Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av tant-rosa - 3 oktober 2014 13:42

Idag var jag på sjukhuset för att gå på mammografi. Japp, jag gick och tog en fika medans de tog bilderna. Skillnad mot förr då man hade fasta bröst minsann. Iaf. Jösses vad allt går långsamt där. Parkeringsautomaten hade inte bråttom att knyta kontakt med systemet och spotta ut en biljett. Inte heller öppnades skjutdörrarna i den takt jag ville/trodde, så bägge armarna fick sig varsin kyss. När jag hann ifatt farbrorn med rullatorn, så hade jag lyckats få ner min takt och hann både ge honom en öppen dörr och ett leende. Jag log även åt sköterskan som sa att jag omedvetet känner på mina bröst. Då jag duschar, smörjer in mig och letar efter brödsmulor. Hon skulle bara veta vad jag brukar leta efter där. Verkligen. Nu ska jag jalla på, trots att jag inte borde liksom.

Nää, det blir ingen bild på platta bröst. Nope.

Av tant-rosa - 3 oktober 2014 13:19

Jag minns farfar och hans tårar. De rann hela tiden. När han var ute så fanns det ingen hejd på dem. Det har gått i generation kan jag tala om. Hans barn och barnbarn ärvde det. Ska bli spännande att se hur hans barnbarnsbarn får det. Jag hade stängda tårkanaler när jag föddes och fick de öppnade med en nål utan bedövning när jag var sex månader gammal. Troligen hittade inte läkaren någon nål, utan tog en stjärnmejsel istället. För när mina tårar rinner så är flodhästarnas tårar väldigt små. Ute i vinden ser jag knappt ett skit och ibland gillar jag att titta på skit.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards