Alla inlägg den 9 december 2010

Av tant-rosa - 9 december 2010 15:15

2009

Halv sju ikväll visas ett program om pappa och de andra gubbarna på Viasatgolf:
Heta dagar i Barcelona - Ett genombrott för svensk golf är en berättelse om Sveriges seger i lag-EM i golf i Barcelona 1959, för 50 år sedan i år.
Detta var Sveriges första stora internationella framgång i golf och hamnade lite i skymundan i Sverige eftersom det skedde samma dag som Ingemar Johansson blev världsmästare i boxning. Göran Zachrisson har träffat de fyra svenska lagmedlemmar som ännu är i livet, Göran Lindeblad, P-O Johansson, Gunnar Carlander och Bengt Möller.

Pappa P-O har fått dvd-skivor av viasat, så jag får se programmet senare eftersom vi inte har den kanalen.
Han har i många år varit tränare på bland annat Tylösands golfklubb och har Pontan ståendes i kön därute :-)
På frågan om JAG spelar golf, så är svaret- Näää!!

 

Av tant-rosa - 9 december 2010 15:15

2009

Micke stack in näsan här igårkväll för att hämta sin borrmaskin jag lånat. Självklart kunde han inte bara ta den och gå, utan Micke var tvungen att hjälpa tant lite i farten. Han och Tobias har varit kompisar sedan 10-11 års åldern. Micke har genom alla år ställt upp för mig. Allt från att laga bil, bogsera bil, följa med vid bilköp, lyfta tunga saker, fixa bärsele, vara chaufför åt tanterna, ragga åt tant då vi var på dansläger i Spanien mm mm. Jag lärde honom att dansa foxtrot då han var 12 år och ville imponera på en flicka, vilket lyckades. Jag tycker han har betalat tillbaka med råge :-)

 

Av tant-rosa - 9 december 2010 14:15

När jag blir chockad så skrattar jag
När jag söker Tobias på jobbet så blir han nervös att något hänt
När Pontan har en pistol riktad mot sig så tittar han om mannen har något ärr eller piercing som han kan berätta om sedan

När det hänt Pontan något så är det Ingela och Lasse vi ringer, för de har alltid funnits där för honom
När något hänt hör brottsofferjouren av sig snabbt
När mobilen ringer är det flera gånger från polisen
När vi vaknar imorgon är det ytterligare en dag ifrån rånet

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards