Alla inlägg den 14 mars 2014

Av tant-rosa - 14 mars 2014 09:01

Det är minsann inte lätt det här med tjänstevikt och totalvikt på husvagn och bil. Fråga mig liksom. Nej, gör inte det. För då får jag fråga Roger igen. Han har verkligen både ställt upp och kollat upp. Nu tror jag dock att jag har koll och jag vet hur mycket jag får packa i vagnen. Jag såg det som att jag har gott om kilo, men Roger rådde mig att bara packa stringtrosor och genomskinliga klänningar, så jag blev lite nervös eftersom mina trosor troligen väger 15 kilo. Tobias blev också nervös när jag talade om att vikten inkluderar även passagerare, men andades ut då jag berättade att varje passagerare räknas som 75 kilo, oavsett.

 

 

Häromdagen var jag och köpte gulligt gardintyg till förtältet. Åkte ut till vagnen för att lämna saker och såg då att tyget var såå fel i färg. Faen. Så jag åkte till Anne´s tyger för att kolla in. Mama Mia, så snygga tyger hon har. Kanske inte så billiga, men apsnygga. Jag insåg iaf att jag inte har råd att köpa mera tyg till tältet som används några veckor om året och funderade på att färga tyget. Nope, det kommer inte alls att gå, sa de i färghandeln. Faen gånger två.

Nå, hur går eran bil då?

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards