Alla inlägg under januari 2014

Av tant-rosa - 31 januari 2014 13:38

Pontan lade en Selfie på Insta och fick massa gilla och många kommentarer.

 

 

Tobias lade in en väskbild på Insta då han tröttnat på Soda som lottade ut väska om man delade deras bild.

Jag älskar mina ongars humor och känsla för skrivna ord.

 

Av tant-rosa - 31 januari 2014 12:37

Kusin Nonne skämmer bort mig. Ofta. Denna gång fick jag en påse fylld med grejer när jag var hos henne och fikade. En underbar klänning, 4 bh:ar, en underklänning, den ljuvliga nattkrämen jag inte kan leva utan (nästan) och en film. Allt i tyg var beställt på postorder och allt passade. Inte för jag begriper hur hon burit sig åt, för det tar ca tusen provningar för mig att få rätt bh. Dessutom fick jag ett härligt skratt. Vi skrattade så brödsmulorna flög. Åh, vad härligt att få skratta så. Aj lavv maj kassin.

 

 



Av tant-rosa - 31 januari 2014 12:20

En del är skitduktiga på att skicka sms till mig   


 


Andra är skitdåliga på att skicka mail till mig. Tänk vad Telia är aktiva och skickar mail mitt i natten om att jag ska få tillbaka pengar. Det e n d a jag ska göra är att skicka mtt kontonummer till dem. Javisst ska jag det.

 

 

Av tant-rosa - 31 januari 2014 12:18

Kolla in vilken härlig bild. Jag längtar efter henne i massor. Vissa dagar mer än andra.

 

 

Av tant-rosa - 31 januari 2014 12:14

...då var Zambos klor klippta.

 

 

Av tant-rosa - 28 januari 2014 13:41

När jag var på blomsterlandet så skulle jag betala med massa kronor. Tjejen i kassan som kan ha varit 25-30 år, såg att jag hade en osvensk krona. "Du har varit i Tjeckien" sa hon. "Jasså, har jag det, hade jag roligt?" svarade jag. Vi började skratta åt mitt svar och jag var klar efter några sekunder. Men det var minsann inte hon. Hon skrattade och skrattade. Jag gick för att slå in min blomma och hon tog hand om nästa kund och fortsatte skratta. Hon tyckte nog det var lite pinsamt, men jag tyckte bara det var härligt. Mera skratt hos expediter tack.

Av tant-rosa - 28 januari 2014 13:37

Rätt: Stora lock. Ingen tjock hel skiva mandelmassa. Massa skitmycket massa floursocker.

 

Fel: Trekantigt litet lock. Snålt med socker. För mycket grädde.

 

Av tant-rosa - 27 januari 2014 11:40

Är det inte ett jäkla tjat och tugg om Zlatans reklamfilm? Den är ju inte ens bra. Tänk er en annan okänd man göra samma film. Ni hade inte ens kommit ihåg den. Säkert.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards