Alla inlägg under mars 2014

Av tant-rosa - 31 mars 2014 12:31

Igår gjorde jag inte många knop. Fint väder ute, hjälpte inte. Mina fötter gör så sjukt ont. Alltså, vad ska jag göra? Inlägg? Kärringen behöver råd, för den vänstra foten gör så sjukt ont. I trampdynan pulserar det. Jaaa, jag vet att jag inte ska gå med annat än promenadskor, men det har jag ingen vidare lust med en lördagkväll. Såattnivet.

 

Av tant-rosa - 30 mars 2014 10:58

Igår var det Rockabilly Night på Halmstad arena. Det var inte ok. Det enda som var ok igår och faktiskt mer än ok var Loppans mat. Fasiken så god den var.

Annars så var det inte ok att:

-de där jävla mobilerna var som fastklistrade i händerna och selfies på selfies på selfies skulle tas och läggas upp på fejan. I två timmar. Snacka om att döda en förfest. Chrillan, du hade fått ett psykbryt!

-köa EN TIMME OCH TJUGO MINUTER för att komma in.

-det endast var två tjejer i garderoben, fast de visste att 4000 personer skulle komma

-missa Playtones pga köandet

Nej, det var inte okey alls och jag är även skitglad för att Yster var där och faktiskt sa till när hon skulle ut och röka eller på toa, så att ingen lämnades ensam. Det var inte den höjdarkväll det kunde ha blivit. Synd.

 


Av tant-rosa - 29 mars 2014 10:38

I detta kuvert fanns det massa med säärlek och kuligheter från kusin och jag blev glad.

 

Av tant-rosa - 29 mars 2014 10:16

På Buttericks här i Halmstad jobbar Pernilla. En skittrevlig tjej som alltid är hjälpsam och glad. För flera år sedan och efter ca tusen besök hos henne med olika ärenden, så fick hon klart för sig att "caroline på Synsam" och jag var släkt. "Jaha, det kunde jag ge mig faen på" var hennes kommentar på det. Iaf, jag har alltid blivit väldigt trevligt bemött där inne. Häromdagen så letade jag hårfärg. Hade ingen lust eller ork att röva in till stan, så jag ringde istället. Då svarade en glad röst som kallade sig för Lina. Den tiden och det engagemanget hon gav mig, var utöver det vanliga. Hon fixade och trixade och för att kunna kolla upp ännu mera så bad hon att få ringa upp mig en stund senare. Nu kunde hon inte hjälpa mig med mitt ärende, men på något vis så gjorde det inte så mycket med tanke på den servicen och jobbet hon hade gett mig i luren. Jag var glad länge efter hennes och mitt samtal.

 

Av tant-rosa - 28 mars 2014 09:36

Jag tänkte att det var väl för bra att maxi högskolan äntligen fixat till sin blomsteravdelning och fått en kyl, fler blommor att välja på och höjt sin status. Men så länge de inte ställer sina tulpaner i lådor istället för spänner MED vatten i, så tänker inte jag handla där. På flygstaden står de i lådor UTAN vatten och då kan man vänta till dagen efter innan man sätter dem i vatten (om man ska ge bort dem, eller vill vänta ett dygn av annat skäl) och det tar väldigt mycket längre tid för dem att slå ut. Denna bukett köpte jag igår vid 17-tiden och alla redan är de så här utslagna. Skit me.

Att de sedan inte haft tvål på toa någon av de gånger jag varit där och inte haft servetter att torka av sig på då jag provat läppstift och lite annat är småsaker. Dock så skitviktiga i helheten att jag fortfarande kallar det fulmaxi.

 

Av tant-rosa - 27 mars 2014 11:56

Jag minns de här påsarna. Jag minns att jag blev glad då det fanns en trappa nedanför kioskluckan, så jag nådde upp och kunde peka på det godiset jag ville ha. "En sån, två såna, en sån, en sån" Men jag minns inte vad "såna" kostade. Var det 5 öre, eller 10 öre? Jag kommer iaf ihåg flera år senare, då jag hörde att de kostade 50 öre styck. Herre amalia, vilket hutpris!

 

Av tant-rosa - 27 mars 2014 11:51

Att inte butikerna har kommit på detta tidigare. Att inte butikerna i Sverige startar med detta genast, helst igår. Då har ju drömmannen betydligt lättare att hitta mig på Ica jue.

 

Av tant-rosa - 27 mars 2014 11:36

Jag hoppas så innerligt att folk och alla andra väljer rätt ägg. Jag skulle aldrig ever köpa ägg från burhöns. Snälla, om ni inte brukar tänka på det, snälla snälla, börja med det nu. Det ska stå "från frigående höns" på samma lapp som det står sista förbrukningsdag. Pliiis.

 


Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards