Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av tant-rosa - 22 oktober 2014 13:44

Här kommer en annan tävling vi hade på krogen. Jag blev bjuden av Lasse, som tyvärr gick bort för några år sedan, att komma till hans ställe en bit utanför stan och fick ta med mig en kompis. Han hämtade oss och presenterade oss för sin personal med orden"så fort dessa snyggingar visar sig, så ge dem vad de vill ha i baren" Sedan fick vi ett bord där vi serverades förrätt, varmrätt och dessert. Under maten så kom vi på att vi inte hade bestämt någon tävling och våra blickar fastnade vid samma plats vid samma tidpunkt. En bur. En "strippbur" som hängde i en kedja, en meter över ett stort dansgolv. Först in i buren skulle gälla. Kvällen gick, vi hade roligt och vi provade flera drinkar. Jag såg att kompisen var upptagen av en grabb några meter från mig och jag frågade mannen jag stod och pratade med om han ville göra mig en tjänst, vilket han gärna ville. Så jag tog sats. Allt gick skitfort. Jag rusade mot buren med mannen jämte mig och kompisen som såg vad som var på gång kom med älgakliv efter oss. "Håll ihop händerna, ta min fot i dem och skicka upp mig" skrek jag. Kompisen var endast tio sekunder efter mig in i buren. Där stod vi två. I en bur som hängde i taket. Runt oss hade vi ett hav av dansande ungdomar. Som skingrades då två kärringar intog buren. Deras skräck var nog att vi skulle börja klä av oss. Vi skonade dem och Lasse höll på att köra av vägen när vi på hemväg berättade om vår kväll. Han var inte så förvånad, mest brydd om hur han skulle förklara sina kompisar på jobbet dagen efter. Men jag vann den tävlingen, vilket var viktigast. Japp, det gjorde jag. Jag älskar att vara vuxen, mogen och bete mig exemplariskt.

Av tant-rosa - 22 oktober 2014 09:47

Två nätter i rad har jag drömt om min älskade mamma som gick bort 2000, endast 61 år gammal. Fuck cancer. Ena natten var pappa med som gick bort 2012, 78 år gammal, med också. Fuck cancer. Jag tror att de vakar över mig. Jag v e t att de gör det. Jag har även hört att om man drömmer om de som inte finns här längre, så är de på besök hos oss. Mamma och jag bestämde innan hon dog att hon alltid skulle vaka över mig och ongarna. Jag tror verkligen hon håller sitt löfte. De nätter jag drömt om henne, vilket inte är så ofta som jag skulle vilja, så känns det konstigt och tomt att vakna och inte få fortsätta umgås med henne. Efter 14 år vill jag fortfarande ringa och berätta saker för henne. Jag blir så avundsjuk på de som myser med gofikor och middagar med sina gamla mammor. De gnäller för att morsorna är tjatiga som faen. Jag skulle ge väldigt mycket för att få gnälla över att min morsa är tjatig.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards