Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av tant-rosa - 13 oktober 2014 11:12

I lördags var det dags igen. Jag och sönerna hade vår traditonella shotfest. Jag bjuder mina vänner och de bjuder sina. Alltså en härlig blandning av folk. Vi började 2010 i liten skala och numera hyr vi lokal. Folket betalar in 50:-/person och för det så betalar vi lokalhyra, glas, servetter, ljus, snacks, snittar mm mm. I år var vi ca 50 stycken. Eftersom vi i fredags var och fixade i lokalen, så var det inte så mycket kvar sedan på lördagen. Men vi var ändå där strax efter fem. Då hann vi skära upp snittarna, hälla upp snacks och tända alla ljus. Sedan ringde vi efter en pizza som vi slajsade upp och tryckte i oss. Viktigt att grunda liksom. Folket kom och alla bjöd på sig själva.

De var raska så fort "shotsignalen" kom och de var duktiga på tävlingen som innebar att besvara frågorna vi satt upp på väggarna som de svarade lagvis, för att lära känna varandra.

Vi hade bestämt med en korvgubbe, som kom och riggade upp utanför lokalen och alla som ville kunde köpa sig en korv. Lätt att bli hungrig senare på kvällen.

Det var en riiiiktigt rolig fest och trots att det var skittufft att städa på natten, så var vi alla tre skitnöjda.
Dagen efter var det flera som mailade och tackade för en rolig fest och vi förstod att det var fler än vi som vaktade sina soffor. Jag var riktigt glad över den enorma kort vi fick av ett gäng. Smällfull korg med massa godis. Soffa, godis och tv. Så såg min söndag ut.

 
Säärlek kände jag då Tobias skrev en status i evenemanget. Verkligen fint sagt.

Nu är det ett år till nästa gång, så vi hinner vila upp oss. Fast tant har en ny plan. Ska bara klura lite på den.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards