Alla inlägg under september 2009

Av tant-rosa - 20 september 2009 13:00

   Nu ska det in en bult i väggen så den kommer upp också. Jag har fått tag i en "handyman"
Jag har som ni vet tummen mitt i handen och mina vänner har inte alltid tid att hjälpa mig, så jag annonserade efter någon som kan komma direkt när jag ringer för att borra upp hyllor, dra sladdar, spika lister mm. En 26-årig kille som går arbetslös och vill ha lite extrajobb. Hmm....ska se vad han kan ;-)

Av tant-rosa - 20 september 2009 13:00

  Igår kom både Kalle och Kalle hit för att hjälpa till att flytta chiffonén (kan stava till det)spegeln och mattan. De tre sakerna väger hur mycket som helst.
Hanne slog in porslin och Pontan, Tobias och jag körde släpet fram och tillbaka. Lasta på, lasta av.
Jag packade också upp mina vinglas som ska stå i vitrinskåpet som jag förövrigt höll på att få över mig.

På kvällen kom Lyxter från loppisen och vi hämtade kinamat. Försökte ställa in min lilla tv men lyckades inte. Så vi somnade totalt utpumpade i den nya lägenheten vid 22-tiden.

Av tant-rosa - 19 september 2009 13:00

  Borta på Fox träffade vi både trevlig personal och kul folk. Väl tillbaka på hk så sprang vi på Jonas som lovade att hjälpa till att flytta min schiffonge (hur stavas denna möbel egentligen? vill verkligen veta!) och spegel imorgon. Så jag messade Kalle för att fråga om han också kan imorgon och hans jakande svar kom snabbt. Nu ska jag sova för att sönerna, Hanne och jag ska bära häcken av oss om några timmar.Natti natti på er alla. Zzzzzz

Av tant-rosa - 18 september 2009 13:00

  Jag cyklade in till hk ikväll för att äta vingar med Hanne, Gunilla och Ann. Våtservetterna som hk haft sedan i våras är så vansinnigt dåliga så de blir till och med ett ämne unde kvällen. Innan man fått upp servetten så har stan nästan stängt!! Billigast inte är bra! Efter maten drog vi bort till Fox och lyssnade på livebandet, sedan tillbaka till hk för att beställa mera och betala matnotan.

Av tant-rosa - 17 september 2009 13:00

  Låt mig komma från denna bubbla av slit och släp.
Jag vill ha tillbaka mina välvårdade naglar, nyklippta färgade hår och inte behöva känna att kroppen är tusen år.

Ska bli kul att visa upp för min nya granne att jag faktiskt HAR andra kläder än en svart-vit tunika och svarta leggings som har stora vita målarfärgklickar på sig. Att jag har en fön och rouge och att jag inte alltid går i "ladder"

Jag är iaf nöjd med mina nya duschdraperier. Köpte två andra igår som Lyxter ska ta till sitt jobb istället. Min fina toalettring med snäckor i blått passar tyvärr inte, så jag får väl hitta några fina klistermärken och klä den gamla med :-)

Av tant-rosa - 16 september 2009 12:45

   För en tid sedan gjorde Tobias en sak för Lyxter som gladde henne jättemycket. Hon har bidat sin tid och idag var det dags för gentjänsten som han faktiskt inte förväntat sig. Vi gick hem till honom och Lyxter putsade alla hans fönster. Jag dammade och körde runt med dammsugaren under tiden. Han tog ju faktiskt en semesterdag för att hjälpa oss att måla förra veckan.
Ikväll kom han upp till oss med det största leendet jag sett på mycket länge.

Av tant-rosa - 15 september 2009 12:45

 

Jag skulle bara köra ett ärende och när jag rundar knuten vid mitt hus, så ser jag Lyxters firmabil stå utanför stationsgrillen. Jag hann se hur hon tuggade i sig en korv men försökte dölja det med en servett framför ansiktet. Soppa hela dagarna...in my ass! ;-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards