Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av tant-rosa - 19 oktober 2014 12:30

Jag har alltid gillat bruna ögon. Troligen för att jag har blåa själv. Jag provade en gång en blå lins och insåg först då att mina blåa är jädrigt blå. Är dock inte alltför blåögd. Iaf. För flera år sedan så önskade och fick jag, bruna linser i fölsepresent av Tobias. Paketet innehöll en cd-skiva med låten "Brown eyed girl" så jag fattade liksom. Det var på den tiden när Tobias jobbade på Synsam och Nonne och Adam ägde det. Adam kollade min syn och jag fick prova linserna. Då Adam sa att jag kunde hämta dem på måndagen så talade jag om för honom att det inte var att tänka på, för jag ville ha dem dagen efter eftersom det då var fredag och jag skulle ut. "Men Lollo, vi har dem inte hemma. De kommer först på måndag"fick jag höra "Du har ju dessa, de jag just provat" hävdade jag och fick då veta att de var demo och att det t om stod demo i dem. "Det skiter jag i" sa jag, för jag hade bestämt mig. Så med mina demolinser hade jag skitroligt hela helgen och självklart var standardfrågan i barerna" kan du läsa vad som står i mina ögon?" För det kunde man faktiskt och om man tittade noga, så såg men de gula bokstäverna. Det var under samma period vi brukade ha olika tävlingar på krogen. Ja jösses, det var tider det. Både bruna och blåa tider.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards