Alla inlägg den 12 december 2010

Av tant-rosa - 12 december 2010 15:30

2009

Pastasalladen och kaffet var packat när jag, Pontan och Nippis hämtade upp Tobias. Knappt två timmar senare var vi på plats i sporthallen och de lägre klasserna hade just dansat färdigt. Tobias minglade runt bland danskompisar, Pontan värmde upp och Nippis och jag tog bra platser.I kvarten dansade inte Pontan sin bästa dans, och Erika bjöd inte på sig själv, men de gick vidare ändå. Pastasallen satt fint och för tredje gången välte Nippis ut vatten ur sin mugg. Både Nippis och jag har vid detta laget riktig träsmak i baken, trots att vi suttit på paststolar. Tobias har mest stått upp och filmat och pratat med de tävlande.


De kom på fjärde plats. Vilket inte var så överraskande. Jag har sett dem dansa mycket bättre. Men man kan inte alltid vara på topp säger de. Vad f*n vet jag ;-)
 
Vi blev störtsugna på kinamat på vägen hem igårkväll så när vi hade släppt av Tobias som hade andra planer för kvällen åkte vi tre hem, bytte om till myskläder, tog plats i soffan och vräkte i oss fläskfile, spett med jornötssås och friterade räkor. Halv tolv började Pontans och min favoritfilm som inte Nippis hade sett innan. "Vid din sida" med Julia Roberts och Susan Sarandon. Jag och Pontan som sett den flera gånger tidigare gråter fortfarande och Nippis hulkade. Har ni inte sett den så kan vi varmt rekomendera den. Susan som exfru får cancerbesked och tvingas lämna över mer och mer ansvar av sina barn till mannens nya unga ovana flickvän Julia.
Snyft snyft, hulk hulk.
         

 

Av tant-rosa - 12 december 2010 15:15

2009

Mina planer var inte att stanna så länge på hk, men vi hade trevligt och jag kollade inte klockan. Sedan var vi sju stycken som bestämde att vi ville äta och vi fick ett bord helt oplanerat. Efter maten blev vi förflyttade till "hyllan" och vårt samkväm fortsatte i samma glada stämning. Plötsligt såg jag ett ansikte som gör mig alldeles varm. Underbara Veronica skulle jobba som DJ. Alltså kolla in henne! Hur kan man bli så söööt, varm och mysig?? Hon spelade även skitbra musik så tanterna kom igång.
Candyman javisst!! :-)

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards