Alla inlägg under mars 2015

Av tant-rosa - 29 mars 2015 19:00

Det ringde på dörren och utanför stod förstfödde med massa kärlekskramar, rosor och choklad. Lite snick-snack i soffan innan Tobias åkte hem igen. Jag är varm, både av filten och särleken jag har runt mig.

Av tant-rosa - 29 mars 2015 16:47

Igår hann vid med mycket. Fix och trix tidig eftermiddag för att dejta på Hk klockan tre. Vi var sju stycken som åt och drack. Skratten haglade och servicen var kanon som vanligt. Efter flera timmar åkte vi hem till Lasse och våldtog hans spotify. Han ställde fram all dryck vi kunde önska oss och det var fullt drag i några timmar. Sedan åkte vissa av oss tillbaka till stan och hk där vi minglade innan vi gjorde korta besök på först Kärven och sedan Foxen. Elva timmars festande gör en trött och idag har soffan varit skön. Jätteskön.

Av tant-rosa - 28 mars 2015 10:35

Det är väl själve den att jag inte kan sova på mornarna. Idag vaknade jag före klockan sex. Tadam tadam. Loppan som är likadan som jag ringde vid halv sju. Ja ni hör ju, vi ringer varandra halv sju en lördagmorgon. Hon och Steve bjöd över mig på frukost och jag satte mig i morgonkläderna och i bilen och susade ut till dem. Klockan nio var jag hemma igen. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

Av tant-rosa - 27 mars 2015 21:11

I alla år har min förstfödde varit en riktig teknikbög. Han har det mesta och har många gånger varit bland de första om det med. Musiktjafset han har där hemma fattar jag noll av. Han har glödlampor som kostar sexhundra kronor styck. Ja 600 svenska kronor för glödlampor, eftersom man kan göra vissa saker med dem. Inga följdfrågor på det tack. Jag vet iaf att de inte kan laga mat, för då hade han inte ätit fläskpannkaka åtta dagar i veckan nu när han är ensam om att sköta köket. Det nya inköpet är en fönsterputsare. Plötsligt ska man kunna se vilket väder det är utanför hans hem. Tack tekniken.

Av tant-rosa - 26 mars 2015 17:28

Varför, jag undrar verkligen varför har barn band till sina nappar?? Asså jag kan förstå det när de är små bebisar och ligger i sängen. Då är det bra som förälder att slippa leta igenom hela sängen efter tutten, då bebisen vaknar till och saknar den. Men när de kan gå, springa och leka. Varför i hela fridens namn ska de då ha med sig tutten varenda sekund? Jag fattar verkligen inte hur vissa tänker när det gäller tutten i munnen vid lek.

Av tant-rosa - 26 mars 2015 13:00

Igår var vi tre brudar som var på Kärven och Hk. Vi skrattade så tårarna rann. Vi skrattade så folk tittade, men det struntade vi i. För vi hade så himla roligt. Det var Anders och Anton som tog hand om oss. Det är deras fel att vi är trötta idag. Fast vi åkte hem klockan nio. Kloka kvinnor.

Av tant-rosa - 24 mars 2015 10:35

Holly-Rose som fyllt sex år är kär och orkar inte vänta på att Ruben ska ta tag i det. Vi håller tummarna!

Av tant-rosa - 24 mars 2015 08:31

Det stämmer ju, vad/var är felet??
När någon i SD för en gångs skull har rätt, så låt dem vara.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards