Alla inlägg den 8 december 2010

Av tant-rosa - 8 december 2010 16:15

 

2008

Ett brev som Pontan skickade in till "Småstjärnorna" 23/1-97.
Hej jag heter pontus och är 7 ½ år mitt fritids intrese är spela fotboll ohc bugga och spanar in brudar. Ungefär 7 styken har jag hitat i dag, det är en dag i morgon också (stavat rätt på också!) min mamma heter Louise mit syskon heter tobias mina låtsas syskon heter Anna o Fredrik min dröm är att komma med i små stjärnorna och vara sven-ingvars för jag kan många av hans låtar hälsningar pontus hej då söta Agnneta

Av tant-rosa - 8 december 2010 14:00

 

...min känsla då Pontan ringde hem från dolt nummer och bad mig sätta mig ner. Tänk så mycket man hinner tänka på kort tid. Det dröjde dock ett tag innan jag fattade orden VÄPNAT RÅN.

Pontus och Johan hade precis parkerat i P-huset i Nordstan i Gbg då en beväpnad man dök upp. Med pistol riktad mot sig, tvingades de att lägga sig ner på mage. Efter hot om att han nu hade deras körkort och identiteter, och skulle komma och döda dem om de ringde polisen, försvann han sedan i deras bil med deras pengar och mobiler. En tjej som just tryckt in sin biljett för att bommarna skulle fällas upp, blev alltså omkörd av mannen. Efter att polisen kommit, gett dem varma jackor och fått den viktigaste infon, så talade de om att de nu hade fått fast rånaren. Han skulle nog valt en lite mer osynlig bil och inte en Audi TT. Dock skickligt av polisen att finna honom så snabbt i stora Göteborg.
Killarna var/är skärrade och jag var verkligen ingen säker bilförare igår då jag och Tobias körde upp till Gbg för att hämta hem dem. En ängel vakade över oss inte mindre än två gånger. Efter att vi kommit hem och tuggat både mat och händelse så kom Johans pappa och hämtade hem honom till Blekinge och Pontan är hemma från jobbet idag.  
Min reaktion då jag tänker på hur det kunde slutat, visar sig genom att jag ena stunden gråter för att sedan börja fnittra på ett konstigt ickeroligt vis. Tur att vi är vana att prataprata.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards