Alla inlägg under juni 2017

Av tant-rosa - 27 juni 2017 14:04

Det har i flera års tid varit stora bekymmer med hängande ungdomar utanför Donken. Blir det tjafs och bråk, så blir det det där. Mina ongar förbjöds att hänga utanför Donken på kvällarna. Polisen har alltid att göra där. Nu har de byggt om Brogatan och Storgatan i Halmstad. Javisst, då gör de sittplatser just utanför Donken. Bra tänkt!

 

Av tant-rosa - 27 juni 2017 13:59

Jag har varit bjuden på middag hos Yster. Jag har varit bjuden på middag hos Jennie-boss. Jag har varit på Harrys för middag. Jag har varit på bubbelmys hos Hanne. Jag har haft vänner hemma på ballamys. Jädrar vad dagarna går.

               

Av tant-rosa - 19 juni 2017 15:21

Mormors fina spegel rasade i golvet inatt. Som tuuur var så klarade sig träet och det går att sätta in nytt glas. Fast mitt hjärta blöder lite iaf.

 

Av tant-rosa - 19 juni 2017 15:09

Det hade jag i lärdags. Jag hade sagt till de åtta brudarna att vara i Picassoparken 17.00 Sharp. Där var inte jag och mötte upp dem, men däremot mina ongar var det. Både Pontan och Tobias hade fått varsin kasse som innehöll shot, massa shotglas, snöre, papper och penna. Jag hade gett direktiv på vad som skulle göras och i vilken ordning. Gåtor, snörleken, limerickar och shotdrickande. Allt på tid såklart. När de var klara skulle de dra iväg en gruppbild till mig så jag visste vilket lag som var först. Sedan spelade ongarna upp en film för lagen, som jag hade spelat in till dem. Där hälsade jag dem välkomna hem till mig. De kom hem och vi hade en rolig kväll. Såklart. Jag har slutat bjuda folk som inte bjuder tillbaka. Det tar för mycket energi från mig att störa mig på att vissa gärna GÅR PÅ fest, men aldrig fixar själva. Hepp liksom. Jag har många filmer från kvällen, som än så länge inte är officiella. He he he...

Tack mina brudar för att ni kom och bjöd på er och tack mina älskade ongar för att ni ställde upp för morsan och hjälpte mig att överraska. 

Dagen efter skickade ongarna mig massa bilder från parken och det var roligt att kolla dem då Kalle, Titti och jag låg på stranden och fick lite färg.

                       

Av tant-rosa - 19 juni 2017 15:05

Jag och Pontan dejtade på Foxen i fredgs. Radio Halmstad hade "bjudning" och vi träffade trevligt folk. Vi tog en sväng både till Luckan och till Bullen också, innan det var tillbaks till foxen. Då hade Lemnells spelat en stund och det var ös på golvet. Ännu mera ös då Micke Syd och MP gjorde visit och spelade "Sommartider"

   

Av tant-rosa - 16 juni 2017 17:27

I tisdags handlade jag online på Maxi för första gången. Klickade i mina varor och betalade. Igår körde jag dit, tryckte in bilens regnummer i sms:et och körde fram till porten. Stängde av motorn och väntade en minut. Sedan kom en tjej ut och öppna min bagagelucka och ställde in kassarna. Asså, så hiiiimla gött att slippa gå i affären själv. Jag som verkligen avskyr att gå och hanla mat. Verkligen inte sista gången. No wääj!

 

Av tant-rosa - 15 juni 2017 12:43

I lördags åkte Tobias, Pontan, Felicia, Ronnie och jag upp till Norrköping för att fira David som skulle ha sin 30-årsfest. Vi var uppe halv tre och fick tid att sätta oss på hotellets uteservering med en toastskagen och ett glas gott. sedan gick vi upp till våra riktigt fina rum och fixade till oss. Eftersom hotellet var hyrt för bara oss gäster så stod de flesta dörrar öppna och folk minglade runt. Himla mysigt. Vid utsatt tid, så tog vi några taxibilar bort till lokalen. det var inte långt, men det regnade lite och ingen ville gå grymmebacken upp. Lokalen var stor och fin och stämningen var kanon redan från starten.

         

Vi fick dela in oss i lag och sedan göra våra förrätter själva. Så varje bord använde materialet som fanns där och sedan fick vi leta upp våra platser innan serveringspersonalen gik och delade ut tallrikarna.

           

Det var fullt ös från starten på oss alla 73 gäster och både sånger och tal avlöste varandra. Att se serveringspersonalens miner när dansen kom igång var heeelt sanslöst roligt. De hade aaaldrig haft fest med ungdomar förr, som dansade så mycket och så bra.90 % av gästerna är tävlingsdansare liksom.

Att deras acrobatic inte var på topp under en festkväll, struntade alla i. Asså vissa filmer vi spelat in är så attans roliga. Många, väldigt många roliga minnen från denna kväll tar jag med mig. Goa fina David!

             

Av tant-rosa - 15 juni 2017 12:41

I fredags var vi hemma hos familjen Råman och firade Mathilda som tog studenten. Grattis så himla mycket.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards