Alla inlägg under juli 2016

Av tant-rosa - 28 juli 2016 14:46

Dagarna har fått för sig att de inte bara ska flyga fram. De vill gärna åka jumbojet liksom.

Jag har varit på Sveas räkafton, som inte var mycket att ha. Räkorna var så himla små och servisen var nästan obefintlig. De hade kunnat fått sälja betydligt mer dryck till oss om de stått på tårna lite mer. Dryck tog vi såklart både före och efter också. Först trängdes vi fem stycken på min balla och hann med både bubbel och shot. Efter räkorna gick vi till Tre hjärtan, där de andra introducerade mig i smörkoleshoten. Mama mia, så god den var.

 

Jag har även varit i Helsingborg/Helsingör. Vi hade skittur med vädret och satt på ett soligt torg i H-gör. Hög mysfaktor. Även parken uppe på Kärnan gav oss mys.

 

Jag har varit på sommarfest hos kusinen i Falkenberg. Jag drog med mig min husvagn dit.

 

Sedan har sönerna och jag haft vårt årliga "Parkhäng" En mysig söndag med kubb och pick-nick. Vi var ca 20 personer och hade mys och kuligheter.

 

En härlig dag på stranden hade vi i måndags. Goa David var nere och senare kom Olivia och överraskade. Vi hade bubbel och jordgubbar, vi tog den traditionella sommarbilden och vi taggade after beachen med Perikles. Fyyyy attans så roligt det var att se folks fördomar  ang dansband. De fick inte bara en knäpp på näsan, utan en riktig käftsmäll, när bandet drog igång sin after beach. Då kallar de sig inte Perikles, utan Pex and the boys. Det är de som varje år spelar mellan stugorna på Öland.

I varje fall, så tyckte Hanne att de var så bra och fick igång folket så himla mycket, att jag hade svårt att få henne därifrån :-)

 

I tisdags hade jag tänkt vara hemma, men hängde med Marie och kompani till Dubliners stand upkväll. Nybörjare som får träna. Ibland lite roligt, ibland mycket roligt och vissa stunder pinsamt dåligt. I går frågade Titti och Kalle om jag ville dejta dem på stan efter jobbet. Att jag ville. Först pizza på Capri och sedan vin och ajrisch på Hamngatan 43. Stället heter faktiskt så. Vi hade mysiga timmar.

 

Ikväll så bara måste jag vara hemma och ta hand om mig, Zambo och hemmet.

Förresten, uj uj vad trött jag är på par som brukar höra av sig, men under semme-tiden, så hör man inte ett knyst från dem. Jag noterar det längst bak i hjärnan liksom. Bläigt.

 

 

Av tant-rosa - 23 juli 2016 11:51

Asså, kolla in mina tomater!! Det är de första hemmagjorda ever. Nu har jag ju aldrig provat förut, så jag vet ju inte om det är världens enklaste sak att få egna tomater på ballan. Jag är iaf glad över dem och tänker skörda dem under en hejdundrande ceremoni. Ser ni att det kommer tre till längre upp? Ni kan kalla mig tomattanten.

 

Av tant-rosa - 22 juli 2016 14:43

Det var min tanke. Dammsuga och sedan fixa naglarna.Jag var trött som ett as.

 

Plötsligt så står Magda och Linda nedanför min balla. Det blev inget Gevalia inte. Nej, vi började med en drink och öl. Sedan drack vi lite bubbel innan vi tog några Mora-Nisse. Däremellan blev vi hungriga och Magda sprang över till Medya Pizzeria och hämtade en familjepizza. Massa skratt och snack hann vi med denna kväll. Vapenvård och dammsugning får bli en annan kväll.

   

 

Av tant-rosa - 20 juli 2016 14:42

Minns ni mitt inlägg om att jag följde efter en kund för att hon doftade så gott? Detta lade mina ongar på minnet och när jag fyllde föörtifemton, så fick jag den i present. Fast jag fick ett hemmaskrivet presentkort, för parfymen var slut i typ hela Halland. Igår hade Tobias och Lizette varit och hämtat den i Falkenberg. Nu är den min och jag njuter.

 

http://tant-rosa.bloggplatsen.se/2016/05/23/11318095-ge-miiiig/

20%

Av tant-rosa - 20 juli 2016 12:38

Spääschell prajs jast for jo!

 

 Om du kommer in i butiken, så får du 20% på ett köp.

 

 Om du handlar på webben, så får du 20% på ett köp.

 

 Du ska bara uppge koden "Louise20"

 

Mina vänner, kompisar, bekanta och/eller läsare får denna möljlighet.

 

Detta gäller alltså inte fram till jul, utan till 31/7.

 

Spring in på hemsidan och antingen kolla eller handla.

 

www.lustgardenhalmstad.se

 

 

Av tant-rosa - 15 juli 2016 11:07

När Pontan skulle flytta in i sin tidigare lägenhet, så blev han varnad för grannen på andra våningen. Hon ringde på och klagade, hon ringde på för att tigga alkohol och hon ringde på för att prata en stund. Pontan samlade efter ett tag på lapparna hon skickade in i hans låda och förebyggde genom att ringa hyresvärden och tala om hur liten hans musikanläggning egentligen var. Till slut blev det en grej och han började lägga upp lapparna på insta. Här är några av dem. Fy attans som vi skrattat åt dessa lappar när vi fått höra hela historien bakom varje lapp. En gång ville hon endast tala om att hon börjat i simskola. Minsann på tiden när man fyllt 64 år.

Av tant-rosa - 13 juli 2016 15:58

Nu är det sommar. Det händer massa. Det händer ingenting. Lite blandning faktiskt och just nu är det mer Instagram och fejan, än blogg. Självklart kommer jag att uppdatera här lite då och då. Men känner ni att ni vill följa med kärringen, så gör gärna det. Kom in till min insta. Vissa av er kommer alltid att smyga in och vissa av er kommer börja följa mig. Jag vet ju att det är så, så ni vet det era mesar som smyger ;-)

Man behöver inte ha insta i mobilen, utan man kan följa genom datorn också. Komsi komsi och leta upp "tantrosa" på insta. 

Dab!!

 

Av tant-rosa - 11 juli 2016 20:29

Vi har haft en go vecka På Ölandet. Massa roligt folk och mycket särlek. Jag har även haft en mysig föörtifemton-årsdag. Vi kom hem trötta men hela.

Dagen efter dejtade jag Mesan som var nere på semme. Ja jöta petter vad hennes min var rolig att se då jag överraskade henne med en tuk tuk då vi skulle på after beachen i Tylösand. Asså, den dagen/kvällen kommer vi minnas riktigt länge, för det var sjukt längesedan vi skrattade så. Väl inne i stan igen så åt vi vingar på hk och sedan bla bla bla. Fasiken vad timmarna går fort när man är ledig.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards