oss för när vi kom ner hade den kört. Innan tant ens fattat vad som hände så satt vi på en buss och sedan lyckades Karin med mycket bra pepping få tant att gå 400 meter tills vi var framme i prideparken. Lite stopp på vägen för att Peva fått skav av sina fina stövlar och för att jag ville hoppa i varje vattenpöl när jag väl hade gummistövlar. Gummistövlar visade sig vara en riktig hit då hela gräsmattan blev ett gyttjebad framåt kvällen/natten.

             

Denna kväll var Sven inte man och pojkvän utan Tessan som stod i tältet för transor. Vi hade en trevlig pratstund. Inte katten kan man se att h*n är 58 år.


När vi kom till den årliga Cavakvällen hemma hos Plymis och Thomas, på fredagen,  så möttes vi i dörren av T som hälsade oss välkomna. I köket fanns det tilltugg och ute på altanen stod Cavabaren som grabbarna byggde ifjol. Både trevligt folk och Cava fanns det gott om.

         

  

Vi minglade runt och när jag stod med några män så sa den ena mannen att han inte trodde jag kom från Sthlm. Jag frågade då förvånat om det verkligen hördes ;-) När jag sa att jag var från Halmstad så undrade han om jag hette xxxxxxxx i efternamn.
Jag höll då nästan på att trilla baklänges samtidigt som jag bad honom ta av sig både peruk och glajjer så att jag kunde se vem det var. Det visade sig vara Björn som jag hade i min buggkurs 90-91. Här var han med sin mysiga kvinna My.
Hur stor är världen sa vi?


Lite plock ur lördagens parad:

                 

Patricia är båten som har öppet alla dagar i veckan och då är det mest heterosexuella som besöker den.
På söndagar är det gayvärldens tur. Plymis hade bokat bord och vi var 7 stycken som roade oss på denna härliga båt och njöt av drink före maten, förrätt, varmrätt och dessert.

         

Under bardisken hittade vi detta fönster ner till schlagerbaren. Skål du där som står och tittade upp under min klänning :-))

Måndagen åkte jag hem till den gråa vardagen igen. Till inskränkta Halmstad igen.

Av tant-rosa - 26 juli 2010 17:00

Yster ringde och sa att hon vill hitta på skojigt ikväll. Hon och Monica kommer alltså hit vid sjutiden. Innan dess måste jag ta över Pontans tvättid eftersom han fick ändrat schema och började jobba klockan två.
Jag ska även lyckas hitta festhumöret och något att ha på mig.

Förfesten blev på Margaretagatan istället. Lena och Lotta bjöd Yster, Monica och mig på jättegott grille, rotfruktsgratäng och sallad.
Lena äger en besninmack här i stan och jag som trodde det var hos frissan man fick höra ett och annat har nu förstått att det är på en mack man snackar och talar ut. Jösses vad Lena visste mycket om många. Vi fick mycket skvaller igår :-)
Hon har också en förmåga att bjuda på sig själv, så vi var nära att kissa på oss vissa stunder. Lite mer lugna Lotta såg till att vi var helnöjda med både ljus och värme. Ja, vi tog flera galiano också :-)
Tack snälla ni för en kanonkväll :-)


Vid elvatiden tog vi en taxi in till stan. Taxichauffören var ganska glad när han fick dumpa oss fem högljudda och glada tanter. Inne på hk var det massor med folk även denna kväll och DJ var bra. När hk stängde gick vi bort till penny. Ingen goding i dörren ;-)
Vi röjde på dansgolvet en stund innan en taxi hämtade oss och vi kom hem och fick fixat lite nattamat. Javisst, så nödvändigt. NOT!!
Imorse fixade jag frukostbricka som Yster och jag njöt av samtidigt som vi kollade tv i sängen. Sedan somnade vi en stund till. Man är liksom inte på topp idag. Blir inte många knop denna söndag. :-@

   

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards