Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

Summering

Av tant-rosa - 28 juli 2016 14:46

Dagarna har fått för sig att de inte bara ska flyga fram. De vill gärna åka jumbojet liksom.

Jag har varit på Sveas räkafton, som inte var mycket att ha. Räkorna var så himla små och servisen var nästan obefintlig. De hade kunnat fått sälja betydligt mer dryck till oss om de stått på tårna lite mer. Dryck tog vi såklart både före och efter också. Först trängdes vi fem stycken på min balla och hann med både bubbel och shot. Efter räkorna gick vi till Tre hjärtan, där de andra introducerade mig i smörkoleshoten. Mama mia, så god den var.

 

Jag har även varit i Helsingborg/Helsingör. Vi hade skittur med vädret och satt på ett soligt torg i H-gör. Hög mysfaktor. Även parken uppe på Kärnan gav oss mys.

 

Jag har varit på sommarfest hos kusinen i Falkenberg. Jag drog med mig min husvagn dit.

 

Sedan har sönerna och jag haft vårt årliga "Parkhäng" En mysig söndag med kubb och pick-nick. Vi var ca 20 personer och hade mys och kuligheter.

 

En härlig dag på stranden hade vi i måndags. Goa David var nere och senare kom Olivia och överraskade. Vi hade bubbel och jordgubbar, vi tog den traditionella sommarbilden och vi taggade after beachen med Perikles. Fyyyy attans så roligt det var att se folks fördomar  ang dansband. De fick inte bara en knäpp på näsan, utan en riktig käftsmäll, när bandet drog igång sin after beach. Då kallar de sig inte Perikles, utan Pex and the boys. Det är de som varje år spelar mellan stugorna på Öland.

I varje fall, så tyckte Hanne att de var så bra och fick igång folket så himla mycket, att jag hade svårt att få henne därifrån :-)

 

I tisdags hade jag tänkt vara hemma, men hängde med Marie och kompani till Dubliners stand upkväll. Nybörjare som får träna. Ibland lite roligt, ibland mycket roligt och vissa stunder pinsamt dåligt. I går frågade Titti och Kalle om jag ville dejta dem på stan efter jobbet. Att jag ville. Först pizza på Capri och sedan vin och ajrisch på Hamngatan 43. Stället heter faktiskt så. Vi hade mysiga timmar.

 

Ikväll så bara måste jag vara hemma och ta hand om mig, Zambo och hemmet.

Förresten, uj uj vad trött jag är på par som brukar höra av sig, men under semme-tiden, så hör man inte ett knyst från dem. Jag noterar det längst bak i hjärnan liksom. Bläigt.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tant-rosa - 30 januari 2021 11:46


Skrutit med att jag snart gått ner tio kilo och att det kommer bli en tio-kilos-fest. Nu har jag stått på -9,5 i flera månader. Attans mä. Tror dock att jag hittat ett bra knep. ...

Av tant-rosa - 17 december 2020 17:18


...med tydliga sms till allmänheten!!

Av tant-rosa - 30 oktober 2020 10:25


...jag är alldeles för gammal för att titta på PH, men jag kan faen inte låta bli. Jag gillar att se gruppdynamiken förändras och sitter och fasar på all falskhet. Det mesta jag fasar över är intellektet på alla deltagare. Har ni sett dem under skolv...

Av tant-rosa - 16 oktober 2020 13:33


?Jag älskar höstens färger och klara luft? ?Jag älskar vintern för då kan man ligga under filten och kolla film varenda dag? Bla bla bla... JAG älskar sommaren. Alltid. Jag vill ha sommar året runt och skita i de fyra årstiderna, som egentligen ba...

Av tant-rosa - 9 oktober 2020 09:11


En kväll för några år sedan, så messade en kompis med frågan om hon fick komma inom och låna min toa. Jag var inte hemma och läste messet mycket senare. Hennes svar dagen efter fick mig att gapflabba. Ni vet, gapflabbet som inte är sådär kvinnligt oc...

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards