Alla inlägg under augusti 2016

Av tant-rosa - 28 augusti 2016 11:31

Efter min 55-fest så blev det fem (5) liter snaps över! Kalle, Titti och jag bestämde att vi skulle styra upp det. Det gjorde vi igår. Jag bjöd hit dem, med orden "ta för fasiken inte med er någon snaps" Vi hade mysiga timmar på ballan. Kräftor, räkor, snaps och sånghäften. Vi roade några förbipasserande. Japp. Idag är jag inte lika kaxig. Idag har jag bara två måsten. Idag är det slöesöndag.

Av tant-rosa - 27 augusti 2016 09:28

Min balla har sagt att det är höst. Då kommer det lila fram. Jag avskyr verkligen hösten, men gillar lila.

Av tant-rosa - 27 augusti 2016 09:25

Efter jobbet igår så dejtade jag Marie, Titti, Kalle och Bea. En mysig kväll.

Tro inte att Gittan var stentuff under hela kvällen.

Skenet bedrar nämligen. För en minut tidigare så hörde vi en ordentlig duns och hon låg på golvet. Mumlade något om att hon lutat sig mot dörren och den hade gått upp. Vi hörde inte riktigt, för vi skrattade på oss.

Av tant-rosa - 23 augusti 2016 19:13

Talet mina ongar  höll för mig var både roligt, varmt och väl genomtänkt. Jag älskar det.

       

 

Av tant-rosa - 23 augusti 2016 18:37

Den fixade jag inte kvällen innan precis. Nää, den började jag med för flera veckor sedan. Är det något jag älskar, så är det att planera och fixa fester. Ibland kan det bli lite väl mycket att göra och då bannar jag mig själv. Men mest så stormtrivs jag. En söndag för ett tag sedan kallade jag Kalle och Titti till pysseldag. Vi gjorde massa, skitmånga pompom, satte ihop bokstäver på ett snöre och massa andra grejer. Annan kväll pimpade jag massa glasburkar och konservburkar jag tiggt mig till. Tryckte upp sånghäfte och fixade andra grejer. Med trolldeg och karamellfärg gjorde jag rosa hjärtan som jag sedan satte sugrör och ballonger i. Ballongerna fungerade sedan som bordsplacering för alla grabbar. Att hjärtanen såg ut som att dagisbarn gjort dem, blev jag inte förvånad över, jag har aldrig haft duktiga fingrar för sånt. Jag har idén, men där stannar det liksom.

I onsdags satte gubbarna på mc-klubben upp tältet och i torsdags hjälpte Kalle mig att placera ut borden. Jag ville inte ha långbord eftersom jag tycker det är så tråkigt om man är för många. Då har man noll kontakt med de lite längre bort och stämningen blir inte detsamma. Så jag ville ha dem lite huller om buller. På fredagen kom Tobias och Lizette och hjälpte till med att checka av listan och senare kom även Pontan och Felicia. På lördagens fm åkte jag ut igen och var hybernervös att fukten skulle ha sabbat dukningen. Men jag hade tur. Jag undrade om en mc-klubb någonsin varit så rosa och så snygg och bestämde mig för att svaret blev nej.

 

Festen började 17.55 och mina vänner kom på utsatt tid och de fick välkomstdrinkar i form av rosa drinkar i pimpade plastpåsar. Bordsplaceringen gick ut på att tjejerna och killarna fick varsin lapp ur olika skålar. Tjejerna hade en låt och skulle sjunga versen och den kille som sjöng refrängen på samma låt, hämtade henne och de var ett par. Hepp liksom.

 

Jag hade gjort en stor planch och satt ut årtal och de skulle skriva in vilket år de träffade mig och vart nånstans. Vissa hamnade på 70-talet och vissa 2016.

 

Mina ongar var toastmasters och under kvällen var det flera roliga och mysiga tal, massa sånger och skålande. Vi hade gemensamma rök och kisspauser (jag hatar verkligen när vuxna människor inte kan hålla sig en halvtimme och vara social under en middag) så alla var på plats när det hände roligheter. Efter maten var det en lite längre paus och sedan kaffe och tårta. När dansen började så var det bra drag och nattakorven satt som en smäck.

     

Dagen efter fick jag njuta av alla fina och väl genomtänkta presenter. Det var inte många grejer i beige om ni fattar liksom. Förutom massa rosa flaskor med olika innehåll, så fick jag bland annat presentkort på en salong i stan. Det presentkortet kan jag använda några gånger. Både kroppsmassage och fotvård har jag tänkt mig. Jag fick också en present med kodlås, som jag fortfarande inte fått upp och jag blir tokig. Jävla människor liksom ;-)

 

Jag är så himla himla nöjd med min fest och med tanke på alla inlägg inne i eventet på fejan, så hade folk riktigt roligt. Jag är tacksam över alla fina människor jag har i mitt liv. Så tacksam.

 

Av tant-rosa - 23 augusti 2016 16:59

Om ni tycker det är tråkigt att jag inte bloggat, så är det inget mot vad jag själv tycker. Jag har bloggat ivrigt sedan 2008 och tänker inte lägga av, men också lovat både mig själv och er att inte blogga av tvång.

Det har varit en del aktivitetet sista tiden. Spontan kräftskiva, mycket på jobbet och festeri att ta tag i. JAg hoppas jag är på G igen. Hoppas ni också hoppas det. Hoppas.

   

Av tant-rosa - 9 augusti 2016 15:45

Nu har jag fixat felen med husvagnen och nästa gångs besiktning är sommaren 2018. Martinsson hjälpte mig. det sa inte direkt hepp, för det tog ett tag innan han fann felet, men nu så...

 

Jag har även köpt något medel som ska sitta i väggkontakten och få Zambo lugnare och inte så väldans protestbar. Finns sånt för kärringar också tro?

Av tant-rosa - 4 augusti 2016 08:19

I söndags kallade jag till pysseldag. Hjälp mig fixa, så bjuder jag på mat och dryck. Vi var alla lediga på måndagen, så vi såg söndagen som lördag. Hepp liksom. Vi kom dock av oss lite då det small utanför mitt fönster. En taxi som sneddade för mycket då han skulle svänga, så trots att han hade företräde så var det lätt hans fel. Någon ringde tydligen 112, för efter en stund stod där en stor och en liten brandbil, två ambulanser och en polisbil. Men skärpning liksom. Vi återgick till vårt pyssel och jag har kommit en bit på min checklista.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards