Alla inlägg under december 2010

Av tant-rosa - 28 december 2010 09:30

Pontan hade idag ett möte med sin chef på Intersport. Intersport ska öppna mitt i city (gamla Jepson) i april och chefen frågade Pontan om han ville ha en fast tjänst. Låt mig tänka sa Pontan...NOT!
GRATTIS min skatt!

 

Av tant-rosa - 24 december 2010 15:45

2009

Nu åker vi tre hem till Ingela och Lasse för att ha en mysig, trevlig och rolig julafton. Det har blivit en härlig tradition. Nu vid tolvtiden börjar vi med dopp i grytan. Lasse doppar och vi andra snapsar med honom. Klockan tre sjunker vi ner i soffan med något gott i glaset och kollar Kalle Anka. Sedan är det dags för julamaten och när det sedan är riktigt mörkt kommer tomten. GOD JUL PÅ ER!!

Vi kollar Kalle Anka. Vi sätter väldigt många repliker i rätt stund.
Den jag kan bäst är "Honom ska vi ha!"
Den har jag och tanterna använt en och annan gång på krogen. Charmigt som attan, eller hur?


Lasse som är kock i huset skulle bara gå och sätta på en skitbra skiva. Han bad Ingela som av en händelse råkade befinna sig i köket att röra i såsen. Hon såg inte ett dugg avslappnad ut och frågade lite oroligt vad det var hon lagade. Skulle det koka upp eller skulle hon bara hålla koll?


Vi alla fick många fina och roliga paket.
Tobias som målat om i köket önskade sig mycket i svart/vitt. Bland annat fick han Salt-pepparkar, stolsdyner, knivställ mm. Pontan som svurit över att hatten han såg på Carlings var såld, blev jätteglad då han förstod att det var mamsen som hade köpt den. Jag fick sedan länge önskade foto på mina söner. Med helljus på bilen och bakgrund av en skithäftig vägg vid Gamle Tull så fick jag fina förstoringar på mina två underbara älsklingar. Vår tradition sedan många många år tillbaka är att vi öppnar ett paket i taget. Alla ser vad en person har fått och hur glad/förvånad den blir. Sedan är det nästa persons tur. Inget stress och inget slitande i paket här inte.

         

Av tant-rosa - 22 december 2010 14:15

Sönerna hade planerat. De hade en plan sedan två veckor tillbaka. Det hade jag inte en aning om förrän de sa i förmiddags att jag skulle göra mig klar och varmklädd till klockan ett. De hade planerat "Jul på Liseberg" Vi gick runt bland allt folk och alla bodar. Lotta Engberg hade sin jullotta och Peter Jöback uppträdde tillsammans med en gospelgrupp. När jag stod med sönerna som höll om mig, gungandes mjukt tilsammans till Jöbacks O´helga natt, så tänkte jag att tårarna på kinderna blev små istappar och trots att jag inte har många kronor så är jag rik. Jag är stenrik för jag har mina älskade söner och deras kärlek och vi är friska alla tre. Vad kan man mer önska sig?

 

Av tant-rosa - 18 december 2010 15:45

2009

Två öl och två snapsar ingår i julbordet som hk bjuder sina stamgäster på. Det är ju en bra start för att festa järnet en söndag lunch. Vi är sex tanter som vill sitta tillsammans och skåla till "Tomtegubbar slår i glaset"

Strax innan 11.00 var jag färdigklädd med den röda boan och de röda banden i stövlarna. Är det jul så är det. Pontan körde mig in till stan.

Trots att vi väntade en timme utanför hk så frös vi inte, för vi hade både whisky och lumumba som spred värme i hela kroppen. Vi som aldrig har tråkigt tillsammans lyckades även roa de andra i kön, som så småningom ringlade sig.
Först in klockan 12.00 högg vi det bästa bordet i lokalen.

fter två snapsar, två öl, annan dricka, varm mat och hög stämning var Annelie rätt varm om huvudet. Men ni vet ju hur frisyren ser ut efter ett tag med mössa, så det var bara att bita ihop. Men denna kärring klär ju i allt :-)


Igår var första gången ever jag såg Jeanette i KLÄNNING! Himla synd att blixten inte ville med mig, för hon var skitsnygg i den. Jag kommer nu att kräva klänning fler gånger då min blixt kanske fungerar ;-)


Hk stängde klockan 16.00 för att personalen skulle iväg på sin egna personalfest. Vi gick då vidare till Roberts coffe där vi beställde in det mesta förutom kaffe.
Cissi som var en ny bekantskap föll snabbt in i både vår jargong och sånger, som förresten fick de andra gästerna att sucka. Mina boafjädrar flög runt i takt med "Du äääär min maaaan"

Yster visade stor skicklighet i handtrumpet. De gäster som hade tänkt sig en lugn söndagkväll med en latte och en bok på Roberts gav upp då trumpeten började spela ett stycke ur "En sån karl"
Kajsa hämtade oss tanter och jag vet inte hur hennes tinnitus är idag.

             

Av tant-rosa - 17 december 2010 15:30

2009

Tobias fick använda lite verktyg och dryga 20 minuter för att granen skulle stå stadigt i foten. Tobias och jag hade fått i både ljus och glitter innan Pontan kom hem och vi alla tre klädde granen till ljudet av julemusik och glöggdrickande. Tobias som är längst och har störst höjdskräck i familjen fick naturligtvis sätta i stjärnan.
En kompis till mig sa häromdagen: Jag skiter i en 400 kronors gran, jag köper en snygg BH istället. Jag ser ingen jul utan gran, så jag ska njuta som f*n av denna gran då jag nu kommer vara BH-lös ett tag.

   


Av tant-rosa - 17 december 2010 11:45

 

2009

Idag hämtade jag Tobias då han slutade klockan sex och vi åkte för att köpa gran. Vi bestämde oss faktiskt för den första vi kollade på. Jag vill ha en Kungsgran för den är både snyggare och har längre livslängd. Med endast lite våld fick vi in den i min Micra och styrde ratten mot granens nya hem två veckor framåt.
Tack min älskling för att du fick mamsen på gott humör igen :-)

Av tant-rosa - 16 december 2010 21:45

 

2008

Jag låg och slumrade och försökte somna om då hela min säng börjar skaka. Det skakade och mullrade så att jag blev riktigt rädd och for sittande upp i sängen!

En stund senare insåg jag att jag inte skulle kunna somna om, så jag satte på tv:n lagom till nyheterna. Där får jag höra att det hade varit jordbävning i hela Skåne. Inte bara i Skåne kan jag tala om tänkte jag och nästa nyhetssändning så hade den känts även i Halland, Blekinge och Småland.

Hoppas det kan bli en skälvning i min lilla hjärna nu. Har massor att plugga in tills på fredag och jag har NOLL studievana kvar sedan 1994.

Av tant-rosa - 14 december 2010 15:30

2009

Igår mös jag med mina ongar. Nippis och jag fixade maten, Pontan jobbade och Tobias var på julspex med sitt jobb. På kvällen åt och drack vi gott. Jag älskar att sitta länge vid matbordet och prata, vilket vi gjorde i tre mysiga timmar. Däremot måste vi lära Nippis att inte grina illa vid intagande av snaps.
Det gör vi inte i denna familjen. Basta!

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards