Alla inlägg under oktober 2014

Av tant-rosa - 31 oktober 2014 12:09

God mat på yoss, flera goa skratt och vilopaus på hemvägen. Så använde jag min torsdagkväll.

Dessutom kom jag ännu en kväll hem till en vacker bukett. Den köpte jag f ö r r a torsdagen. Den luktar inte så mycket heller. Verkligen inget måndagsexemplar och köpt på maxi flygstaden såklart.

Av tant-rosa - 30 oktober 2014 13:53

Han säger att han missuppfattats. Att TV4 klippt fel, att han inte alls är en kåtbock. Visst kan TV4 klippa missvisande, men blickarna han jämt ger tjejerna är inget som tv har redigerat. Han klär av dem med blicken och jag ryser varje gång jag ser de blickarna. Dessutom läste jag att han äter över trettio (30) bananer om dagen som han skickar ner i en blender. Nä, Sebastian i "Bonde söker fru" är inget för mig. Verkligen inte.

Av tant-rosa - 29 oktober 2014 15:35

När någon frågar: Tror du att du/ni/han/hon/de vinner och personen svarar "Jag hoppas det" så blir jag tokig. DET VAR INTE DET SOM VAR FRÅGAN. VI VET ATT ÖNSKAN ÄR ATT VINNA. Vi vet att du HOPPAS. Svara på frågan istället pucko!! Nu ska jag gå och skaffa mig ett liv. Jag tror jag kommer klara det. Jag hoppas såklart det också.  


 


Av tant-rosa - 29 oktober 2014 14:00

Jag har aldrig
-gillat grön färg
-bitit på naglarna
-haft tålamod
-längtat till Thailand
-kunnat rita
-gillat komedier
-gillat att ta i wettextrasor
-varit teknisk
-rodnat
-kunnat arrangera en blombukett
-fattat vad en offside är
-haft något emot porrfilm
-gillat furu tillsammans med vitt
-provat andra droger än cigarett och alkohol
-gillat klackringar på män
-varit konstintresserad
-ätit ostron
-tyckt om Robert Gustafsson
-haft vinnarskalle
-haft sport i mitt DNA
-varit musikalisk
-gillat att stryka
Jag har heller aldrig haft karaktär. Det saknar jag ännu mer än tålamod.

Av tant-rosa - 28 oktober 2014 13:42

Fy fasiken så tråkigt det är när man dag efter dag umgås med folk som aldrig fyller på ens energi. Ibland tömmer de, men lika ofta låter de nivån vara orörd. Jag känner att jag bara hämtar och fyller på, på helgerna. Gäsp!

Av tant-rosa - 27 oktober 2014 11:15

Kan tatueringar skada?? Är det kemikalier som sprutas in i kroppen? Kan det ge cancer och skada foster? På nyheterna idag. Jag är så sjukt chockad. Dessutom tycker jag att jag blir bättre och bättre på ironi!!

Av tant-rosa - 27 oktober 2014 10:53

igår njöt jag. Jag vaknade tidigt, vilket jag brukar göra nu för tiden. Ännu tidigare när jag festat kvällen innan. Jag laddade tv:n och var redo för "Så mycket bättre" och bredde mig två mackor, vilket är lyx för mig på helgerna. Jag använder nämligen min blender varje vardagsmorgon. Iaf. Jag struntade i omeletten eftersom jag visste att jag ville vara hungrig några timmar senare och det uppdraget lyckades jag med. För när jag dejtade Susi, Håkan, Iréne och Stefan utanför Mårtenson, så var jag duktigt hungrig. Som vi åt. Det var en brunch som ordnades i rosa bandets regi. Jättegoda och trevliga timmar och soffan tog sedan väl hand om mig och min proppfulla mage.

Av tant-rosa - 26 oktober 2014 20:01

I fredags tog jag ett glas vin på Hk innan jag dejtade Rosa på Foxen. Vi åt räkor och drack vin. Hade en hel del att ta igen eftersom vi inte setts på ett bra tag. Börje slöt upp när hans "aktie-gäng" splittrades och kvällen gick fort. Olivia drog jag både in och upp på dansgolvet och diskjockeyn spelade bra. Swish sa den fredagen.

Lördagen gick i mysets tecken tills det var dags att fixa sig inför kvällen. Ulle, Magda och jag tog bussen hem till Marie. Där njöt vi av blåbärsdrink, skumpa, vin och shots. Vi hade skittråkigt. Verkligen. He he. Vi insåg att vi alla kollar in folk i maxikön och funderar på hur vissa är i sängen. Alltså, vissa brudar ser ju sjukt tråkiga ut, men de kanske är helvilda i halmen?! Sånt funderade vi över innan vi taxade till foxen. Vi hann dit innan showen som var skitbra, började. Jonna och jag skulle handla i baren, men efter ca hundra år, gav vi helt enkelt upp. Väntan var för lång. Det är det enda negativa man hör ganska ofta där inne. De är för få i den långa baren. Iaf, så hann jag dega ihop och känna tröttheten komma och då bestämde jag mig för hemgång och så blev det. Men kvällen var verkligen kanon.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards