Alla inlägg under januari 2017

Av tant-rosa - 30 januari 2017 10:00

...det är fööörsta gången ever jag har slut på värmeljus. Hur kan det ens hända liksom?

Kanske Jennie-boss får flyga hem imorgon och då får jag vara leeedig. Tvungna dygn i Indien när de skulle hem från Thailandet. 316 personer fick sitta kvar på planet i över sju timmar innan de fick komma till ett hotell.

Kanske jag hittar vanliga gamla glödlampor så jag får det svaga mysiga skenet och inget herrejösses sken.

Kanske.

Av tant-rosa - 29 januari 2017 13:14

Att ha homeparty för brudar är jag van vid. Både unga och gamla. Det ska vara blandning av skämt och allvar. Att ha homeparty med grabbar/gubbar är en heeeelt annan sak. Osäkerheten visar sig genom att sätta dongen i pannan, rotera med penisringen och "leka" med fleshlighten. Brudar visar sig vara betydligt lugnare och tryggare i denna situation. Hoppas att nästa grabbgäng visar att jag kan ha fel. Jag vill ha fel.

 

Av tant-rosa - 29 januari 2017 13:08

Min svärdotter Lizette är ganska stor på insta, där hon heter "dearlizette" Hon och Tobias gillar att fixa i sin lägenhet och Lixette lägger upp fina bilder. Detta har ju många sett och bland dem frilansande heminredningsfotografer. Så de frågade om de fick komma hem och fota i deras lägenhet och sedan sälja dessa bilder till olika tidningar. Det gjorde de i fredags. Ska bli spännande att se fortsättningen.

 

Av tant-rosa - 29 januari 2017 11:35

För ett tag sedan så bjöd kusin Nonne in till en mysig släcktkväll. Jag noterade hennes felstavning och tänkte att det var inte likt henne att stava fel, men sedan glömde jag bort det. Tills vi kom dit i fredags. Huset var helt nersläckt och typ kolsvart. Vad vi inte visste var att stora delar av Halmstad drabbades av strömavbrott. Kan det varit Nonnes verk? ;-) Hon mötte oss i dörren, där vi fick varin ficklampa. Javisst, släcktkväll. Sedan satt vi i mörkret vid brasan med varm välkomstdrink. När en klocka ringde med jämna mellanrum, så fick vi turas om att tända en ljusgrupp.

     

Vi satte oss till bords och fick till vitt vin smaka på likadan lax som serveras på nobellfesten. Vart laxen är fångad är naturligtvis hemligt, för alla.   

Sedan hade vi salladsprovning. Räksallad, skagensallad, räksallad med västerbottenost, öckerö räksallad osv osv. Vi hade papper och penna och fick betygsätta dem och Nonne skulle för skoj skull, lämna resultatet till fiskbilen i Söndrum. Ostbrickan och vinet var också kanongott.

   

Reinos pokerkväll med grabbarna blev inställd så han satt på sitt kontor vid datorn. Det enda stället han fik använda lampor. Senare på kvällen kom han ut till vår släcktkväll för att hämta lite att äta. Självklart fattade han dresskoden.

 

Det var mysiga timmar, men till slut orkade inte Nonnes strokehjärna längre och hon fick gå och lägga sig. Vi andra dukade av ch sade tack och hej.

   

 

Jag hade min cykel på jobbet och cyklade "inom" shotluckan på vägen hem. Sade hej till Hanna, Adde och Emelie, tog en shot, innan jag tittade inom Harrys. Lagom att komma dit en fredagkväll när trubaduren var på "sista refrängen" för då var där lite ös. Dock inte ös nog för att få folket att stanna kvar, utan de flesta drog till Foxen. Nu ska Harrys vara stängt i tre veckor för en enorm renovering och ombyggnad. Tydligen ska det även bli ett nytt koncept vid nyöppningen och den låter spännande. Cyklade hem vid 12-tiden eftersom jag jobbade dagen efter. Såklart.

Av tant-rosa - 29 januari 2017 11:15

Jag vet jag låter tjatig, men fasiken vad dagarna rullar på. Massa med kunder på Lustgården och massa att göra i hemmet. Hemmet är inte lika viktigt och jag har lätt för att krascha i soffan när jag kommer hem. Dåmma liksom.

Roligheter: När man ser att en kompis som man inte träffat på några månader, fortfarande har på sig 2016 års shotfestband.

 

Goa ongar kommer in på jobbet med semlor och man får lite sällis i köket en stund. Eftersom de glömde att fota dem, så får ni rita er en semlebild själva liksom.

 

Mindre roligheter: 3 ska upphöra med sina Frientones. Va faen liksom!!! Jag har haft signaler, låtar eller roliga talare i min mobil i flera år, istället för tut-tut när folk ringt mig. Detta är inte alls ok. Jaa, jag vet att det finns krig och svältande barn.

 

Jag fick lära mig att om såsen blir för salt, så ska man lägga ner en okokt skalad potatis en stund. Smaka av och om det fortfarande är för salt, så skaden ligga kvar ännu en stund. Hepp på den liksom.

 

Av tant-rosa - 21 januari 2017 14:11

Igår dejtade jag en kompis på Shotluckan. Vi drack vin, snackade skit, tog en shot och träffade Ted från Göteborg. Asså hur lyckas mina grabbar att anställa så fantastiska ongar?? Nu har de luckan i Halmstad, Lund, Göteborg och Uppsala. Hittar de rätt lokal i rätt läga, så kommer de starta en lucka i Stockholm också.

 

Sedan gick vi bort till Foxen där det var fullt ös med Lemnells. På vägen hem tittade vi inom Harrys och som väntat när de har en trubadur en fredagkväll, så var där knappt något folk.

 

Kompisen sov över hos mig och jag tyckte det var konstigt att ha springskor i min hall. Ännu konstigare var det att få kaffet fixat åt sig imorse. Gött.

Av tant-rosa - 20 januari 2017 17:20

Jaha, så var det fredag igen. Jennie-boss är på bröllopsresa så jag kan inte vara ledig mitt i veckan. Känns att kroppen är sliten. Två dagar har jag tagit med mig lunchen hem igen för att jag inte har hunnit äta den på jobbet.

 

Idag kom en onge på ca 10-12 år in och frågade om jag hade persilja. Jag dödade hans skämt med en gång och sade att vi har dil-do istället. Ett gammalt skämt, som jag hade kunnar gett honom om jag hade gillat barn. Han ska bara vara glad att jag inte just nu samlar på barntänder till ett halsband.

 

Annars lunkar det på...

 

De säger att januari ska vara jättelugn. Inte på Lustgården iaf. Nope.

Av tant-rosa - 17 januari 2017 15:28

I lördags så samlade jag ihop lite folk för en spelkväll. Vi spelade spel som både innehöll shot och inte shot. Vi beställde pizza. Vi höll på länge.

       

Fast först hjälpte några mig att få ner mina julsaker i källaren, vilken jag uppskattade mycket.

   

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards